Liczba postów: 950
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
8
Tylko, że ten presostat również może pokazywać, że jest zbyt duże ciśnienie w układzie, albo wogóle go nie ma i dlatego wywala błąd na VAG'u.
Które piny mostkowałeś, może zrobię tak u siebie może coś ruszy, czujnik chyba z 80 dych kosztuje na alledrogo, ale trzeba spisać najlepiej numer co by nie było potem problemów.
Liczba postów: 133
Liczba wątków: 18
Dołączył: Jun 2013
Reputacja:
0
Dzisiaj wymieniłem na oryginał i nie działa
. Błędu nie da się usunąć. Mostkowałem piny 1 z 2 i 3 z4. Cały czas miga climatronic. Może jednak nie ma ciśnienia, tylko się zastanawiam jakim cudem wyszła wcześniej próba szczelności i próżnie uzyskali i prawie dwa miesiące działała.
Pozdrawiam.
Volkswagen Sharan 1.9 TDI, AUY, 2002r. 115KM automat
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
05-08-2016, 17:18
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2016, 17:20 przez tolus24.)
Witam.
Test szczelności, który wykonuje maszyna podczas obsługi układu można o kant du... rozbić. W zależności od maszyny i ustawień test polega na analizie czy przez okres kilku minut ciśnienie w układzie nie spadnie poniżej zadanego więc tą metodą tylko naprawdę duże nieszczelności można wykryć. Przez moje ręce przeszło wiele aut, w których maszyna pokazała szczelność, a za dwa dni układ był pusty. A co do diagnostyki to każdą diagnostykę klimatyzacji zaczyna się od sprawdzenia ilości czynnika i zachowań ciśnień, a dopiero potem wymienia się elementy.
Pozdrawiam
Liczba postów: 105
Liczba wątków: 0
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
2
Potwierdzam slowa kolegi, jak walczylem z moja klima to tez wedle maszyny szczelna, nabili uklad i po 1 dniu okazalo sie ze rurki nieszczelne oraz mala dziurka na srodku chlodnicy... wiec za bardzo nie mozna wierzyc maszynie
Liczba postów: 133
Liczba wątków: 18
Dołączył: Jun 2013
Reputacja:
0
Czy ktoś może zna i poleci dobry serwis w takim razie w Warszawie ?
Pozdrawiam.
Volkswagen Sharan 1.9 TDI, AUY, 2002r. 115KM automat
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
proznia to podcisnienei -1 bara wiec nei tak w sumie duzo. Pakujac w uklad azot to mozemy zapodac ze 15 bar na poczatek a pozniej dobija sie do 20-24 barów i tu obserwujac mnometr przez 3 minuty wyjdzie czy uklad szczleny czy nie. Na maszynach roznej masci robilem i tak jak koledzy pisza PRoznią to te wieksze dziury sie wylapywalo. PRoznia owszem tez wyjdzie ale trzeba zapodac proznie w ukad a to trwa jakies 7 minut by wypompowac wszystko no i trzeba by obserwowac ze 15 minut minimum czy cisnienie nie wzroslo w ukladzie z zera absolutnego czyli -1 wzgledem atmosfery. To metoda sprawdzania dlatego stosowana bo zeby zapodac czynnik w uklad i tak trzeba proznie zrobic w ukladzie wiec co nam szkodzi by przy okazji i sprawdzic szczelnosc. BEz prozni to w uklad bysmy zapodali moze ze 400 gram ale chyba nawet i tyle nie wejdzie. Jak sie zrobi proznie w ukladzie to spokojnie zapodaje 2 kilo w uklad nawet jak producent podaje ze ma byc 900 gram.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 105
Liczba wątków: 0
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
2
Dopiero jak zapodali cisnienie pod 20bar to zaczęło widać ze uklad jest nie szczelny bo po obserwacji namometrow przez 20min bylo widac ze nie trzyma cisnienia, po zalataniu wszystkich dziur po 2h trzymalo cisnienie takie jakie zapodali i to bez maszyny dopiero wyszlo.
Liczba postów: 133
Liczba wątków: 18
Dołączył: Jun 2013
Reputacja:
0
Chyba się wyjaśniło dlaczego nie działa, brak czynnika. Teraz zrobiłem psik a tu nic cisza. znakiem tego jest dziura w układzie
Szkoda tylko że w takim razie wywaliłem 150 zeta na dobry czujnik, eh........
Pozdrawiam.
Volkswagen Sharan 1.9 TDI, AUY, 2002r. 115KM automat
Liczba postów: 133
Liczba wątków: 18
Dołączył: Jun 2013
Reputacja:
0
Pytanie mam odnośnie azotu, jakie maxymalne ciśnienie można nabić do próby szczelności ?
Pozdrawiam.
Volkswagen Sharan 1.9 TDI, AUY, 2002r. 115KM automat