Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Płyn hamulcowy - Jaki i ile potrzeba ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
(04-12-2014 13:09)smok_wawelski napisał(a): [ -> ]Bogos ale to były piękne czasy ten maluch na D124 i ta ciasnota i ta pierwsza dziewczyna ...... mi szkoda że to już przeszłość... Smile Smile Smile
Fakt to były czasy nawet poobcierane kolana nie przeszkadzały, żeby teraz tak mieć naście lat to w SGA by było jak w hoteluBlush
A wracając do tematu to jaki w końcu ten płyn hamulcowy.
Zawsze kupowałem pierwszy z brzegu w sklepie Dot 4 za jakieś 10-15zl.
Ostatnio słyszałem opinie że w żadnym wypadku te tanie się nie nadają jedynie Ate Dot 4 lub jakiś Dot 5.1
No i bardzo dobrze DOT-4 to standardowy obecnie płyn, do normalnej jazdy w normalnych warunkach.
Wymianę przyjąłbym na podstawie pomiaru zawartości wody lub co 2 lata lub wskazań producenta.

Płyny przytaczane o wyższych oznaczeniach mają sens gdy użytkujemy auto w sposób bardziej ekstremalny. Niekoniecznie chodzi tu o drift Smile może to być np. eksploatacja w górach - sporo zjazdów i hamowania gdzie hamulce się grzeją i może dojść do wrzenia płynu i zapowietrzenia układu.

Nie umiem Ci od razu odpowiedzieć jakie parametry mają podwyższone sorki musiałbym zerknąć na ich specyfikację ale generalnie jest taka zasada że im wyższy numerek tym wyższa temp. wrzenia płynu.

Płynów nie należy mieszać, przed zmianą płynu zaleca się przepłukanie układu i to tyle w pigułce - chyba z Ziemi nie z Marsa Smile

Owszem nie kończy to dyskusji n/t płynów hamulcowych - to cenna wymiana zdań i doświadczeń Smile
Przepraszam za OT ale nie wytrzymałem Takie oświadczenie pracownika serwisu jest skandaliczne nie ważne czy ty tam pracujesz czy pracowałeś ale dla mnie jest to jednoznaczne olewanie klienta i pewnych zasad jeżeli tak podchodzisz do swojej pracy to brak słów

Dalsza dyskusja o tym temacie - tutaj
ate moze byc. Dobry tez bosch robi ale mozna do jakiegos aso zajechac i tez sobie tam zakupic. To groszowe sprawy. dot 5 nie polecam bo naprawde to przerost formy nad trescia. Nowy jest dobry ale on strasznie lapie wode i trzeba go czesto wymieniac. Po roku bedzie gorszy jak dot4. Dot 4 mozna latac i z 10 lat i nie bedzie zly.
Co do jazdy ekstermalnej to chodzi to ze owszem w gorach tez uzywamy czesto hamulców ale do sportu jest neico inaczje bo tam cisniesz i zaraz hamujesz albo przyspieszasz i hamujesz jednoczesnie.

Wiesz empoli ale ja tam placone ....... [moderacja]......Dalsza dyskusja o tym temacie - tutaj

Sebastian_Z_Mazur

Kolego Wesol mówisz że Dot-3 już nie ma a jest Smile
[Obrazek: ba5745205024.jpg]
Zalecenie producenta Dot-5

[Obrazek: 20fffd315457.jpg]
Jeśli zdziwicie się że posty znikły - to poczytajcie mnie ze zrozumieniem proszę wesol, Dark1969 i Sebastian_z_Mazur:
topic = Płyn hamulcowy - Jaki i ile potrzeba ? Posty nic nie wnoszące do tematu w ramach świątecznych porządków poleciały.
Dowiedzione że DOT-3 istnieje i jest sprzedawany - Proponuję pogadajmy zatem może konkretnie o różnicach miedzy DOT-3 i DOT-4
Kolego @Wesol cytuję twoje słowa:'' dot 5 nie polecam bo naprawde to przerost formy nad trescia. Nowy jest dobry ale on strasznie lapie wode i trzeba go czesto wymieniac. Po roku bedzie gorszy jak dot4. Dot 4 mozna latac i z 10 lat i nie bedzie zly. ''

Otóż producenci płynów hamulcowych DOT4 i DOT5 zalecają wymianę co 2 lata lub co 40 tysięcy kilometrów.Świadczy o tym zdjęcie z etykiety zamieszczone wyżej. te płyny różnią się temperaturą wrzenia Dot4 -powyżej 230*C a Dot 5 -powyżej 260*C.
A zapomnieliście jeszcze panowie o DA-1 i R-3 do starszych sprzętów. I nie mylić proszę płynu Dot-5 z płynem Dot-5.1 gdyż mają inny skład i co za tym idzie, także inne właściwości fizyczne. Ale nie będę wyjaśniał o co chodzi, ponieważ o wszystko można zapytać wujka G..gle. Big Grin
Nie tylko ważna jest temperatura wrzenia i higroskopijność, ale także gęstość w temp. ujemnych i smarowność, a o tym już na ulotkach nie napisano, bo ogólnie jest(z kilkoma wyjątkami) porażka.Tongue
A co lać? VW/ATE Dot-4 ten co przedstawił na zdjęciu Andrzej jest ok. Smaruje, nie pieni się, nie wrze zbyt szybko, nie gęstnieje do -40, mniej higroskopijny od Dotów 5 i 5.1, nie pożera gumek i uszczelniaczy i jest zalecany do naszych autek - układ hamulcowy jest Lukas/ATE.
Nie bede sie wypowiadal wiecej na temat tego plynu bo szkoda gadac i sobie psuć krwi. TO co pisuja na opakowaniach to mozna sobie wsadzi miedzy inna rzecz ale nie bede pisal jaka. Ci co stosuja takowe plyny maja aura z moca 2xx 3xx koni i auta uzytkuja teoretycznie do jazdy codziennej ale tez i na torze. Na forum astry coupe jestem tez tam pare ladnych lat i chlopaki czasami sie spotykaja na torach by sobie polatac LET'ami Tam stosowanie plynu 5.1 ma sens ale jak oni mowia wymiana co pol roku bo strasznie chlonie wode i traci wlasciwosci. Do normalnego auta do jazdy codziennej to raczje dot4 jest odpowiedni. Tak samo jak olej na tor to najlepiej no 10W60 do upalania a do jazdy po bułki to 5W40. nie mylcie tych pojęć.
Do mojego fabrycznie jest zalecany DOT-4 synth.
Tyle jest napisane, ale kiedy mam ESP i ABS to musi być jeszcze inaczej oznaczony?
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie