Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Co do "haczenia" biegów to tak jak tu zostało napisane - sprzęgło, dwumasa, wysprzęglik...
Jest jeszcze jeden drobny szczegół, który może ale nie musi powodować trudności z wrzucaniem biegów.
W kasecie lewarka jest układ powodujący, że lewarek może chodzić określonymi drogami...
Wybierak w skrzyni biegów też ma taką jakby matrycę aby nie dawało się przesuwać wodzików synchronizatorow na raz. Ten mechanizm to taki wycięty "grzebień" na wybieraku. W ten grzebień wchodzi trzpień. Trzpień w miejscu roboczym ma jakieś 4mm średnicy i potrafi się wycierać nawet do momentu, gdy zostanie całkowicie ścięty. Trzpień jest wkręcany w obudowę skrzyni zaraz pod wybierakiem. Warto go odkręcić i zobaczyć co i jak (jest to prosta robota - jedna śruba na torx).
Kolejna sprawa to jakość pracy wybieraka. Często dostająca się woda przez mieszek wałka wybieraka powoduje jego korozję i zatarcie. Wtedy wybierak nie wraca do pozycji neutralnej pod wpływem sprężyny.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 131
Liczba wątków: 0
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
kolego czy jak wykrece ten trzpien to go pozniej wsadze ? mozna go dostac bez problemu ? jutro wymianiam olej w skrzyni i zobaczymy czy cos to da, bo u mnie jakby wlasnie trzebabylo trafic w odpowiednie miejsce zeby wszedł bieg bez haczenia.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Jak wykręcisz ten o którym mówię to wkręcisz go bez problemu.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 131
Liczba wątków: 0
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
siemka zmieniłem olej w skrzyni starego było ok 0.5l mniej od stanu, nowego weszło na chama ok 2.7l nie ma juz efektu uderzenia podczas zmiany biegow ale teraz ciezej mi wrzucic 2 bieg a jak wrzucam 3 to czuje jakby wlasnie ten trzpien bił w grzebien zeby wszedł w odpowiednie miejsce. Czy to juz sie kwalifikuje do roboty skrzyni ? reszta biegów ok.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
15-05-2015, 16:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-05-2015, 16:01 przez wesol.)
tak na wszelki wypadek zawsze mozna przesmarowac lozysko na wybieraku tak jak i linki bo te elementy dość czesto sie zacieraja. Zwlaszcza jak ludziska myja silniki bo to jakies nieporozumienie z tym myciem myjkami silników.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 131
Liczba wątków: 0
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
mam problem dzisiaj usłyszałem po odpaleniu dzwięk gwoździ w obracającym się wiaderku. Po wcisnieciu sprzegla ustało. Po ruszeniu i przejechaniu kilku km już tego nie ma. Rozumiem ze dwumas się kończy ?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
A skąd to wiedzieć gdzie to się dzieje? Może być tak że się rozpada dwumas a wtedy może być tak że rozwalić ci nawet skrzynie i nie był byś pierwszy ani drugi co to przetestował na własnej skórze.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 131
Liczba wątków: 0
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
Skrzynie tez mam do roboty bo synchro2 i3 biegu siedzii. Widze mam kumulacje wydatkow az sie boje.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
To chyba lepiej druga skrzynie sobie załatwić i wtedy ściągać tamta i odrazu będzie widać co z DM. Zapodać jednomyślnie i cieszyć się z jazdy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.