Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stukanie w Silniku AFN
#21
(12-08-2016, 07:49)kaminski97 napisał(a):
(06-08-2016, 09:28)Bogos napisał(a): No zdziwie sie jak to nie benda szklankiConfused

Chłopaki, sprawa rozwiązana..
Szklanki i tak są do wymiany bo nie trzymają ciśnienia .. Rozrząd " nie wiem jak" przeskoczył ..
Ustawiliśmy rozrząd , jest wszystko w porządku.
Trochę jasniej bo nie bardzo wiadomo o co chodzi. Wymieniłeś rozrząd wraz ze szklankami i wszystko wróciło do normy. Czy też ustawiłeś tylko rozrząd i wszystko wróciło do normy.

Odpowiedz




#22
(05-08-2016, 11:24)mamwi napisał(a): No to chyba nieciekawie. Silnik chodził równo czy telepało nim?
Ale ale, kiedy wymieniałeś rozrząd? Może pasek przeskoczył i dlatego klepie i nie ma mocy?

(12-08-2016, 07:49)kaminski97 napisał(a):
(06-08-2016, 09:28)Bogos napisał(a): No zdziwie sie jak to nie benda szklankiConfused

Chłopaki, sprawa rozwiązana..

Szklanki i tak są do wymiany bo nie trzymają ciśnienia .. Rozrząd " nie wiem jak" przeskoczył ..
Ustawiliśmy rozrząd , jest wszystko w porządku.

Jaja z tym Sharanem jest , naprawde Big Grin
Na dniach wymieniliśmy całe zawieszenie, po ustawieniu zbieżności , przy dodaniu gazu na biegu zaczyna wibrować sharanem , wydaje mi się że to półoś wewnętrzna jest walnięta, bo osłona gumowa była lekko dziurawa i wymieniliśmy je z lewej i prawej strony.. Nie wiem co może być z tym..

Wczoraj ,gdy wymieniliśmy żarówkę stopu ,zaczeła się po paru sekundach migać kontrolka świec żarowych. Odczytałem, że pewnie jakiś czujnik stopu albo coś nie masuje.. To była postojówka , należało wyjąć i wsadzić jeszcze raz.. Problem znikną Big Grin

No, chociaż raz udało mi się coś dobrze wytypować Big Grin U mnie też "ciężko" chodził przed wymianą paska. Po prostu pasek dokonał żywota i tyle.
Z żarówkami to norma. Ja zawsze po zimie muszę wyciągać tylne lampy i dokładnie czyścić styki żarówek i kostki, bo się choinka robi. I nie dostaje się tam wilgoć - lampy nie pobite, suche i szczelne. To chyba zaleta wiekowego auta.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
#23
Wybacz mamwi ale tą usterkę co nam zaprezentował kaminski97 to raczej nie ma nic wspólnego z żle ustawionym rozrządem, a jedynie skutki uboczne żle ustawionego rozrządu w wyniku czego szklanki b.dostawały po d... i z może teraz nie trzymają ciśnienia.
Jeszcze nie wiemy o ile ten rozrząd był machnięty ,bo jesli o 2-4 mm to wogole nie ma o czy mówić a jęśli o tz. jeden ząb to dziwne ze kolega nie zauważył innych efektów ubocznych. CHYBA ŻE OPIERAMY SIĘ NA ZŁYM MATERIALE FILMOWYM.
Odpowiedz
#24
Witam.Dziwne,że przy przestawionym rozrządzie nie zablokowały mu zawory-przecież przy przestawionym rozrządzie o jeden ząb to potrafi zablokować silnik-to jest diesel a rozrządem "kolizyjnym"
Odpowiedz
#25
(13-08-2016, 09:42)Bogos napisał(a): Wybacz mamwi ale tą usterkę co nam zaprezentował kaminski97 to raczej nie ma nic wspólnego z żle ustawionym rozrządem, a jedynie skutki uboczne żle ustawionego rozrządu w wyniku czego szklanki b.dostawały po d... i z może teraz nie trzymają ciśnienia.
Jeszcze nie wiemy o ile ten rozrząd był machnięty ,bo jesli o 2-4 mm to wogole nie ma o czy mówić a jęśli o tz. jeden ząb to dziwne ze kolega nie zauważył innych efektów ubocznych. CHYBA ŻE OPIERAMY SIĘ NA ZŁYM MATERIALE FILMOWYM.

Kiedyś wlałem benzyny do Diesla i ze względu na to niby wujek powiedział że szklanki już wtedy dostały po d*** ..
Odpowiedz
#26
Ja dodaje zimowa pora litr czy dwa beny do swoich dieselkow. Nie ma powiązania ze szklankami nawet jakbyś zalal 10 litrów.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#27
Niewiele przestawiony rozrząd nie rozwali silnika, ale takie, nie wiem jak to nazwać - stukanie, ciężka praca - będzie słychać. Mi przy pierwszej wymianie mechanik nie ustawiał rozrządu. Po prostu zmienił pasek na nowy. Jak dojechałem do drugiej wymiany, to silnik tak właśnie chodził - ciężko, stukał, wydawał się słabszy, dymił. Jak rozebrałem wszystko i ustawiłem znak na kole zamachowym, to nie pasowały mi blokady i to znacznie. Musiałem cofnąć silnik, zablokowałem pompę i wałek, dopiero wtedy zdjąłem pasek i ustawiłem silnik. Skończyło się dymienie, ciężka praca, moc wróciła.
Normalne, że przy dużym przeskoku paska rozwali silnik, ale niewielkie przestawienie nic złego nie zrobi.
Co do szklanek, to po set tysiącach przebiegu same się rozlecą, czego osobiście doświadczyłem. I zawór miałem podparty, i 10 km tak przejechałem, i nic się silnikowi nie stało.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
#28
Witam.MI kilka lat temu przy odpalaniu silnika rozleciała się szklanka na zaworze ssącym na 1 cylindrze-moment zablokowało silnik-całe szczęście,że go więcej nie próbowałem odpalić-założyłem klucz 19 na koronkę wału-próbuję pokręcić a tu nic nie idzie-zdjąłem pokrywę zaworów -patrzę a tam rozwalona szklanka-ale i tak koszty nieuniknione-zawór zgięty głowica do roboty i 1000 zł poszło z portfela.
Odpowiedz
#29
Wszystko zależy od tego, jak stanie zawór. U Ciebie pękła szklanka na max otwarciu i załatwiło głowicę. U mnie zawór był tylko lekko niedomknięty i nic się nie stało.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
#30
Witam.W moim przypadku to połamana szklanka uszkodziła dziurę w której siedzi szklanka no i oczywiście został zgięty zawór -gościu w warsztacie w mojej głowicy wstawił tuleję i wymienił krzywy zawór- w ten sposób uratowałem swoją głowicę-bo innej akurat nie było-na tej tulei Sharan przelatał już 120.tys.km i nic złego się nie dzieje.Jeździ do dzisiaj.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ciężko odpala na zimnym silniku lub po dłuższym postoju pieczara 6 192 17-03-2024, 17:06
Ostatni post: Stefano
  AUY - na rozgrzanym silniku notlauf Przemek_M 3 678 09-02-2023, 01:27
Ostatni post: Przemek_M
  Sharan przedlift 1.9 tdi 100 km - hałas w silniku titol10 0 777 11-03-2020, 15:13
Ostatni post: titol10
  Galaxy ASZ nierówna praca na zimnym silniku gałgan1 0 1,153 12-09-2019, 13:53
Ostatni post: gałgan1
  Adaptacja (kanał 05 w silniku) - jakie wartości ORI? Silnik ASZ meon 0 1,135 27-06-2017, 18:52
Ostatni post: meon
Thumbs Up Stukanie na zimnym silniku 1.9TDI 90PS SebaWob 6 3,638 25-05-2016, 16:13
Ostatni post: SebaWob
  Wysokie obroty przy odpalaniu na ciepłym silniku i brak mocy MirGo1981 3 3,823 10-07-2014, 11:46
Ostatni post: andrew7800
  Sharan gazuje przy odpalaniu na ciepłym silniku MirGo1981 2 1,816 10-07-2014, 09:52
Ostatni post: MirGo1981
  [ASZ] stukanie w filtrze powietrza (od EGR?) rodzynek 3 3,887 19-02-2014, 01:50
Ostatni post: rodzynek
  Stuki w silniku razors14 17 7,850 01-12-2013, 23:43
Ostatni post: kermit

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości