Liczba postów: 133
Liczba wątków: 18
Dołączył: Jun 2013
Reputacja:
0
Witam,
Mam taki problem, zaczęły mi skakać obroty silnika i zaobserwowałem taki objaw, jak załączam sprężarkę klimy to patrząc na koło napędowe widać, że zewnętrzne koło obraca się normalnie, a wewnętrzne szarpie czyli zrobi pół obrotu i staje na ułamek sekundy i znowu to samo itd. Sprężarka ogólnie chodzi, klima działa i wydaje mi się że może to być sprzęgło(wysprzęglik) nie wiem jak to się nazywa konkretnie. I tu moje pytanie czy jestem w stanie sobie sam z tym poradzić/wymienić czy bez jakiegoś serwisu się nie obejdzie?
I druga sprawa to panel od climatronika, znikają mi znaki na wyświetlaczu i czy można to jakoś naprawić czy wyświetlacz do wymiany, ewentualnie cały moduł tylko czy trzeba by było go jakoś adoptować czy wystarczy wymiana 1 do 1.
Pozdrawiam.
Volkswagen Sharan 1.9 TDI, AUY, 2002r. 115KM automat
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
witam cię kolego sprzęgiełko możesz sobie sam wymienić bez problemu , ja u siebie ściągałem, nie chciało mi zejść to zrobiłem sobie ściągacz w 15minut i miałem zdjęte,moim zdaniem jak przerywa to nie będzie raczej wina sprzęgiełka tylko czego innego,może cewka, jeśli chodzi o panel climatronika to możesz go wymienić bez adaptacji, bo wątpię żebyś dostał sam wyświetlacz,
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 133
Liczba wątków: 18
Dołączył: Jun 2013
Reputacja:
0
Zauważyłem kolejną rzecz, sprężarka się jednak wyłączyła i już nie chłodzi muszę podejść i sprawdzić kod błędu.
Właśnie też się zastanawiam czy to jednak może nie cewka skoro odłączyło sprężarkę.
Czy przy wyłączonym silniku powinno się to kółko w środku dać kręcić czy nie ? Może ktoś sprawdzić u siebie i napisać ?
U mnie kręci, ale ciężko, mam nadzieję tylko że to sprężarka nie dogorywa bo to parę stówek kosztuje.
Jeszcze jedno pytanie co monitoruje stan sprężarki: cewka jakiś przekaźnik czy coś jeszcze innego?
Pozdrawiam.
Volkswagen Sharan 1.9 TDI, AUY, 2002r. 115KM automat
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nie moge zrozumiec oco dokladnie pytasz.
logiczne jest to ze jak zgasisz silnik to prad co cewki juz nie idzie wiec sprzegielko nie trzyma juz i da sie krecic kompresorem.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
u mnie chodzi lekko nie ma zbyt dużego obciążenia przy kręceniu, najprawdopodobniej pada ci sprężarka , szukaj od innego VW, seata bo są takie same, ja kiedyś zakładałem do sharana od S. Ibizy i śmigało bez problemu
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 133
Liczba wątków: 18
Dołączył: Jun 2013
Reputacja:
0
05-05-2014, 07:58
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-12-2014, 11:29 przez moherydz.)
(04-05-2014, 19:37)wesol napisał(a): nie moge zrozumiec oco dokladnie pytasz.
logiczne jest to ze jak zgasisz silnik to prad co cewki juz nie idzie wiec sprzegielko nie trzyma juz i da sie krecic kompresorem.
Właśnie, powinno chodzić lekko, a u mnie stawia opór.
Pytam co monitoruje pracę sprężarki bo może to mi pomóc w znalezieniu przyczyny, bo regeneracja drogo wychodzi. Może właśnie cewka nie trzyma skoro nie chodzi płynnie, chociaż to nie oznacza że sprężarka się nie zatarła skoro szarpie i może przez duży opór/tarcie się wyłącza.
Witam kolegów
Czekałem i czekałem, aż w końcu przyszedł czas na zabranie się za tą sprężarkę i tutaj moje pytanie czy da się zdjąć koło pasowe, sprzęgło i cewkę bez zdejmowania całej sprężarki i rozłączania węży ?
Mam taki kompresor Sanden SD7V16.
Witam,
Podjąłem się naprawy cewki i na szczęście okazało się że cewka w porządku, problem był z masą od cewki, cała zardzewiała, po oczyszczeniu zaczęło pracować super. Po kilku dniach podczas uruchamiania samochodu panel od climatronika zaczoł migać. Klima działała więc sprawdziłem błąd ( F129 - czujnik ciśnienia klimatyzacji) i wykasowałem. Działało później nadal do dzisiaj, z nawiewu poleciał dymek taki jak z e-fajka powiedzmy i od tej leci gorące powietrze. Czy to jakaś nieszczelność i czynnik uciekł czy jak mi kolega sugeruje coś z drugim biegiem wentylatorów?
Czy po zrobieniu bloków pomiarowych czegoś się dowiem i jakie numery powinny mnie interesować?
Pozdrawiam.
Volkswagen Sharan 1.9 TDI, AUY, 2002r. 115KM automat
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
wytarte powierzchnie stykowe w sprzegilku albo zle ustawiona szczelina na sprzegle.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 667
Liczba wątków: 15
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
1
U mnie jest podobnie co jakis czas szczotka druciana w ruch i na jakis czas spokoj ale tak jak pisze wesol szczeliny na sprzegle
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Nie widze przeszkód by ustawic ta szczeline tak jak powinno byc. nie pamietam jaka ma byc ta szczelina ale chyba okolo 0.35 mm.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.