Ocena wątku:
ciągle świecący FIS
12-10-2016, 17:48
Post: #11
RE: ciągle świecący FIS
Miałem dokładnie ten sam problem, u mnie pomogła wymiana zegarów (dodam ze do starych nie zaglądałem bo i tak FIS był wypalony). Niestety również zanim wymieniłem zegary na inne, ciągłe napięcie na zegarach uszkodziło dwukrotnie impulsator w skrzyni biegów (odpowiedzialny za prędkościomierz). (2x120zł plus sporo gimnastyki i ku*ew przy wymianie)
https://www.youtube.com/watch?v=xUpH6TCu9-c

http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=5305

Powodzenia
Reklama

12-10-2016, 22:29 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2016 23:05 przez DDiablo.)
Post: #12
RE: ciągle świecący FIS
Ciekawy przypadek, ja kupiłem licznik od angola na dodatek z walniętym kontrastem powyżej 20st, ale zrobiłem pewien myk i zobaczymy czy to pomoże na temperaturę pow 20st. Szkoda, że lcd do 1/2 fis są dużo droższe niż do full fisa, ale można szukać z nowszego rocznika i podmienić sam lcd.

Edit: mam patent na blaknący fis po nagrzaniu, zdało to egzamin, ciekawe na ile starczy.



Gdyby mi się chciało tak jak mi się nie chce Big Grin
13-10-2016, 09:31
Post: #13
RE: ciągle świecący FIS
Podzielisz się tym patentem?
13-10-2016, 12:34 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-10-2016 12:35 przez DDiablo.)
Post: #14
RE: ciągle świecący FIS
Trzeba zwiększyć napięcie na jednym z pinów odpowiadających za kontrast. Żeby działało to w miarę liniowo to dajemy termistor ntc ok 1kohm, zależnie od licznika + potencjometr montażowy do wyregulowania jeżeli źle trafimy. Ma to swoje wady, czasem widać linie pionowe jak za bardzo podkręcimy. Można też dać wyłącznik jeżeli podczas gdy jest zimno kontrast jest za bardzo podbity. Jeszcze nad tym działam, nie wiem na ile to starczy, więc nie biorę za to odpowiedzialności. Jak ktoś ma lepszy pomysł niech pisze.



Gdyby mi się chciało tak jak mi się nie chce Big Grin
15-10-2016, 14:48
Post: #15
RE: ciągle świecący FIS
masz może jakiś film jak to działa w praktyce ?
15-10-2016, 23:11 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2016 23:12 przez DDiablo.)
Post: #16
RE: ciągle świecący FIS
Za bardzo nie ma co pokazywać, właśnie wsadziłem licznik bo miałem jeszcze jeden problem, tzn nie mogłem zmieniać wskazań kompa, tzn mogłem tylko raz albo wyłączając zapłon i włączając ponownie albo otwierając drzwi, ale ogarnąłem i to. Zasada działania termistora jest taka jak napisałem, zwiększając napięcie na lcd kontrast się poprawia, ale są pewne granice. Ja testowałem na razie do max 27 st gdzieś, ale też tylko na stole, podczas grzania w samochodzie na 23st klimatronik odpalony, temp silnika 90st po nagrzaniu wnętrza kontrast jest ok. Zrobiłem osobny włącznik do niego bo jak jest zimno <10st kontrast jest za duży a termistor ntc miałem 8kohm + potencjometr równolegle żeby zjechać z opornością do ok 1khom. Jak kupię termistor 1khom być może nie trzeba będzie mieć włącznika i powinno ładnie śmigać. Jednak testy pokażą. Szkoda, że zima idzie i pechowo teraz kupiłem 1/2 fisa.

Jak chcesz się pobawić wyjmij zegary, i podotykaj palcami ( robiąc za opornik) lewej strony od dołu taśmy lcd powinno zwiększyć Ci kontrast na pierwszych 6 pinach gdzieś, zobaczysz o co chodzi.



Gdyby mi się chciało tak jak mi się nie chce Big Grin
16-10-2016, 16:37
Post: #17
RE: ciągle świecący FIS
Zdjęcia pokazujące różnicę, temp ok 25-27st. W kółku zaznaczony kondesator do którego montujemy termistor/rezystor+potencjometr.



Gdyby mi się chciało tak jak mi się nie chce Big Grin




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  ciągle przepalany bezpiecznik F19 andrzej_77777 20 13,366 02-09-2011 20:45
Ostatni post: andrzej_77777

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name