27-03-2018, 22:03
Witam,
Podzielę się tym jak rozwiązałem problem z sodą Nox.
Pacjent to VW Sharan 2.0 CR silnik CFGB 170 KM rok 2011.
Problem zaczął się w sierpniu 2017 roku kilka miesięcy po aktualizacji oprogramowania w związku z aferą Dieselgate Volkswagena.
Początkowo zaświeciła się kontrolka "check engine", to ją VCD-sem potraktowałem.
Po około dwóch tygodniach znowu "check engine" i na MFA komunikat o usterce Adblue, i odliczanie od 1000 w dół. Błędy były takie:
Skasowałem i odliczanie za jakiś czas zniknęło .
I taka zabawa trwała do stycznia, kiedy to odliczanie schodziło coraz niżej, aż w lutym doszło o zera. Jazda z VCD-sem i laptopem.
Niebyło wyjścia, musiałem zmienić Czujnik Nox.
Akurat wypadła mi trasa 1200 km w trakcie której odliczanie po raz któryś zniknęło na jakieś 400 czy 500 km po czym znowu się pojawiło.
Decyzja - WYMIANA
Nie chciałem ryzykować używek i na Allegro wpisałem numer czujnika 03L907807AD. Zalazłem nowy oryginał za 1599 zł:
W temacie aukcji taki numer a na zdjęciu inny. To dzwonię i pytam co jest? Sprzedawca spokojnie informuje, że to jest to samo tylko kabel krótszy i zamiast 100 cm ma 80 cm ale da się zainstalować. Akurat teraz ma jakiś czujnik z kablem 100 cm i może zaraz wysłać. Ok, proszę wysłać. Utargowałem do 1450 zł i na drugi dzień paczka była u mnie. Informował też, że trzeba czujnik po wymianie kodować VCD-sem.
Stary czujnik wyglądał tak:
A nowy tak:
Po wymianie 30 km do domu a licznik spokojnie sobie odlicza.
Dalej ruszam w dłuższą trasę i po 20 km odliczanie znika. Radość, wiwaty, szampan
Czyli podsumowując wygląda na to że:
1. Numer czujnika nie ma takiego znaczenia jak nam się wmawia. Ważne aby kabel był odpowiedniej długości i otwory na śruby i wtyczka pasowały co potwierdził sprzedawca kabla w rozmowie. Dodał też, iż wszystkie czujniki są tak samo zaprogramowane. Ciekawe skąd to wie?
2. Adaptacja to po prostu jazda adaptacyjna, którą trzeba wykonać po wymianie a VCD-sem tylko skasować błędy.
3. W czasie jazdy adaptacyjnej licznik musi odliczać. Jeżeli doszedł do zera to prawdopodobnie się nie zaadaptuję. To nie problem, zawsze można skasować błędy i będzie znowu odliczał od 50 km.
Mam nadzieję, że komuś się to przyda.
Pozdrawiam
Podzielę się tym jak rozwiązałem problem z sodą Nox.
Pacjent to VW Sharan 2.0 CR silnik CFGB 170 KM rok 2011.
Problem zaczął się w sierpniu 2017 roku kilka miesięcy po aktualizacji oprogramowania w związku z aferą Dieselgate Volkswagena.
Początkowo zaświeciła się kontrolka "check engine", to ją VCD-sem potraktowałem.
Po około dwóch tygodniach znowu "check engine" i na MFA komunikat o usterce Adblue, i odliczanie od 1000 w dół. Błędy były takie:
Skasowałem i odliczanie za jakiś czas zniknęło .
I taka zabawa trwała do stycznia, kiedy to odliczanie schodziło coraz niżej, aż w lutym doszło o zera. Jazda z VCD-sem i laptopem.
Niebyło wyjścia, musiałem zmienić Czujnik Nox.
Akurat wypadła mi trasa 1200 km w trakcie której odliczanie po raz któryś zniknęło na jakieś 400 czy 500 km po czym znowu się pojawiło.
Decyzja - WYMIANA
Nie chciałem ryzykować używek i na Allegro wpisałem numer czujnika 03L907807AD. Zalazłem nowy oryginał za 1599 zł:
W temacie aukcji taki numer a na zdjęciu inny. To dzwonię i pytam co jest? Sprzedawca spokojnie informuje, że to jest to samo tylko kabel krótszy i zamiast 100 cm ma 80 cm ale da się zainstalować. Akurat teraz ma jakiś czujnik z kablem 100 cm i może zaraz wysłać. Ok, proszę wysłać. Utargowałem do 1450 zł i na drugi dzień paczka była u mnie. Informował też, że trzeba czujnik po wymianie kodować VCD-sem.
Stary czujnik wyglądał tak:
A nowy tak:
Po wymianie 30 km do domu a licznik spokojnie sobie odlicza.
Dalej ruszam w dłuższą trasę i po 20 km odliczanie znika. Radość, wiwaty, szampan
Czyli podsumowując wygląda na to że:
1. Numer czujnika nie ma takiego znaczenia jak nam się wmawia. Ważne aby kabel był odpowiedniej długości i otwory na śruby i wtyczka pasowały co potwierdził sprzedawca kabla w rozmowie. Dodał też, iż wszystkie czujniki są tak samo zaprogramowane. Ciekawe skąd to wie?
2. Adaptacja to po prostu jazda adaptacyjna, którą trzeba wykonać po wymianie a VCD-sem tylko skasować błędy.
3. W czasie jazdy adaptacyjnej licznik musi odliczać. Jeżeli doszedł do zera to prawdopodobnie się nie zaadaptuję. To nie problem, zawsze można skasować błędy i będzie znowu odliczał od 50 km.
Mam nadzieję, że komuś się to przyda.
Pozdrawiam