Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1,9 AFN ciężko odpala poniżej 40st C - logi
#1
Witam.

Najpierw opis sytuacji, bo tłumaczenie gdzie znajduje się sterownik, przekaźnik czy inny ciekawy element może mijać się z celem i uwierzcie, że wiem najlepiej gdzie takie rzeczy się znajdują, gdyż sam je tam upchnąłem Wink . Samochód to T4 po swapie z Sharana 1,9 AFN '97 (anglika).
Problem jest taki, że nagle przestał zapalać od kopa. Przed odpaleniem strasznie kopci na biało. Muszę kręcić po 3 razy (10 - 15 sekund kręcenia).
Kilka obserwacji: Świece żarowe sprawdzone, napięcia sprawdzone, działanie zaworka 109 sprawdzone, powietrza w przewodzie paliwowym nie ma, przy użyciu samostartu pali od razu, przewody podciśnienia nowe (zmienione przy wymianie silnika rok temu); tankuję na BP (zmienili paliwa na jakieś czyszczące); jakiś czas temu po odpaleniu pojawiał się metaliczny dźwięk i obrotomierz pokazywał zaniżone obroty (obrotomierz dostaje sygnał z alternatora z łożyskiem kierunkowym) myślałem, że to od tego łożyska alternatora ale jak pojawiły się problemy dolałem oleju do 2T do paliwa i już nie hałasuje. Dzień wcześniej dłuższa jazda na 4300obr/min.
Proszę o analizę logów. Zrobiłem statyczne, dynamiczne i podczas odpalania.
STATYCZNE:
statyczne grupa 000, 004, 005
Przy odpalaniu:
Odpalanie: Grupa 000, 004, 008
Basic:
BASIC SETTINGS: Grupa 004
Dynamiczne:
DYNAMICZNE: Grupa 003, 013, 005:

Jeżeli chcieli byście inne jeszcze to chętnie wykonam ale nie podobają mi się kąty wtrysku przy statycznych. Jakieś uwagi ?

Dziękuję za wszelką pomoc.
Odpowiedz




#2
po odpaleniu problemów z mocą nie ma ?
Odpowiedz
#3
Nie zauważyłem spadku mocy. Jak już odpali to pracuje równo, pod ostrą górkę wcześniej kulał się 140km/h teraz też się tyle buja więc raczej mocy nie ubyło.
Powiedzcie mi za co odpowiada ten "Cold Start Valve" ? Nazwa sugeruje, że dodaje paliwa przy starcie silnika ale biorąc pod uwagę pokrętność nazw to może być cokolwiek Wink
Spalanie też w normie, płynów nie ubywa i nie przybywa.

Zapomniałem dodać - EGR zaślepiony, katalizatora nie ma.
Odpowiedz
#4
ogólnie winnych za to może być wiele rzeczy np. zawór n108
a silnik żadnych błędów nie wyświetla ?
Odpowiedz
#5
Problemu szukaj w rozrządzie bo bardzo się rozjeżdża Sprawdż napięcie paska i czy stoi na znakach. Jak to bedzie ok a auto dalej bedzie kuleć przy paleniu to problem bedzie leżał prawdopodobnie na kole pasowym wału . Problem zreszta opisywany również na tym forum.Tutaj sobie luknij
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=138001
Odpowiedz
#6
Tak może być mnóstwo przyczyn. Nic nie wiemy jak sprawa wygląda z aku czy rozrusznikiem. Zreszta wszystko ma swoje lata a silnik taki jak afn to ma dawno już milion km nakulane.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
Więc tak:
teraz ma 330tys km przebyte, pasek jest dobrze napięty, błędów nie zgłasza żadnych. Wszystkie logi (metodą porównawczą) wyglądają ładnie i podobnie do innych oprócz tych statycznych z kątem wtrysku. Dlatego postanowiłem się poradzić. Zajrzałem w temat z kołem pasowym. Na chwilę obecną nie mam jak wejść pod auto ale zrobiłem namiastkę sprawdzenia przez "huśtanie" zgaszonym autem na biegu w przód i w tył organoleptycznie próbowałem stwierdzić czy jest wyczuwalny luz na kole pasowym.
Nie potrafiłem jednak tego stwierdzić. Choć wskazania logów (duże wahania kąta) sugerują właśnie problem z tym kołem.
Rozrusznik ma roczek (nowy - nie po regeneracji), a aku ma 7 miesięcy. Ładowanie jak należy.
Macie jakiś łatwy sposób sprawdzenia tego koła ?
No i oczywiście obstawiałem jeszcze pompę wtryskową - przypomnę o metalicznym hałasie po odpaleniu, który to zniknął po dodaniu oleju 2T do paliwa. Tylko nie znam budowy pompy wtryskowej i nie wiem czy zużycie jakiegoś elementu (np przyspieszania kąta wtrysku) może powodować takie pływanie w/w kąta (jak w logach statycznych).
Odpowiedz
#8
Bardziej mnie interesuje to jakie obroty ma kręcąc rozrusznikiem. Generalnie inaczej nie wybadasz jak ściągając rozrząd i to koło. W pompę i tak nic nie pogrzebiesz.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
Właśnie tego się obawiałem, że będę musiał zajrzeć tam gdzie nie mam możliwości zajrzeć (na razie). No nic, będę walczył. Na razie odpala na samostart.
Taki drobny OT: jeszcze dzisiaj dzika przybrałem na zderzak Sad
Odpowiedz
#10
można było by się pokusić jeszcze o sprawdzenie czujnika położenia wału chociaż wtedy zimny by palił a ciepły nie ale może on zgłupiał
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  logi dynamiczne i statyczne zajdeljarek 2 1,501 13-01-2021, 09:41
Ostatni post: zajdeljarek
  LOGI DYNAMICZNE Stempel 3 2,579 10-01-2021, 18:30
Ostatni post: wesol
  Logi dyn 1.9tdi AFN mustang727 23 7,609 28-09-2020, 19:41
Ostatni post: wesol
  ASZ 1.9 tdi logi Niemago 3 1,959 16-07-2020, 16:23
Ostatni post: wesol
  Logi 1,9 TDI 130 KM ASZ wibracje w przedziale 1700 -2000 obr/min Tomek Westfalia 34 10,570 02-03-2020, 11:48
Ostatni post: wesol
  analiza, logi 1,8 t picia78 3 2,059 15-07-2019, 21:37
Ostatni post: picia78
  Mapowany sharan spadek mocy.. Logi dynamiczne.. sivyx 3 1,671 23-06-2019, 20:25
Ostatni post: wesol
  Logi turbiny romi72 20 5,813 17-06-2018, 18:29
Ostatni post: wesol
  Logi 1,9 TDI ASZ 130 buzek1985 5 2,771 13-06-2018, 20:49
Ostatni post: tolus24
  Uprzejmie proszę pomóc mi przeanalizować Logi wtrysków i przepływomierza AUY 115 telo777 53 18,005 18-05-2018, 01:40
Ostatni post: junak1956

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości