Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zimny nie pali
#1
Witam serdecznie.
Mam takowy problem, mój Sharan 1,9 tdi 110km 99 rok, na zimnym nie odpala, mianowicie nie pali w temperaturach pomiędzy 8 a -3 stopnia. po ciężkim kręceniu jak odpali to kopci na biało. Sprawdzony kont wtrysku, oraz wymieniłem czujnik temperatury, dzisiaj było około zera stopni, auto stało 10 godzin, ściągnołem wtyczkę z czujnika temperatury, po przekręceniu kluczyka grzał świece około 10 sek i odpalił na strzała. gdzieś jest jakiś błąd którego vag nie pokazuje, bo przy -1 C myśli że jest np 10 C i nie załącza świeć, gdy jest -5 autko też pali na strzał. Wyeliminowany czujnik, i kont wtrysku. Kolega mi zasugerował że można zastosować jakiś opornik pomiędzy czujnikiem a komputerem, ale nie mogę znaleść nic takiego.

Pomożecie ?

Pozdrawiam

Paweł.
Szarik 1,9 TDI 110 KM. 99 rok.
Odpowiedz




#2
Czujnik temp wymieniales bo nie wiem co znaczy wyeliminowany. No i ewentualnie na jak? Kabloteke tez warto sprawdzic czy cala jest czy ktos cos nie majsteowal.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Majac Vaga to przeciez latwo to sprawdzi co pokazuja poszczegulne czujniki.Czy dzialaja poprawnie nie przeklamuja. Temp. na blacie powinna byc b.zblizona do silinka.
A jak masz ustawiony kat wtrysku 0..?????
Odpowiedz
#4
Witam.

Mało konkretów a dużo pytań:
- czy świece żarowe w ogóle grzeją przy temp. np. 0 st.C,
- czy grzeją prawidłowo, bo może są już na wykończeniu i potrzebują dłuższego czasu grzania żeby się nagrzać dlatego standardowo dobierany czas przez sterownik nie wystarcza aby się nagrzały, w temperaturach które podałeś, że nie pali, świece standardowo grzeją krótko,
- jaki jest pobór prądu przez świece/jaka przewodność przewodów,
- jeżeli na starym czujniku było dokładnie to samo to raczej mało prawdopodobne aby dwa czujniki przekłamywały w tym samym zakresie,
- to, że przez zdjęcie wtyczki podajesz sygnał o "dużych mrozach" i odpala przy -5 nie oznacza, że to wina świec, równie dobrze może być problem z tzw. dawką startową czyli inaczej mówiąc pompa wtryskowa do sprawdzenia, w niej jest również czujnik temp. paliwa,
- rozumiem, że problem jest dopiero teraz i nie wiesz, jak odpala np. przy -15/20 st. C.
Zawsze zaczynamy od najprostszych, rzeczy i przesuwamy się "w głąb", te silniki są tak stare i popularne, że już wszystko o nich napisano, niestety nie da się jednoznacznie dać odpowiedzi bez sprawdzenia chociażby powyższych rzeczy i tego co Ci pisali koledzy powyżej.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#5
Trzeba sprawdzic ilosc obrotow jak kreci rozrusznik. To nam wszystko powie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#6
Witam.

Myślisz, że będzie kręcił poniżej 250 obr/min i chciałbyś kolegę namówić na "dłubnięcie w mapie" Smile, tylko, że ta przypadłość głównie objawia się problemem uruchomienia ciepłego silnika ale tak jak piszesz zawsze warto sprawdzić.

Pozdrawiam
Odpowiedz




#7
Witam.
czujnik temperatury wymieniony na nowy, taki ze średniej półki za 60 zł. Świece sprawdzone, tzn kabelkiem, iskrzy-działa. On po prostu nie załącza świec bo myśli że jest ponad 5C i wtedy te silniki nie używają świeć. Tak jak pisałem po zdjęciu wtyczki z czujnika temp, po przekręceniu kluczyka kontrolka świec świeci około 10 sek i auto pali na strzał. styki przy czujniku wyczyszczone, czujnik nowy, ewentualnie jak sprawdzić czy nie jest nowy uszkodzony ?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

Paweł.
A. W lecie robiona była pompa, tzn wyjęcie i uszczelnienie całości, i nastawnika i tyłu, ponieważ lała. Po tym zabiegu wszystko było oki póki nie zrobiło się zimno.
Szarik 1,9 TDI 110 KM. 99 rok.
Odpowiedz
#8
Moze jrecic lichawo bo aku slaby albo kable albo rozrusznik. mapa to tez osobny temat.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
Witam.

Czujnik jest czteropinowy, dwa na sterownik, dwa na zegary, dla silnika sprawdzasz między pinem 1 i 3, tak jak teraz w temp. 0 st.C powinno być około 5-6,5 kOhm-a, a przy 10 st.C około 3-4,5 kOhm-a. Co do świec żarowych to kabelkiem można sobie ... sprawdzić Smile, jak już to sprawdzamy rezystancję - powinna być w granicy 0,4 Ohm-a, a świeca przy odłączonym czujniku temperatury powinna dostawać zasilanie przez około 20sec., to nie to samo co świecenie kontroli na zegarach bo wiadomo, że przy takich temperaturach jak mu zapodasz to jeszcze dogrzewa po odpaleniu czego już kontrolka nie sygnalizuje, dlatego czas zasilania sprawdza się multimetrem.
A tak naprawdę to świecę się wyciąga, ocenia jej wygląd bo to dużo mówi o procesie spalania, a następnie się ją sprawdza czy nagrzewa się cała i jak szybko. Nadal nie odpowiedziałeś jak sprawdzono, że świece nie grzeją, sygnał ze sterownika sprawdzony, prąd z przekaźnika sprawdzony.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#10
jak zdejmę kostkę z czujnika temp to prąd na świecach jest, dzisiaj pozprawdzam miernikiem to co pisałes i dam znać.

Dzięki za pomoc

Paweł.
Szarik 1,9 TDI 110 KM. 99 rok.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Question Ile pali TDI ? spalanie sharan_97 597 516,718 21-12-2020, 18:48
Ostatni post: Mazur1908
  Ciężko pali na ciepłym 1.9 AFN Apbo 2 1,656 16-09-2019, 20:19
Ostatni post: Andstal
  jak zimny ciężko pali monikapawel.c@wp.pl 4 2,103 18-08-2019, 19:13
Ostatni post: wesol
  Słabo pali po dłuższym trzymaniu na zaplonie Niemago 0 731 12-08-2019, 18:02
Ostatni post: Niemago
  TDI - ciężko pali, błąd wałka rzorządu (g40) Funny Boy 41 21,667 14-10-2018, 21:39
Ostatni post: Bogos
  Problemy z rozruchem gdy całkiem zimny. Drops 9 4,648 31-07-2018, 11:32
Ostatni post: ULTRA
  Kopci gdy zimny/biały dym raventes 46 17,491 02-07-2018, 21:45
Ostatni post: ULTRA
  Ciężko odpala/kopci 1.9TDI 110KM - zimny i nie tylko MelGrzybson 30 11,741 10-02-2018, 19:43
Ostatni post: tolus24
  Auto zgasło i nie pali dar3k369 20 5,333 20-10-2016, 21:09
Ostatni post: wesol
  ASZ ciężko pali po postoju. Przemek W 53 19,191 12-10-2016, 19:23
Ostatni post: PAMONIUSZ

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości