Liczba postów: 46
Liczba wątków: 16
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
0
Od kilku dni w moim climatronicu działa nawiew/dmuchawa na maksymalnych obrotach pomimo tego, że jest wyłączony- można sterować temperaturą, klapkami. Wyczytałem, że może to być wina "jeża", którego zlokalizowałem i wyciągnąłem, ale czy jest możliwość jego naprawy?
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 16
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
0
Podmieniłem "jeża" na inny i wentylator działa tylko na 1 i 4 biegu.
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
19-07-2016, 14:48
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-07-2016, 14:49 przez mamwi.)
Podmień jeszcze raz, tylko dobrze byłoby sprawdzić u kogoś, czy kolejny dobrze działa.
Co do naprawy, cienko to widzę. Rozbierz go, to się przekonasz
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 46
Liczba wątków: 16
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
0
Jak wygląda w środku to wiem! A jeszcze niech mnie ktoś naprowadzi czemu dmuchawa działa tylko na 1 i 5 biegu- też uszkodzona ta opornica?!
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
Też może być uszkodzona. Podjedz do gościa co naprawia elektronikę to sprawdzi czy te opornice są sprawne ewentualnie przelutuje uszkodzone elementy na nowe i po kłopocie.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
20-07-2016, 20:58
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-07-2016, 21:02 przez tolus24.)
Witam.
Tak dla formalności, w klimatroniku, obroty silnika dmuchawy sterowane są płynnie poprzez stopień końcowy mocy poprzez tranzystor/tranzystory więc żadnych biegów tam nie ma (kreski na wyświetlaczu to nie biegi), a ta wiedza przyda nam się do diagnostyki. Tzw. jeża można naprawić pod warunkiem, że dostaniesz części elektroniczne, kiedyś nie było do "jeży" do VW, nie wiem jak teraz, ja się w to nie bawię. Jeżeli nie masz sprawnej opornicy, ani panelu klimatronika na podmiankę (najszybsza diagnoza) czy opornica czy panel jest uszkodzony możesz sprawdzić jak zachowuję się prąd na przewodzie między panelem klimatronika,a opornicą (bodajże biało-niebieski) i między opornicą, a wentylatorem dmuchawy (bodajże czarno-czerwony). Jeżeli regulując płynnie siłę nawiewu na panelu prąd będzie Ci "głupiał czy zmieniał się dużymi skokami" na przewodzie miedzy panelem, a opornicą to na 99% panel do wymiany, jeżeli tu będzie dobrze, a skoki prądu będą na przewodzie między opornicą, a wentylatorem to wiadomo, że opornica do wymiany. Opornica od przedniego wentylatora jest chyba taka sama jak od tylnego więc można tak podmienić. Jeżeli już znajdziesz winowajcę to zanim wymienisz to sprawdź ręcznie jak się kręci wentylator dmuchawy, bo jak się będzie zacierał to może uszkodzić Ci nowy element, tak jak mógł uszkodzić "stary". Zacierający się wentylator potrafi "ładnie spustoszyć" w elektryce/elektronice.
Pozdrawiam
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
21-07-2016, 15:02
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2016, 15:03 przez mamwi.)
Tolus, to dotyczy przedniego wentylatora. A jakie przewody są do tylnego?
I jeszcze jedno pytanie - pisząc o opornicy masz na myśli jeża?
Oczywiście jeże przedni i tylny są identyczne, tylko żeby dobrać się do tylnego to trzeba boczek ściągać
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
Jeżeli chodzi o tył to między panelem klimatronika, a opornicą jest bodajże przewód żółto-czarny, a między opornicą i wentylatorem bodajże przewód brązowo-biały. Zarówno w przypadku przedniego jak i tylnego wentylatora trzeba pamiętać, że przewód idący od opornicy do wentylatora odgałęzia się również (w tym samy kolorze) do panelu klimatyzacji. Jeżeli chodzi o nazewnictwo to tak używam zamiennie słowa jeż i opornica.
Pozdrawiam
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Dzięki. Mi nie działa tył - nie dochodzi do niego sygnał sterujący, a jeż jest na pewno dobry. Jak podam na lewo sterowanie, to wszystko chodzi. Muszę popatrzeć.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)