Liczba postów: 655
Liczba wątków: 13
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
1
Na początku byłem dość ostro przeciwny każdemu silnikowi na PD. Lecz teraz po zimie moj zaczął palić bardzo mało tyle co Golf 4 ,90km. Nie wiem dlaczego zacząłem mu dolewać tylko oleju Mixol do paliwa. Bo nic wiecej nie robie. Powoli sie przekonuje do technologi w SGA, ale ciezko to przychodzi. Mi ASZ w zupełności wystarcza. Jak tylko bym chciał to zdarłbyl juz opony zimowe przez jeden sezon. Nie oto chodzi,mam rodzine mam jezdzic bezpiecznie i ekonomicznie. Jedynie słabe sa podzespoły typu np. poloski.skrzynia i wyjący 5 bieg i takie tam podobne drobnostki. Mam ASZ i jego polecam pewnie jakbym miał inny to jego bym rekomendował.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Liczba postów: 75
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
0
Witam ja posiadam właśnie AUY i ASZ (rocznie każdy robi ok 50 000km). Różnica jest odczuwalna i powiem że lepiej się jeździ tym ASZ.Spalanie bez jakieś wielkiej róznicy ( jeśli wszystko seria) Moje zdanie jest takie że lepiej kupić AUY i zrobić soft i wtedy mamy wiekszą frajdę z AUY (mój po sofcie wypluł 146KM) AUY jest przede wszystkim tańszy w utrzymaniu: dwumas o 500zł tańszy i bezawaryjna skrzynia!! ( wszystkie ASZ mają skrzynie na łożyskach kulowych co się sypią zaczyna się objawą na 5 biegu itd. a AUY ma łożyska stożkowe). I tak jak Wesol pisał ASZ jest o 1000 euro (4000zł) droższy w zakupie. Więc lepiej kupić AUY i zrobić soft za ok 800zł i mamy mniej awaryjne auto z większą mocą i frajdą z jazdy.
Sharan Special 1.9 TDI BTB 150KM
Liczba postów: 950
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
8
Sęk w tym, że za większą moc/soft trzeba zapłacić, a nie wie czy o to głównie chodzi. W najlepszym scenariuszu kupujemy bardzo zdrowego AUY za jakieś fajne pieniądze (praktycznie jest to niemożliwe) wymiana suszarki ok. 1k i soft no powiedzmy też ok. 1k, 1+1 daje 2 więc za 2 koła z 115KM jest coś ok. 170/180..?? i auto w miarę jedzie. A teraz realia naszego rynku aut - dobrych samochodów się nie sprzedaje, chyba, że ktoś z góry ma plan trzymania samochodu rok czy dwa i potem zmienia i się za bardzo nie martwi dwumasem czy turbiną. Sam długo szukałem SGA, już zrezygnowałem bo były takie gnioty że szok, wyeksploatowane na maxa, a przebiegi oczywiście 180k, chciałem benzynę, ale jak już była to cenowo porównywalnie do diesla jak nie więcej, ale wyposażenie - bieda delux z niewiadomych przyczyn.
Robił ktoś tutaj na forum soft w 1.8T ??? - tak z ciekawości.
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
Tak aby zawezyc dyskusje to ewentualne kupno nowego SGA ma cel estetyczny czyli wygląd. Chciałem kupić coś tz. Pakiet chrom. Mam teraz mojego 2002 z przebiegiem 380 km i nie narzekam ale chrom mi się b.podoba i ma ten silnik ASZ i 140km najechanie.
Wesol--- te Turbo kk to jakie mają problemy??? Czy tylko dretwe i tyle??
A o tej skrzyni to nie wiedziałem hmmmmm. Coś nowego jak dla mnie..
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Turbo kkk to tak prosto się nie rozbiera do czyszczenia bo trzeba mieć specjalny sprzęt do tego. Wyrabia się mechanizm zmiennej geo i nie są takie wydajne jak garrett
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 584
Liczba wątków: 9
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
5
Asz ze względu już na te kilka koni z fabryki.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak tylko ze aż to już chyba będzie musowo z tym dretwym piecem dogrzewacza. Choć oczewiscie auy z lat podobnych tez. Tak jak ta nieszczesna skrzynia biegów. Dobra była w pierwszych wypustach a później te sfajdane były. No cóż idealnego nie ma auta. Ja szukam jakiegoś auta a w zasadzie samej budy. Motor sobie wstawię juz odpowiedni do tego.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 950
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
8
On ma jakiś pognieciony przedni lewy błotnik + jakiś epizod na drzwiach czy mi się wydaje ....