Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Przystawki to mi się nie udało odkręcić jak skrzynia była na zewnątrz. Odkręciłem wszystkie śruby a tam coś dalej trzymało.
W stronę chłodnic to juź nie ma szans przesunąć silnika bo tam nawet dłoni nie bardzo idzie wsunąć...
Odkręcając sanki zawieszenia może i by jakoś poszło ale...
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2016
Reputacja:
0
02-05-2016, 22:20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2016, 22:22 przez wojti_gu.)
Nie trzeba nic przesuwać. I nie trzeba odkrecac redaktora do tylnego wału. Sanki opuszczamy na dół wał odkrecamy, maglownice podwieszamy do drążka stabilizacyjnego i pochylamy silnik, a skrzynia wychodzi mijając podłuźnice bez problemu.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak to robilem ostatnio w golfie. W sharanie za to wyciagalem bez odkrecania ramy silnika az 3 razy ale wyciagnac i wlazyc potem skrzynie to porazka bo przeszkadza wlasnie ta rama. Tak bez ramy to trzeba silnik podwiesic od gory na wieszaku a samo auto miec na podnosniku najlepiej. Bez kanalu czy podnosnika to raczje bez wyciagniecia silnika slabo widze.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Ja mam nadzieję, że już tego silnika wyciągać nie będę musiał (przynajmniej w tym samochodzie) bo to jest porażka. Dla tego byłem ciekaw magicznej sztuki wyjęcia skrzyni bez demontażu przedniego pasa (gdybym wcześniej miał tą umiejętność może bym się tyle nie narobił).
W każdym razie:
- na bok jest zbyt mało miejsca aby odsunąć skrzynię
- w dół przeszkadza przekładnia od tylnego napędu a tak jak pisałem nie udało mi się jej zdjąć nawet ze skrzyni, którą miałem na podłodze
- za bardzo w dół nie da się silnikika opuścić bo przeszkadza kolektor wydechowy łącznie z dwururką...
Może i robiłem okrężną drogą. Zdemontowałem pas przedni (tu roboty wielkiej nie ma, główny problem to konieczność wypuszczenia czynnika z klimy ale wydaje mi się, że w pozostałych przypadkach też trzeba to zrobić).
Odkręcałem kolektor dolotowy aby go nie uszkodzić łańcuchami.
Demontowałem sanki zawieszenia łącznie z maglownicą.
Dopiero wtedy silnik za pomocą wyciągarki można ładnie obniżyć na tyle aby skrzynia zeszła ze sprzęgła...
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2016
Reputacja:
0
To ja to zrobiłem bez ściągania pasa i bez dokręcania poduszek od silnika.
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2016
Reputacja:
0
Na pewno trzeba odkręcić akumulator i podstawę akumulatora, żeby dostać się do górnych śrub potem silnik podwieśić lub podstawić coś od spodu żeby nie opadł, odkręcić sanki, śruby łączace i skrzynia wyjęta a montaż to tylko odwrotność.