Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
niskie ET wiec juz i te kola beda leciutko wystawac. Dystansów nie trzeba w takich wypadkach dawac. Rozstaw srub sharana to 5x112 tak wiec by podpasowaly.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Jesli ET felgi jest bardzo wysokie ( raczej rzadkość bo przeważnie jest odwrotnie) to koła sa mocno schowane w nadkolach i moze ocierac ale wewnatrz przy skreconych kolach na maxa. Jesli ET jest przesadnie niskie to kola wystaja poza obrys auta co grozi utrata dowodu rejestracyjnego ale sterownosc wtedy takze jest nieciekawa. Kolo zamiast ulegac skreceniu w miejscu zatacza łuk. Ciezko sie kreci kierownica a poza tym brak panowana nad pojazdem.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 82
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
0
30-09-2011, 22:55
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-09-2011, 22:58 przez djrafix.)
TO co lepiej odpuśćić temat i jeździć na 15'stkach dalej?.W przypadku tych felg jest to ET duże czy małe?. Czy w ogóle Vw wypuszczało Sharany na felgach 17 przy takiej szerokości opon?, bo przecież dochodzi jescze spalanie paliwa, jak mam teraz 195/65R15 a zamienić na te,trzeba sie chyba mocniej zastanowić.. albo nie wiem. Jak myślicie?.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
ET wydaje si ebyc odpowiednie wiec tu raczje nie widze problemu. CO do szerokosci opon to uzalezniona jest przede wszystkim od szerokosci felgi. 7,5 cala to szerokosc opon min 215-leciutko naciagniete bedą. Opony wiadomo najlepiej typowe bo w 17" to i tak nie beda tanie. Komfort oczewiscie spadnie, tak jak przyspieszenie no i spalanie wzrosnie. Niestety cos za cos a producenci opon czy felg nie berdzo chcą robic duze kola z w miare sensownym rozmiarze czyli np felgi 17 cali a le opony zeby byly 195 szerokosci z profilem takim by to nie był naleśnik.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 82
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
0
01-10-2011, 17:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2011, 17:33 przez djrafix.)
Najlepiej to bym wolal jak juz to 205/60/R17 ale to opony bym sobie dokupił, przyśpieszenie też bedzie slabsze?.Bo większe opory toczenia pokonuje tak szeroka opona, nie wiem zastanawiam sie jeszcze nad kupnem tego bo nie chcialbym dodatkowych kłopotów sobie robić,znalazłem tak okazyjnie i myślę jeszcze nad tym tematem.
A czy przy tak niskiej oponie nie bedzie czuć podczas jazdy mocniej niż w tych co mam np, dziur i uderzeń mocniejszych nie bedzie ?.
Liczba postów: 456
Liczba wątków: 18
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
01-10-2011, 17:54
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2011, 17:55 przez RAFFEN.)
Kolego ja od niedawna jeżdze na 17. szerokość felg mam 7 cali i ET 38 a rozmiar opon założyłem 215/50 trochę nietypowe ale nie chciałem szerszych bo wtedy mój dieselek by sie nie uciągnoł
i przy niższym profilu felgi by bardziej dostawały po dupie.Powiem ci tyle że nic nie obciera i felga nie jest wystawiona poza obrys samochodu,felga można powiedzieć ze sie chowa w nadkole,ale opony mam z rantem i nie wiem przy przy jakimś dużym obciązeniu by nie obcierały.Wcześniej miałem oryginalne alu 16 i opony 215/55 i komfort był zajebisty,po założeniu tych 17 jest róznica w komfordze,ale za to auto trzyma sie drogi jak głupie, no i wygląd o wiele lepszy na 17 niż na 16.Jeżeli chodzi o spalanie to jest wyzsze o 0.5-do niecałej litry.I co najwazniejsze nie zapominaj że opony mają być wzmacniane ,indeks nośności przynajmniej 95. Jak masz jeszcze jakieś pytania to pytaj
Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Przyspiecha gorsza nie tyle z raci iz szerszy laczke co z tego ze wieksz amasa wirujaca. Cieżko taką mase wprawic w ruch jak i potem wyhamować. Nosnosc jak nosnosc jest owszem istotna i juz o tym pisalem na forum z tym ze przy 17calach i kapciach 215/45 lub na 40 ( chyba najbardziej typowy wymiar dla 17 cali to nosnosc bedzie wystarczajaca. Problem z nosnoscia jest przy 15 czy 16 calach. Generalnie to im niejsze kolo tym wiadomo nosnosc mniejsza.
Tak jak kolega wyzej do 16 cali jest jeszcze komfort a powyzej juz niestety taczka. Dodam tylko do siebie ze aktualnie kola ma na shariku od astry G. Kupilem te almki kiedys nowe i maja system VARI-FIT ktory umozliwia montaz na roznym rozstawie srub. Opony to typowe 205/55/16 coprawda nie sa o nosnosci wymaganej ale tylko o jedno oczko nizej. Opony dobrej marki i nowe wiec spie spokojnie.
Dodam ze jesli masz zakupic felunek i opony uzywki czy jakiejs lipnej firmy to sobie daruj. Przerabialem ten temat i naprawde nie warto.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.