Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Baterie w pilotach
|
10-10-2016, 13:40
Post: #1
|
|||
|
|||
Baterie w pilotach
Koledzy,
w weekend sprawdziłem baterie we wszystkich pilotach i zdziwienie: w pilocie do szlabanu (to nie jest część samochodu, ale związane) jest bateryjka CR2016, nominalnie 3V - na mierniku wyskoczyło 6V! Co jest grane? Pilot działa. Pytam m.in. dlatego, że takie same baterie są w kluczyku (2x). Tam akurat mam już książkowo 3V. Też wszystko działa. Tak w ogóle, to jakie napięcie przyjmować jako "graniczne" do wymiany? Dla baterii 1,5V spotkałem się z opinią, że 1V, czyli 2/3. Czy inne baterie podobnie wymieniać? Przykładowo: w pilocie ogrzewania MN27 12V wykazuje 8V i w zasadzie zasięg pilota potwierdza, że faktycznie bateria do wymiany. Czyli powyższa zasada niby się sprawdza. PS. Trochę się krygowałem z zakładaniem wątku, ale widzę, że nie ma, a temat w zasadzie każdego dotyczy. Pozdr. |
|||
Reklama
|
|||
|
10-10-2016, 16:53
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Baterie w pilotach
Na powyższe pytanie nie odpowiem bo nie wiem i tez chętnie się dowiem ale mogę dać dobrą radę jak bateria pilota jest na granicy umierania. wtedy przystawiamy pilota do naszej brody... niby śmieszne ale działa. Kiedyś w poldku padał mi pilot silicon i pojechalem w innej sprawie do kumpla od alarmów twierdząc, że już nie działa... on przystawil do brody... zadziałało. Myślałem, że sobie ze mnie beke robi i będzie miał jeszcze wieksza widzac mnie z pilotem przy brodzie... Nie dałem mu satysfakcji i otworzylem z kluczyka... pod domem jednak pilot z prawie padniętą bateria do brody... działa.... bez brody... nie działa. 2 miesiace jeszcze nie wymienialem baterii i z brody działało zanim padł całkowicie...
|
|||
10-10-2016, 16:58
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-10-2016 17:01 przez bialekmleko.)
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Baterie w pilotach
1. co do tych 2/3 to, zależy od urządzenia które zasila. Ja przyjmuje, że 1,1 do 1,2 V dla baterii 1,5 V, tak bardziej 3/4.
2. Co do baterii od szlabanu sprawdź typ baterii lub miernik. Ale z tego co pamiętam to piloty do bram i szlabanów zależnie od typu i producenta mają różne baterie. Came czy Nice mając podobny wygląd potrafią mieć różne zasilania. (10-10-2016 16:53)PAMONIUSZ napisał(a): Na powyższe pytanie nie odpowiem bo nie wiem i tez chętnie się dowiem ale mogę dać dobrą radę jak bateria pilota jest na granicy umierania. wtedy przystawiamy pilota do naszej brody... niby śmieszne ale działa. Kiedyś w poldku padał mi pilot silicon i pojechalem w innej sprawie do kumpla od alarmów twierdząc, że już nie działa... on przystawil do brody... zadziałało. Myślałem, że sobie ze mnie beke robi i będzie miał jeszcze wieksza widzac mnie z pilotem przy brodzie... Nie dałem mu satysfakcji i otworzylem z kluczyka... pod domem jednak pilot z prawie padniętą bateria do brody... działa.... bez brody... nie działa. 2 miesiace jeszcze nie wymienialem baterii i z brody działało zanim padł całkowicie... Bo robiłeś za wzmacniacz anteny ale taka jest prawda, że możemy zadziałać sobą jako wzmacniacz sygnału(mocniejsza antena) |
|||
10-10-2016, 17:40
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Baterie w pilotach
Bateria guzikowa cr2016 to bateria guzikowa o srednicy 20 mm i grubosci 1.6 mm. Jesli naoewno nie sa to dwie bateryjki jedna na drugiej to ten miernik raczej masz skiepszczony. Pomiar napiecia to tez slaby pomysl sprawdzania tego elementu. To tylko sila elektromotoryczna ale ile miliamper jest w stanie zapodac przy nspieciu nominalnym jest wazne. Co do dobrych baterii tego typu to polecam firmy Renata. Nie ma nic lepszego.
|
|||
10-10-2016, 21:46
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Baterie w pilotach
(10-10-2016 17:40)wesol napisał(a): Jesli napewno nie sa to dwie bateryjki jedna na drugiej to ten miernik raczej masz skiepszczony. Miernik mam budżetowy, prosty, ale dwie pozostałe baterie tego samego typu (inny producent), na tym mierniku pokazują 3V. A ta jedna 6V. Kila pomiarów wykonanych i za każdym razem to samo, więc nie za bardzo mi się widzi ta kiepskość miernika. Będę jutro zmieniał tę baterię 12V od ogrzewania (już kupiłem, w sklepie przy mnie sprawdzili, było 12 z hakiem) to jeszcze raz wszystko pomierzę. No taka ciekawostka. |
|||
11-10-2016, 14:38
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Baterie w pilotach
Ojeju, ale się z siebie samego pośmiałem!
Od nowa otworzyłem pilocik od szlabanu, wyjąłem baterię i... bateria się rozmnożyła! Dwie były! Te łobuzy są takie cieniutkie, że poprzednio miałem w rękach dwie baterie i się nie połapałem... Złożone razem siedzą w takim pierścieniu plastikowym: A w środku kryje się cała tajemnica: A tak z innej strony: baterie od kluczyka i szlabanu pracują u mnie już przez rok i mają nadal po 3V. Bateria od pilota ogrzewania miała wolne od wiosny i raptem ma 2/3 napięcia nominalnego. Trochu słabo. Zgaduję tylko, że to z powodu innej chemii. |
|||
11-10-2016, 14:42
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Baterie w pilotach
Mowilem ze sa dwie. Kup sobie Renaty-sa stosowane w roztusznikach serc aparatach sluchowych itp. Nawet nie koroduja bo sa srebrzone.
|
|||
11-10-2016, 17:24
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2016 18:20 przez bialekmleko.)
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Baterie w pilotach
Baterie w pilotach od bram czy szlabanów potrafią wytrzymać tak jak te w pilotach do alarmów w autach 3 czasami do 5 lat. Te w pilotach od centralnego ogrzewania niestety mają krótszą żywotność, choćby dlatego, że częściej muszą się komunikować z centralką. A jak w pilocie masz jeszcze całe sterowanie to dochodzi jeszcze komunikacja z termometrami.
|
|||
11-10-2016, 17:55
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Baterie w pilotach
W golfie 4 mam dwa scyzoryki i juz chyba 5 rok czy nawet 6 jest jak auto jest w moich rekach i baterii nie wymienialem jeszcze.
|
|||
12-10-2016, 10:43
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Baterie w pilotach | |||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|