Ocena wątku:
Układ chłodzący VR6
24-05-2016, 19:55
Post: #1
Układ chłodzący VR6
Witam
Mam problem z układem chłodzenia silnika w moim VR6. Na wcześniejszym moim poscie pisałem o wymianie termostatu w silniku VR6. Dzięki za przesłane pomoce. Po trudach i znojach wymieniłem termostat, przy okazji wadliwe wentylatory, zalałem płynem. Po odpaleniu okazało się że silnik nadal się grzeje, wskazówka od temperatury wyskakuje ponad środkową. Wentylator sie załącza a temperatura mozolnie opada. Co może być przyczyną takiej sytuacji???
Reklama

25-05-2016, 08:40
Post: #2
RE: Układ chłodzący VR6
Przemyślał bym dwie wersje.
- pompa wody, może straciła łopatki...
- uszczelka pod głowicą (to ostateczność).

Oczywiście drożność wszystkiego, przede wszystkim chłodnicy bo może jest zamulona (może ktoś wcześniej stosował jakiś specyfik do uszczelniania).



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
31-05-2016, 22:09 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2016 22:27 przez Bielawa.)
Post: #3
RE: Układ chłodzący VR6
Dlugo walczylem ze swoim problemem mocno wychylona wskazowka w prawo duze cisnienie w ukladzie i wywalalo mi plyn przeroznymi miejscami Wink. Wymienilem wszyskie krocce (nie ktore musialem poprawic - wymieci po fachowcu). Wymienilem trojnik, czujnik temp ten w gumowej rurce pomiedzy silnikiem a sciana (wywalalo z pod czujnika (jak sie zagrzal do wlaczenia wentylatorow) zmienilem grubosc uszczelki i solidnie docisnalem). plynu leje troche za dziubek w zbiorniczku - to chyba lekko nad minimum. No i jezdze na klimie caly czas przez co wentylatory pracuja non stop i od tego czasu brak ubytkow w plynie chlodniczym oraz jezeli juz wskazowka temp sie wychyli w prawo to tak symbolicznie. Mi jak narazie takie dzalania wystarcza aby sie za bardzo nie grzal.


Edit:
Tak tak zgadzam sie kolego Wesol tylko chodzilo mi o to ze kiedy nie jezdzilem na klimie to grzal sie do "jakiejs" temperatury tak wysokiej ze gdzies w najslabszym punkcie byl maly wyciek. Natomiast na klimie na tyle zbija temperature ze nie ma zadnych ubytkow plynu. Dla mnie bylo to najmniej inwazyjne rozwiazanie mojego problemu - wiem nie jest ono wieczne ale przez jakis czas napewno bede je stosowal. A pozniej? zapewne zastosuje sie do rady powyzej Smile sprawdzenia lopatek pompy.
31-05-2016, 22:18
Post: #4
RE: Układ chłodzący VR6
Tyle ze wskazania temp z czujnika to niekoniecznie wartość prawdziwa czyli rzeczywista. To że wskaźnik pokazuje cały czas 90 nic nie oznacza bo może być skok nie odnotowany od 70 stopni do powiedzmy 120.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
01-06-2016, 22:14
Post: #5
RE: Układ chłodzący VR6
VR6 padła. Jadąc wskazówka od temperatury wyskoczyła ponad środkową i w pewnym momencie auto zgasło. Wentylatory się nie włączyły i nie mogłem zapalić ponownie auta nawet po ostygnięciu płynu. VR6 odcholowałem do mechanika. Mechanik wymienił pompę oraz czujnik położenia wału i coś tam jeszcze sprawdził. dziś odebrałem auto. podczas jazdy wskazówka od temperatury wskazuję pomiędzy 90 a 120, wentylatory się załanczają i nie wiem czy takie wskazanie jest Ok. Spróbuję przepłukać układ i zobaczymy co wtedy.
04-06-2016, 22:27
Post: #6
RE: Układ chłodzący VR6
Ile wchodzi płynu chłodzącego do układu??
10-06-2016, 19:03
Post: #7
RE: Układ chłodzący VR6
fachowiec wymienił chłodnicę, czujnik od załanczania wentylatorów, sprawdził jeszcze raz termostat, pompa wody nowa i nadal wskazówka od temperatury jest powyżej 90 a 120stopni. Mechanik stwierdził że tak ma być. W którym momencie i przy jakiej temperaturze powinny załacznać się wentylatory?
10-06-2016, 22:22 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2016 22:29 przez mamwi.)
Post: #8
RE: Układ chłodzący VR6
Nie może tak być. Optymalna temperatura pracy silnika to 87 stopni i tak są skalowane termostaty. Jeżeli temperatura tak mocno rośnie, to coś jest nie tak. Albo pompa wody, albo termostat, zapowietrzony układ lub zatkany przepływ (chłodnica, któryś wąż). Skoro teoretycznie wymienił ci chłodnicę i pompę, to zostaje termostat. Najtańszy element zostawił na koniec. Taka mała rada ode mnie - nowy termostat wrzuć do garnka z wodą i zagotuj go do pełnego otwarcia, a potem niech wystygnie razem z wodą. Nie wiem, ile w tym prawdy, ale zawsze tak robiłem i nigdy nie miałem kłopotów. Raz sobie odpuściłem i ugotowałem silnik. Mógłbyś też sprawdzić VAG-iem , jaka jest temperatura silnika i czy jest różnica na wskaźniku. Może po prostu wskaźnik oszukuje.
Wiem że diesel generuje mniej ciepła niż 2.8, ale wskazówka ma stać na środku i koniec. Jeżeli jest inaczej to trzeba szukać usterki. U mnie wskazówka lekko za kreskę wyszła i już zacząłem wietrzyć awarię - i miałem rację, pompa wody dokonała żywota i był wyciek płynu.



Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
13-06-2016, 21:11
Post: #9
RE: Układ chłodzący VR6
Termostat był wymieniany na nowy, ale dowiedziałem się ( nie wiem na ile to prawda) że są dwa rodzaje termostatów o dwóch temperaturach pracy 87 i 95 stopni. Ja kupowałem zamiennik i nie pamiętam w jakim zakresie temperatur pracuję. Fachowiec sprawdzał na kompie po wymianie chłodnicy i pokazało temperaturę płynu w chłodnicy 95 stopni.
13-06-2016, 21:21
Post: #10
RE: Układ chłodzący VR6
Witam.

Do silnika AAA termostat musi być na 80st.C i żaden inny, jeśli masz inny to może się dziać to co się dzieje.

Pozdrawiam




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Rainbow Układ podciśnienia - AJH stasiu87 10 4,718 30-07-2017 14:26
Ostatni post: bolo55
  [ATM] Układ powietrza dodatkowego leo 7 4,468 25-04-2016 21:47
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name