25-05-2016, 00:08
To po kolei.
Fakty:
1. Klimatyzacja nie działa. Po dzisiejszej jeździe (25 st) nie mam wątpliwości w tej kwestii.
2. O klimatyzacji mam pojęcie teoretyczne, Nie wiem jakie powinny być wartości i jak się zmieniać w częściach wysokiego i niskiego ciśnienia. Nie mam też sprzętu żeby się do układu podłączyć (na szczęście) - dlatego pytam.
3. Klimatyzacja jednostrefowa manualna (nie climatronic)
4. W silniku i HVAC brak błędów dotyczących klimatyzacji.
Doczytałem/sprawdziłem:
a. W Elsa znalazłem tabelę ze wzorcową wartością ciśnienia w układzie (sensor G65) w zależności od temperatury otoczenia. Z opisu wynikało, że chodzi o wartości przy wyłączonym, zimnym silniku. Tydzień temu (temperatura wtedy to właśnie te 10st) VCDS pokazał 3 bar, dzisiaj (25st) 5.5 bar, co odpowiada wartościom z dokumentacji. Wywnioskowałem z tego (i tu pytanie czy słusznie) że czynnika nie brakuje.
b. VCDS odczytałem wartość obrotów kompresora, i była ona zależny od obrotów silnika, chyba, że guzikiem wyłączyłem klime, wtedy spadała do zera. Wniosek - u mnie jest sprzęgło i działa poprawnie - mam racje? Jak to potwierdzić?
c. Po dzisiejszej, 30-40 minutowej jeździe zauważyłem, że wentylatory na chłodnicy nie działają, a w okolicach silnika było gość gorąco. VCDS zrobiłem output test i kręciły się, aż świstało. Może tu jest jakiś problem z czujnikiem temperatury, sterowaniem, etc?
Suma summarum pojechałem dzisiaj do warsztatu, gdzie odessali/nabili mi układ (jutro dopytam o wartości) co w niczym nie pomogło i po dodatkowej diagnozie stwierdzili, że kompresor do wymiany (1100 pln + 160 wymiana + 100 nabicie). A ja ciągle nie wiem czy to mnie nie chcą nabić...
Nie chodzi mi o to, żeby zostać ekspertem i pouczać fachowców w warsztatach, ale o zebranie kilku faktów i rzeczy które prostaczek jak ja z VCDS może sprawdzić żeby łatwiej rozmawiało się w warsztacie. Więc będę wdzięczny za rozwianie i uzupełnienie moich teorii.
Piok
Fakty:
1. Klimatyzacja nie działa. Po dzisiejszej jeździe (25 st) nie mam wątpliwości w tej kwestii.
2. O klimatyzacji mam pojęcie teoretyczne, Nie wiem jakie powinny być wartości i jak się zmieniać w częściach wysokiego i niskiego ciśnienia. Nie mam też sprzętu żeby się do układu podłączyć (na szczęście) - dlatego pytam.
3. Klimatyzacja jednostrefowa manualna (nie climatronic)
4. W silniku i HVAC brak błędów dotyczących klimatyzacji.
Doczytałem/sprawdziłem:
a. W Elsa znalazłem tabelę ze wzorcową wartością ciśnienia w układzie (sensor G65) w zależności od temperatury otoczenia. Z opisu wynikało, że chodzi o wartości przy wyłączonym, zimnym silniku. Tydzień temu (temperatura wtedy to właśnie te 10st) VCDS pokazał 3 bar, dzisiaj (25st) 5.5 bar, co odpowiada wartościom z dokumentacji. Wywnioskowałem z tego (i tu pytanie czy słusznie) że czynnika nie brakuje.
b. VCDS odczytałem wartość obrotów kompresora, i była ona zależny od obrotów silnika, chyba, że guzikiem wyłączyłem klime, wtedy spadała do zera. Wniosek - u mnie jest sprzęgło i działa poprawnie - mam racje? Jak to potwierdzić?
c. Po dzisiejszej, 30-40 minutowej jeździe zauważyłem, że wentylatory na chłodnicy nie działają, a w okolicach silnika było gość gorąco. VCDS zrobiłem output test i kręciły się, aż świstało. Może tu jest jakiś problem z czujnikiem temperatury, sterowaniem, etc?
Suma summarum pojechałem dzisiaj do warsztatu, gdzie odessali/nabili mi układ (jutro dopytam o wartości) co w niczym nie pomogło i po dodatkowej diagnozie stwierdzili, że kompresor do wymiany (1100 pln + 160 wymiana + 100 nabicie). A ja ciągle nie wiem czy to mnie nie chcą nabić...
Nie chodzi mi o to, żeby zostać ekspertem i pouczać fachowców w warsztatach, ale o zebranie kilku faktów i rzeczy które prostaczek jak ja z VCDS może sprawdzić żeby łatwiej rozmawiało się w warsztacie. Więc będę wdzięczny za rozwianie i uzupełnienie moich teorii.
Piok