Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
30-06-2016, 17:02
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-06-2016, 17:02 przez mamwi.)
Tylko do wykonania pełnego pomiaru potrzeba sprzętu. Ja osobiście widziałem jednego gościa, miał Autodata Renault, samochód zamykał w laserowym prostokącie. Tylko chyba nie bardzo umiał tego używać, bo dwa, trzy razy na poprawkę się wracało. No i on robił kompensację bicia kół, bo tego wymagał program.
Wydaje mi się, że kolega kupił maszynę niedawno i po prostu doprowadza ją do ładu, mam rację
? Szukaj zgiętego elementu i sprawdź mocowanie amora, jak Marcyb pisze. Może jak mechanik robił zawieszenie to do końca go nie wsadził
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Większość przyrządów do pomiaru geometrii zawieszenia pozwala na pomiary wszystkich parametrów tylko, źe trzeba je umieć użyć.
Jeszcze ze szkoły pamiętam takie sprzęty z projektorkami, tym też dawało się wszystko zmierzyć.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jun 2016
Reputacja:
0
Słuchajcie dziwna sprawa zamieniłem koła z przodu lewe na prawe i okazało sie ze samochód zaczął sie zachowywac inaczej , tzn sciaga ale teraz bardziej w lewo. Co wiecej postanowiłem go troche potestowac i okazało sie ze po skrecie w lewo sciaga bardziej w lewo a w po skrecie w prawo bardziej w prawo a czasami jedzie prosto. W geometrii wyszło ze kąt lewego koła jest zły ale ściagało by zawsze w jedna stron e wiec to chyba nie jest przyczyną. Pomyslałem ze to moze łozyska w kolumnach. Co wy na to ?
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
To teraz zamień tył z przodem, zamiana kół miejscami nie ma nic wspólnego z łożyskami na McPersonach. Pojedź do jakiegoś gumiarza, niech ci wrzuci koła na wyważarkę. Jak się będą kręcić to będzie widać, czy są proste czy skaczą na boki.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jun 2016
Reputacja:
0
Domyslam się że zamiana nie ma nic współnego z łozyskami tylko popmyslałem ze moze te lozyska są do wymiany i moze przez to sciaga
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Zgadza się, ale sam zauważyłeś, że po zamianie kół miejscami zmieniła się charakterystyka zawieszenia. Gdyby nic się nie działo, to tak. Zużyte łożyska i poduszki będą stukać, trzeszczeć przy skręcaniu, ale na pewno nie ma na nie wpływy zmiana kół.
Chyba że jeszcze coś: jeżeli masz je rozwalone na amen, to przy podniesieniu samochodu i zluzowaniu nacisku ponowne postawienie na koła spowodowało przesunięcie całej kolumny. Ale to raczej sytuacja ekstremalna, w takim przypadku powinno być słychać stuki z zawieszenia, i to dobiegające z góry
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 535
Liczba wątków: 17
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
2
To ja odeślę do tematu o moim samochodzie na stronie 8 ( kilka postów od góry) gdzie wymieniałem amortyzaotry i "koszyki" sprężyn , łożyska.
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...886&page=8
Same łożyska nie mają za dużego wpływu na skręcanie samochodu / znoszenie. Jednak już wytarte koszyki sprężyny / łozyska + wytarty rowek w amortyzatorze jak najbardziej.
Kolejna sprawa warto przeglądnąć zawieszenie / tuleje w zawieszeniu.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Ja u siebie niedawno też robiłem zawieszenie, przy okazji wymiany amorów wyszło, że miałem wypracowany prawy koszyk - otwór był jak jajko. Słychać było delikatne stuki, ale samochód jechał prosto.
Pitto0, tobie samochód też chyba nie uciekał na boki
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)