Liczba postów: 29
Liczba wątków: 5
Dołączył: Sep 2018
Reputacja:
0
Witam,zakupiłem z Chin radio o oznaczeniu 715F i posiadam Alhambrę 01 1.9 dieselek 115km,radio bo wyjaciu kluczyka traci pamięć. w Sobote wyjezdzam i potrzebuje radio na BT bo FM mnie meczy... Jak to ogarnąć? Jade z innym osobami i napis "HD MP5" jest poprostu obciachowy,znalazlem zdjecie z logiem Seata i dobrze to wygląda,oczywiscie posiadam kaseciaka+kieszen. Znalazlem instrukcje do Astry G ale tam pisze ze czerwony z zoltym zlączyć. Tylko czy przy takim rozwiazaniem zamiast do pracy to samochod wjedzie na lawete? (akumulator)
Jesli był podobny wątek to bardzo proszę o podane linka gdy ja nie potrafilem tego znalesc
Liczba postów: 108
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jan 2015
Reputacja:
3
najlepiej zgodnie z instrukcją dostarczoną przez producenta,
czyli jakiś tam kolor to zasilanie stałe 12V a jakiś inny kolor zasilanie po stacyjce.
nic wielkiego ale jak tego nie umiesz to proponuje elektryka samochodowego odwiedzić.
jak dla mnie wygląda że trzeba zamienić kolejność przewodów zasilających.
działaj
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 5
Dołączył: Sep 2018
Reputacja:
0
Tak wogole Panowie mialem fabryke radyjko Seat Scala. Podłaczam to radio 2DIN a tam raz po 3 minutach raz po 10 włącza się "Reversing"/"Kamera" i trzeba kluczyk wyjąc. Jak ruszam to wogole swiruje raz reversing raz ustawienia a raz fm. Wracam do domu tam podpinam pod zasilacz i co sie okazalo? ze na BT gra juz od 1:40 min okolo i zadnych problemów. Porównuje kostki ISO no i rożnia sie kolory kabelkow,czyli w radio objąć wszystkie i podłączyć tak jak kostki od radia nakazują? Jak po podlączeniu nie fabryki dziala alarm?
Liczba postów: 617
Liczba wątków: 36
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
3
Volkswagenowskie radia mają często dodatkowy pin SAFE. I on jest odpowiedzialny za podtrzymanie pamięci - potrzebuje +12V.
Aftermarketowe radia często rzeczywiście wymagają złączenia razem czerwonego i żółtego, albo zamiany miejscami.
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
13-10-2018, 13:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-10-2018, 14:03 przez kalamb.)
Za podtrzymanie pamięci (stały +) odpowiada pin 4 kostki zasilającej pin 7 to plus po stacyjce. Bardzo często producenci „marketowi” zamieniają funkcje pinów 4 i 7 dlatego tez należy sprawdzić i zamienić pin 4 ( zazwyczaj żółty) z pinem 7 ( zazwyczaj czerwony). Pin 5 SAFE nic do tego nie ma ponieważ dostarcza +12 do sekcji podtrzymywania kodu w radiach fabrycznych, jak również współpracę z fabrycznym alarmem.
Już o tym pisałem na forum z pinem 5 przy radiach niefabrycznych występuje pewien problem, ponieważ radia niefabryczne pinem 5 wysyłają +12 po włączeniu radia do automatycznej anteny bądź jako wzbudzenie wzmacniacza audio. Jednocześnie z instalacji samochodu radio dostaje stałe +12 i dlatego mogą być takie cyrki z rewersem, przełączaniem itd, należy go odłączyć.
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 5
Dołączył: Sep 2018
Reputacja:
0
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
jak pisałem pin 4 to zasilanie stałe pin 7 to zasilanie po stacyjce. Odnosząc sie do zdjęć na pinie 4 ( licząc od kabla fioletowego) jest kabel czerwono/żółty ( chyba żółty aczkolwiek kolorystyka zdjęć jest przekłamana) a na pinie 7 kabel czerwony. Jeśli jest problem to najprawdopodobniej zamienić należy kable czerwony z czerwono/żółtym. Wykonać można na kilka sposobów:
1 Wyjąc piny z gniazd przy pomocy specjalnego przyrządu.
2 Rozciąć założyć koszulki termokurczliwe zlutowac i nałożyć termokurcze i podgrzać w miejscach lutów.
3 rozciąć zarobić konektorki ( można wybrać bo są różne) połączyć i oddzielnie zaizolować.
Wskazane najpierw sprawdzić używając multimetru który na pewno jest po stacyjce a który to stałe
Liczba postów: 29
Liczba wątków: 5
Dołączył: Sep 2018
Reputacja:
0
a do anteny niebieski i masa?