Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sharan 1.9 TDI 1997 AFN WEBASTO D5WS
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć!

Zrobiło się chłodno - tak więc zacząłem intensywnie korzystać z niezależnego ogrzewania postojowego - model D5WS - z zewnętrznym zegarem modułowym, który pozwala ustawić trzy niezależne czasy włączenia. Wszystko chodziło OK - do wczoraj. Na zegarze modułowym nic się nie wyświetla - i ogrzewanie nie włącza się (nawet po manualnym naciśnięciu przycisku ogrzewania - spirala). Sądzę, że mógł wyskoczyć bezpiecznik - przy czym przejrzałem opis bezpieczników w skrzynce pod kierownicą - i tam nie ma bezpiecznika od WEBASTO. Gdzie może się znajdować? - może w komorze silnika?

Pozdrawiam.
S.C.
W twoim roczniku auta powinien być piec D4WS.
Bezpieczniki od pieca w ogrzewaniu postojowym masz pod prawym siedzeniem z przodu. Jest tam też akumulator, to on może być niesprawny, czy rozładowany, to wtedy piec nie odpala i wyrzuca błąd zbyt niskiego napiecia. Odsuń prawy fotek do przodu, zdejm osłonę i zobaczysz co trzeba. Sprawdź napięcie tego akumulatora, powinno być około 13,2 V, a podczas pracy silnika około 14,2 V
Często też siada pompka płynu, ta koło pieca w stronę silnika w metalowej osłonie, no i pompka paliwa, korodują konektorki, styki.
Pozdrawiam.
Cześć!

Pod fotelem pasażera pusto - nie ma ani akumulatora, ani bezpieczników.
Zajrzałem jeszcze pod fotel kierowcy - tam jest moduł komfortu oraz jeden przekaźnik.
Wygląda na to, że moje niezależne ogrzewanie postojowe - chyba jednak model D5WS - bo jakiś czas temu musiałem wymienić sterownik - nie jest montowane fabrycznie - tylko dokładane później.

Dotychczas nie miałem potrzeby szukania skąd bierze zasilanie - zarówno sam piecyk jaki i zegar modułowy.
Ale jeszcze kilka dni temu piecyk działał OK - był także powiązany ze stacyjką - bo po wyłączeniu zapłonu na zegarze pokazywało się 15 minut i po tym czasie piecyk się wyłączał.

Masz pomysł gdzie szukać miejsca zasilania i bezpiieczników?

S.C.
W tym roczniku piec jest pod bezpiecznikiem nr14.
Możesz miec też problem z zasilaniem samego pieca przy złączu 8-mio pinowym. Sprawdź tam wszystkie kabelki, ale jak dokładana postojówka to bedzie tam jeszcze dodatkowe jedno takie złącze.
Główne stałe zasilanie 12 V jest tam na 1-2 pnie, tych kostek, tj. czerwony i brązowy grubszy kabelek, pomierz miernikiem, a najlepiej obiąciąż zarówką i sprawdź czy ono jest.
Pozdr.
Cześć!

Niestety pudło.
Bezpiecznik numer 14 jest sprawny - a zegar modułowy nadal głuchy. Sprawdziłem bezpośrednio na wtyczce do zegara - nie ma zasilania (zasilania samego piecyka jeszcze nie sprawdzałem).
Co jeszcze może być powodem braku zasilania dla zegara modułowego?
Czy po drodze jest jeszcze jakiś przekaźnik?
Może jeśli piecyk był dokładany - to zasilanie było brane jeszcze z innego miejsca?
Wiem, że można szukać po sznurówce - ale to dość kłopotliwe i trzeba chyba trochę rozebrać deskę.

Pozdrawiam.
S.C.
Jesli ta instalacja jest dokładana to pod autem masz przy progu między piecem a silnikiem przykręcony moduł ogrzewania postojowego, będzie on zasilany z tego bezpiecznika nr 14 razem z piecem, lub poprzez dodatkowy grubszy czerwony kabel z akumulatora. Możesz mieć też na nim przy akumulatorae przy plusowym biegunie dodatkowe bezpieczniki. Musisz najpierw odczyscić czarną obudowe tej skrzynki pod autem wielkosci około 12 x 7 cm. Wychodzi z niej 4 lub 5 wiązek kabli, / zalezy od modelu / do sterowania ogrzewania postojowego. Jeden z nich idzie do zegarka i bedzie oznaczony ikonką zegara n a obudowie skrzynki. Inne pójdą do pieca, klimatronika, pompy wody, nawiewów
Skrzynka ta jest z delikatną elektroniką, przkaźnikami, więc ostroznie z nią sie obchodź.

No i jeszcze jedna zadadnicza sprawa, jesli piec z końcówką WS to postojówka, a może miałeś wcześniej z nońc. WZ, bo po włózeniu innego sterownika, piec nie ruszy.

Pozdr.
Przekierowanie