Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wypadanie zapłonu 2.8 v6
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Sprawdź klapę w kolektorze dolotowym oraz pompę SAI...
Klapa w dolocie naprawiona, szczelna i nie zacina. SAI też po przeglądzie, sprawny, szczelny..
Witam wszystkich jak w temacie cewka z modulem po nagrzaniu niema iskry na 2 cylindrze klupilem 2 cewke z auto niby pracujacego przeznaczonego na czesci i po zamontowaniu tej uzywki silnik sie rozgrzal i uciekla iskra na 6 cylindrze i teraz pytanie czyzby opchneli mi wadliwa cewke czy moze cos je pali robi jakies zwarcie sam niewiem i niemam juz sily do tego auta ale niepoddam sie i mysle ze z pomoca tego forum sobie poradze z tym i z innym problemami tego auta zeby nie zasmiecac kolejnym postem 2 sprawa to delikatne odglosy z lancucha rozrzadu tylko na cieplym silniku na zimnym do pierwszego wlaczenia wentylatora chlodzenia jest super cyka jak zegarek potem wlasnie ginie iskra na jednym cylindrze i zaraz jest slychac lancuch brakowalo z liter oleju dolalem i troche ucichlo auto posiad kilka dni pozdrawiam i czekam na odp. Jarek
[attachment=5972]
do kaczmarek198

Witam
Cewki można łatwo sprawdzić , wszystkie są takie same i np. przez zamianę miejscami ,
np.. zamontują tą cewkę którą wymieniłeś na cylindrze innym niż 2 i zobacz czy tam jest iskra
tak samo z tą kupiona ewentualnie podobnie można zamienić same świece by wykluczyć wadliwą .
Nadmienię aby sprawdzić czy czasem na cewki nie dostaje się woda ,
miałem sytuacje że po intensywnych opadach - był problem wypadania zapłonu itp..
chwile mi zajęło zanim ten problem zlokalizowałem ,
okazało się że przez uszczelkę tuż nad silnikiem przedostawała się woda
i spływa tam gdzie akurat jest wycięcie w tej czarnej osłonie silnika i niemal prostoto leciała na cewki .
po poprawieniu uszczelek i modernizacji osłony - problem zniknął
Pozdrawiam .
Kolega pisze o wersji silnika sprzed liftu - tam nie ma cewek na poszczególnych cylindrach ale jest jedna wspólna i kable WN.

Do kaczmarek198 - może pokombinuj coś z przewodami zapłonowymi, sprawdź wszystkie wtyczki. Wymień przewody zapłonowe...
Jak przestał gubic iskrę na drugim cylindrze to raczej z szczelnością na tym cyindrze jest OK.

Pamiętaj, że zapłon będzie się gubić z kilku powodów:
- problemy z elektryką,
- problemy z zasilaniem w paliwo/powietrze - przelewanie wtryskiwacza itp,
- problemy z ustawieniem rozrządu.

Inna sprawa, że piszesz, że po rozgrzaniu slychać łańcuch. Moźe być tak, że rozrząd jest do wymiany albo ciśnienie oleju na ciepłym silniku spada tak mocno, że przestaje napinać łańcuch. Do sprawdzenia kąt wyprzedzenia zapłonu na zimno i na gorąco.
Jeśli rozjeżdza się na gorąco to MOŻE oznaczać stan agonalny silnika - zbyt duże luzy na panewkach wału korbowego i ogólne zużycie.

Piszesz, źe auto posiadasz od kilku dni - brakowało litra oleju (to dużo). Zweryfikuj ten silnik - pomiar ciśnienia sprężania, ciśnienie oleju na cieplo i zimno, na wolnych i szybkich obrotach, ustawienie rozrządu i stopień jego zużycia.
Może być tak, że ogarniesz to w prosty sposób albo i naprawa będzie słabo opłacalna (choć to zależy od całokształtu).

PS: jeszcze po wczytaniu się w Twój post i kilku domysłach. Napisałeś, że wszystko jest ok aż do momentu właczenia się wentylatora. Weź i sprawdź do ilu spada napięcie zasilania cewki jak włącza się ten wentylator. Może masz gdzieś słabe masy, połączenia, może wentylator ma duży pobór prądu... Wtedy napięcie mogłoby spaść na tyle, że byłyby problemy z dobrym zasilaniem cewki no i tym samym z iskrą.

PS2: W polskim języku są kropki, przecinki i inne znaki interpunkcyjne, które ułatwiają zrozumienie tego co masz na myśli i próbujesz uzewnętrznić w formie pisemnej :-)
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie