11-10-2016, 13:54
Dzięki za twoja odpowiedź zawsze jest to informacja pomocna . Bo co do Adblue to mam identyczne doświadczenie . Jak się sam nie zabierzesz to nie zrobisz . Nikt nie ma pojęcia i nie chce się za to zabierać . ASO też nie grzeszyło wiedzą ''będziemy sprawdzać po kablach'' . To mnie tylko upewniło do działania
.
Dziwne ,że zabrudzona sonda pomiaru poziomu płynu dała błąd czujnika NOx
Po rozłożeniu na części pierwsze to są tylko małe druciki i przetwornik rezystancji .
A propos wlewania pod korek to ma racje zbiornik ma max 17 l , należy wlać nie mniej niż 10 l - po o alarmie o dolaniu ( ja się nauczyłem coby wlać 12-15 l)
.
(10-10-2016, 19:17)wiesiek napisał(a): Mój czujnik miał nr 8K0907807E (auto z 2010 r) w serwisie powiedzieli że nowy kosztuje coś koło 2400 zł i jako że był wadliwy zastąpiono go sondąwarto wiedzieć gdzie i co zmienionego warto szukać .
03L907807AD.
Na stronie www.kolmot.com.pl znalazłem nówkę Continentala za 990 zł
(10-10-2016, 19:17)wiesiek napisał(a): ..... okazało się że jedna z sond znajdujących się w zbiorniku była zabrudzona skrystalizowanym AdBlue. Pomogło 3-krotne płukanie zbiornika.
Serwisant stwierdził że poprzedni właściciel musiał używać AdBlue słabej jakości (.....). Przy okazji dowiedziałem się że nie wolno nalać AdBlue pod sam korek bo komputer tego nie wykryje. A gdy zapytałem ile mam tego nalać to pan Serwisant nie umiał mi tego dokładnie powiedzieć.
Dziwne ,że zabrudzona sonda pomiaru poziomu płynu dała błąd czujnika NOx
Po rozłożeniu na części pierwsze to są tylko małe druciki i przetwornik rezystancji .
A propos wlewania pod korek to ma racje zbiornik ma max 17 l , należy wlać nie mniej niż 10 l - po o alarmie o dolaniu ( ja się nauczyłem coby wlać 12-15 l)
(10-10-2016, 19:17)wiesiek napisał(a): Zastanawia mnie tylko fakt czy ta wymiana czujnika NOx coś wogóle pomogła, bo mało prawdopodobne żeby obie rzeczy w jednym czasie się zepsuły.Z mojego rozumowania systemu to też raczej nie . Tym bardziej miałeś błąd sondy NOx-a NOT CONFIRMED