03-11-2016, 00:11
(01-11-2016, 23:40)Bogos napisał(a):(01-11-2016, 19:29)tolus24 napisał(a): Bajkę o tym, że po ustawieniu rozrządu trzeba za pomocą komputera ustawiać synchronizację wymyślili "pseudofachowcy" co wymieniają rozrząd przy pomocy korektora i "obrobionych wierteł".To do czego mają ustawić skoro nie mieli blokad do złożenia rozrządu????
Pozdrawiam
Ja na przykład zawsze robię na blokadach i też zawsze sprawdzam synchronizację.I co tu widzisz niby z "psełdofachowca"???
Witam.
Jak się nie ma blokatorów, nie muszą być oryginalne chodzi tylko o zachowanie wymiarów, to się do rozrządu nie podchodzi, a jak się podchodzi to się nie opowiada potem bzdur o tym, że po ustawieniu rozrządu wymagane jest ustawienie synchronizacji przy pomocy komputera i tylko o to mi chodziło i nie miałem tu na myśli żadnego konkretnego forumowicza, a nie o to, że nie można sprawdzić sobie za pomocą komputera. Ja sprawdzam przede wszystkim przed rozebraniem rozrządu, bo jak wyjdzie po to wiem, bo inaczej niż prawidłowo nie będzie, natomiast często zdarzają się przestawione rozrządy na wałku bo ludzie nie umieją wymienić bądź celowo przestawiają by ukryć pewne niedomagania silnika i potem jest problem jak klient odbiera samochód bo twierdzi, że przed wymianą było inaczej, nie koniecznie gorzej ale na pewno inaczej. Jak silnik nie ma większych niedomagań to ustawienie rozrządu na tzw. znaki zawsze jest najlepsze z punktu widzenia eksploatacyjnego, a nie subiektywnych odczuć klienta, jak silnik ma niedomagania do komputer i tak nie jest nam potrzebny bo nie ma katalogu ustawień synchronizacji dla poszczególnych niedomagań więc i tak ustawiamy metodą prób i błędów aż do uzyskania oczekiwanego rezultatu, poza zakres "fasolek na kole" i tak nie wyjdziemy, komputerem w takim przypadku możemy sobie jedynie sprawdzić jaka synchronizacja nam wyszła. Komputera używa się wtedy gdy chce się osiągnąć kąt zerowy, którego nie mamy z różnych przyczyn, czyli taki jaki uzyskamy ustawiając zgodnie ze sztuką więc wracamy do początku tego co pisałem wcześniej. Mimo, że już nie pracuję zawodowo w branży samochodowej to i tak prywatnie nadal wymieniam przynajmniej raz w tygodniu rozrząd w grupie vag i tak już od prawie 20 lat więc nie uwierzę, że jak jest rozrząd prawidłowo ustawiony to synchronizacja wyjdzie inna niż 0 +/- około 0,5 i nie trzeba jej już ustawiać za pomocą komputera.
Sorki za mały off topic.
Pozdrawiam