20-06-2016, 14:27
Witam.
Tak, przełożenia są inne i to nie tylko między skrzyniami do 4x4 i zwykłych ale nawet w ramach skrzyń do 4x4. Bo np. do 4x4 szła skrzynia jak twoja FUV, która ma na 6 biegu przełożenie 34/45, a już FUW montowana do 4x4 ma na 6 biegu 38/41, dodatkowo obydwie skrzynie mają inne przełożenie na mechanizmie różnicowym. I nie ma problemu np. żeby znaleźć skrzynię do "zwykłego" bez 4x4, która będzie miała takie samo przełożenie na 6 biegu jak FUV np. skrzynia FUX jednak wtedy mechanizm różnicowy będzie miał przełożenie jak dla FUW i odwrotnie, jeśli znajdziesz skrzynię od "zwykłego" z taki samym przełożeniem dla 6 biegu jak FUW np. skrzynia FUZ to będzie miała mechanizm różnicowy z przełożeniem jak FUV. Bynajmniej z tego co ja wiem. Oczywiście ma to swoje uzasadnienia konstrukcyjne i wytrzymałościowe takie samo jak dla innych marek/producentów. Jest dużo ciekawych publikacji na ten temat, nawet w necie, nie wspomnę o książkach dla szkół mechanicznych.
Pozdrawiam
Tak, przełożenia są inne i to nie tylko między skrzyniami do 4x4 i zwykłych ale nawet w ramach skrzyń do 4x4. Bo np. do 4x4 szła skrzynia jak twoja FUV, która ma na 6 biegu przełożenie 34/45, a już FUW montowana do 4x4 ma na 6 biegu 38/41, dodatkowo obydwie skrzynie mają inne przełożenie na mechanizmie różnicowym. I nie ma problemu np. żeby znaleźć skrzynię do "zwykłego" bez 4x4, która będzie miała takie samo przełożenie na 6 biegu jak FUV np. skrzynia FUX jednak wtedy mechanizm różnicowy będzie miał przełożenie jak dla FUW i odwrotnie, jeśli znajdziesz skrzynię od "zwykłego" z taki samym przełożeniem dla 6 biegu jak FUW np. skrzynia FUZ to będzie miała mechanizm różnicowy z przełożeniem jak FUV. Bynajmniej z tego co ja wiem. Oczywiście ma to swoje uzasadnienia konstrukcyjne i wytrzymałościowe takie samo jak dla innych marek/producentów. Jest dużo ciekawych publikacji na ten temat, nawet w necie, nie wspomnę o książkach dla szkół mechanicznych.
Pozdrawiam