Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gasnący znienacka Sharan 1995 2,o benzyna
#13
Witam.

Pewnie, że nowe przekaźniki mogą być wadliwe, zwłaszcza jeśli są "chińskopodobne", niewłaściwe czy używane ale tak jak pisze kolega "wesol", zakładając, że przekaźniki są sprawne to następnym etapem sprawdzenia jest instalacja, zaczynając od wspomnianych przez niego połączeń i dalej w stronę sterownika silnika i pompy paliwa, bo w 99% przypadków tej usterki problem leży w zasilaniu tych dwóch elementów, zwłaszcza, że pisałaś, że podobno przekaźnik od pompy paliwa się grzał, a to z reguły oznacza zły styk/problemy z instalacją. Z takim problemem najlepiej jechać do elektromechanika od grupy vag-a i zostawić auto do momentu wystąpienia usterki, najlepiej jak po samoistnym zgaszeniu nie można go odpalić wtedy diagnostyka zajmuje tylko chwilę, bo widać skąd prąd nie wychodzi albo gdzie się urywa. W przypadku gdy auto odpala usterka praktycznie nie do wykrycia.
Pompa paliwa dostaje zasilanie z przekaźnika pompy poprzez bezpiecznik, chyba piąty od prawej w dolnym rzędzie bezpieczników w kabinie (sprawdzić jego stan i mocowanie), przewodem czerwono-białym, zasila on też grzałkę sondy lambda pin1 (jako przewód biały już przy samej sondzie), z tej samej nóżki ale przed bezpiecznikiem odchodzi zasilanie na wtryskiwacze (przewody czerwone przy wtryskiwaczach), przewód brązowy przy pompie to stała masa. Przewód żółto-biały z przekaźnika pompy to sterowanie masą jego cewki ze sterownika silnika pin31.
Przekaźnik sterownika silnika łączy się przewodem czarno-białym ze sterownikiem silnika pin8 (jedno z dwóch zasilań cewki przekaźnika, drugie jest bezpośrednie po zapłonie, odseparowane diodą wewnątrz przekaźnika), a przewodem czarno-żółtym łączy się z przepływomierzem pin3 i sterownikiem silnika pin23 (zasilanie na sterownik silnika). Po sprawdzeniu tych punktów, w momencie nie odpalania samochodu, już wiadomo w którą stronę iść.
Mechaników "zwykłych od wszystkiego" w tym przypadku sobie daruj bo tylko kasę stracisz i czas, sprawdź jak najwięcej sama przy pomocy kogoś "kumatego" albo szukaj dobrego elektromechanika od grupy vag-a, czasy kiedy wszyscy na wszystkim się znali się skończyły, "najlepsi" mają dziś zawężenie co najwyżej do kilku marek.

Pozdrawiam
Odpowiedz




Wiadomości w tym wątku
RE: Gasnący znienacka Sharan 1995 2,o benzyna - przez tolus24 - 14-06-2016, 11:11

Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  ATM 2.0 Benzyna - kilka pytań Mathek2019 26 9,233 11-03-2021, 13:53
Ostatni post: macino1987
  VW Sharan 2.0 benzyna 2000 zwarcie w obwodzie pompy paliwa. Bjunior 1 1,811 28-11-2020, 13:28
Ostatni post: ghostmusic
  Wymiana termostatu - Benzyna macius4343 38 24,124 31-12-2019, 20:00
Ostatni post: rodzynek
  benzyna 2.0 - do czego ta rura? ziepa 2 1,388 30-09-2019, 19:44
Ostatni post: skimir
  Wymiana oleju w skrzyni automatycznej VW Sharan 2,0 benzyna rok 96 barney7 20 14,689 29-04-2018, 20:15
Ostatni post: wesol
  Sharan 2006 benzyna - fotelik isofix top tether Eldur 4 2,592 07-10-2017, 20:12
Ostatni post: Petru23
  Benzyna - niebieski dymek przy odpalaniu/po dłuższym postoju itp. fazacool 7 5,541 23-02-2017, 15:57
Ostatni post: orson06
  Alhambra 2.0 Benzyna Benek 2 1,605 07-07-2016, 13:37
Ostatni post: happy20
  Sprzęgło benzyna/diesel - to samo? K9Darek 5 5,466 20-06-2015, 07:05
Ostatni post: wesol
  ATM Benzyna+LPG - Spadki obrotów na zimnym silniku tefon 3 4,126 08-02-2015, 00:31
Ostatni post: tefon

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości