Liczba postów: 94
Liczba wątków: 14
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
0
Witam.
Potrzebuję pomocy w zdiagnozowaniu pewnych objawów. Mianowicie po przejechaniu około 5 km zgasiłem auto (dodam że mamy lato i jest teraz 32 stopnie Celsjusza) następnie po jakiejś godzinie chcę odpalić a tu zonk. Przekręcam kluczyk i nic silnik milczy, rozrusznik milczy (zero nawet nie pisknie) tylko wskaźniki na chwilę migają i gaśnie wszystko. A jeszcze w okolicy bezpieczników coś pyka jakby przekaźnik.
Po kilku próbach bez rezultatu (za każdy razem te same objawy) zlitowali się ludzie i popchnęli i dosłownie chwilka i po 3 metrach na 2 biegu bez problemu odpalił. Ładowanie w trakcie jazdy na 14 V a na postoju wskazówka lata od 14 V do 16 V.
Radio oczywiście prosi o kod. Proszę o podpowiedź czy to akumulator pada czy może to coś innego.
Pozdrawiam koledzy.
Sharan 1,9 TDI 130 KM 2003r. w planie 1,9 TDI BTB 150 KM
Liczba postów: 843
Liczba wątków: 22
Dołączył: Mar 2016
Reputacja:
5
Pierwsze pytanie jak długo masz auto i czy wymieniałeś w nim akumulator, oraz ewentualnie kiedy?
Zakładam, że akumulator może być porządnie rozładowany. Pomierz napięcie na klemach przy wyłączonym i włączonym silniku. Sądząc po skaczącym napięciu ładowania możesz mieć kłopoty układem prostowniczym na alternatorze.
Jeśli masz prostownik to raczej podłącz na noc do niego akumulator, bo myślę że będziesz miał na akumulatorze koło 10 Volt.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Wygląda jakby klema jakas była luźna. Ale też może być wina samego aku.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 584
Liczba wątków: 9
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
5
Ja jeszcze bym sprawdził czarną skrzyneczkę przy aku. I nieszczęsny kabel od alternatora
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 14
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
0
Witam koledzy.
A więc tak:
- akumulatora nie zmieniałem od kiedy kupiłem autko tj. około 4 lata,
- a jeśli chodzi o układ prostowniczy to jakieś 2 miesiące temu wymieniony był regulator napięcia w alternatorze.
Posprawdzam napięcie na aku. i kable na alternatorze i do akumulatora.
Pozdrawiam.
Sharan 1,9 TDI 130 KM 2003r. w planie 1,9 TDI BTB 150 KM
Liczba postów: 134
Liczba wątków: 2
Dołączył: Sep 2015
Reputacja:
1
Stawiam na akumulator -> do wymiany.
Ale tak na 100% uczyń poniższe czynności.
1. Naładuj akumulator, sprawdź mocowanie obu klem;
2. Poproś kogoś o sprawdzenie napięcia podczas pracy rozrusznika - jak duży jest spadek napięcia.
3. Jak odpali po naładowaniu ponownie zgaś i jeszcze raz odpal mierząc ponownie napięcie.
Jeżeli podczas rozruchu spada poniżej 10V, to (po wykluczeniu złego stanu połączenia klem, braku upływu ładunku w stanie spoczynku i dobrej kondycji samego rozrusznika) akumulator do wymiany...
Pozdrawiam, Darek.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Nie ma co debatować. Takie rzeczy jak klemy słupki aku połączenia elektryczne duże uszy gdzie idzie prąd o dużym natężeniu to się czyści co kilka lat. Wszelkie te połączenia muszą też być mocno przykrecone. Ja daje dodatkowy kabel między altek a aku.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 41
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jul 2015
Reputacja:
-1
Ja tam bym podjechał na stacje diagnostyczną lub do jakiegoś elektryka który może sprawdzić stan akumulatora oraz ładowania. Tester pokaże w jakiej kondycji jest aku i czy altek czasem nie wariuje skoro pokazuje około 16 v.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Jak auto pracowało ze 5-10 minut to tester do akurat nawet na ostatniej padlinie takiego akumulatora wykaże GOOD. test trzeba zrobić po długim postoju ze 10 -20 godzin. Napięcie mierzone to tez żaden pomiar bo to tylko siła elektromoyoryczna. Pomiar ładowania to w amperach się mierzy i w określonych warunkach.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.