23-07-2016, 11:03
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2016, 11:11 przez jacekadmin.)
(22-07-2016, 22:35)wesol napisał(a): Czy aby na pewno ten gajger dobrze wskazuje?
Tak, sprawdzaliśmy na manometrze w sprężarce, wskazania niemal identyczne.
(23-07-2016, 10:58)tolus24 napisał(a): Witam.
Co do testu to na wolnych obrotach pompa tandemowa powinna dawać minimum 3,5 bar, przy około 4000 obr/min powinno być minimum 7,5 bar. Nie osiągnięcie tych wartości nie koniecznie oznacza od razu uszkodzenie pompy tandemowej, wymagany jest jeszcze dodatkowy test, a mianowicie trzeba zacisnąć mocno/szczelnie przewód powrotny między pompą tandemową, a filtrem paliwa i jeśli wtedy wartość minimum 7,5 bar przy około 4000 obr/min zostanie osiągnięta to będzie oznaczało nieszczelność na pompowtryskiwaczach, najczęściej oringi (środek czyszczący mógł je zniszczyć), jeżeli nadal wartość nie zostanie osiągnięta to pompa tandemowa do wymiany. Oczywiście zakładamy, że reszta układu jest dobra. To taki mały teścik wynikający z budowy i zasady działania tego układu.
Pozdrawiam
Dzięki za sugestię, trochę hardkorowo wygląda taki test,żeby powrót zacisnąć/zatkać, sprawdzałeś kiedyś taką metoda czy to tylko teoria?
Taki test to się robiło w pompce od roweru
Co do wolnych to obrotów to tandemy cisnęły około 1 BAR więc i tak min
3 x za mało no ale może spróbuję taki teścik zrobić jeszcze ...