24-06-2016, 11:29
Ciśnienie zmierzone...
Na zimnym silniku ciśnienie ok 4 Bary
Na rozgrzanym silniku spada do 2,5 Bara
Pomiar przy 2000 obrotów
Czyli duzo za niskie. Przy takim cisnieniu czujnik nie zapala wiec w momencie pojawienia sie kontrolki na desce musi byc jeszcze duzo nizsze.
Niestety z podpietym manometrem nie jeździłem a rozgrzałem silnik jedynie na postoju.
Co Dalej...
Zdjąłem misę wymontowałem pompe oleju.
Wizualnie pompa wydaje sie byc ok.
Zawór przeciążeniowy szczelny. Spreżyna OK
Zdemontowane wszystkie panewki Wizualnie OK.
W sitku smoka oleju znajdowało sie troche nieczystosci ale nie tak duzo aby blokowac działanie pompy.
Zmartwieniem jest fakt ze nieczystosci to tak jakby odłamane kawałki jakiejs listwy lub paska silikonowego.
Sumienie nie daje spokoju i zamierzam zdjąc skrzynie i obejżec rozrzad ale ten był wymieniany kompletny 40 000 tys wstecz.
Nie wiem gdzie dalej szukac spadku cisnienia Oleju.
W pierwszej kolejnosci przychodzi do głowy wymiana oleju z 5W30 na 10W40 oraz wymiana filtra ale sama taka zmiana niewiele wniesie. ....
Nie mam pomyslów na chwile obecna
Jestem w Dupie.
Chodzi mi po głowie wymiana kompletnej pompy ale to drogi wydatek i jesli nie przyniesie efektu nie wiem czy element uda mi sie po kompieli w oleju zwrócić....
Dodam ze góra silnika wydaje sie byc OK nie słychac zaworów a przy odkreconym wlewie oleju wiadać że olej chlapie po zaworach.
Jakie kolejne działania byscie podjęli ???
Na zimnym silniku ciśnienie ok 4 Bary
Na rozgrzanym silniku spada do 2,5 Bara
Pomiar przy 2000 obrotów
Czyli duzo za niskie. Przy takim cisnieniu czujnik nie zapala wiec w momencie pojawienia sie kontrolki na desce musi byc jeszcze duzo nizsze.
Niestety z podpietym manometrem nie jeździłem a rozgrzałem silnik jedynie na postoju.
Co Dalej...
Zdjąłem misę wymontowałem pompe oleju.
Wizualnie pompa wydaje sie byc ok.
Zawór przeciążeniowy szczelny. Spreżyna OK
Zdemontowane wszystkie panewki Wizualnie OK.
W sitku smoka oleju znajdowało sie troche nieczystosci ale nie tak duzo aby blokowac działanie pompy.
Zmartwieniem jest fakt ze nieczystosci to tak jakby odłamane kawałki jakiejs listwy lub paska silikonowego.
Sumienie nie daje spokoju i zamierzam zdjąc skrzynie i obejżec rozrzad ale ten był wymieniany kompletny 40 000 tys wstecz.
Nie wiem gdzie dalej szukac spadku cisnienia Oleju.
W pierwszej kolejnosci przychodzi do głowy wymiana oleju z 5W30 na 10W40 oraz wymiana filtra ale sama taka zmiana niewiele wniesie. ....
Nie mam pomyslów na chwile obecna
Jestem w Dupie.
Chodzi mi po głowie wymiana kompletnej pompy ale to drogi wydatek i jesli nie przyniesie efektu nie wiem czy element uda mi sie po kompieli w oleju zwrócić....
Dodam ze góra silnika wydaje sie byc OK nie słychac zaworów a przy odkreconym wlewie oleju wiadać że olej chlapie po zaworach.
Jakie kolejne działania byscie podjęli ???