Liczba postów: 13
Liczba wątków: 2
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
0
11-01-2016, 19:13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2016, 19:14 przez Bielawa.)
Witam mam problem a mianowicie po odbiorze od mechanika auta zaczelo mi wpadac w turbulencje na jalowym na LPG. na PB wsio gra - tz nie trzesie go. dzisiaj podlaczylem urzadzenie diagnostycze i skasowalem stare (w starych dodatkowo byl 00525,00668-po kasacji juz ich nie ma) i zczytalem nowe bledy. Na PB nie wykazuje zadnych bledow dopiero jak wlacze gaz to wywala 7 bledow:
01249 otwarty/zwarty obdód do masy wtryskiwacz, cylinder 1-N30
01250 otwarty/zwarty obdód do masy wtryskiwacz, cylinder 2-N30
01251 otwarty/zwarty obdód do masy wtryskiwacz, cylinder 3-N30
01252 otwarty/zwarty obdód do masy wtryskiwacz, cylinder 4-N30
01253 otwarty/zwarty obdód do masy wtryskiwacz, cylinder 5-N30
01254 otwarty/zwarty obdód do masy wtryskiwacz, cylinder 6-N30
01265 otwarty/zwarty obwód do masy zawór EGR-N18
Jakies pomysly? świece, kable? ktos cos przypuszcza?
obroty ok 700 +-25
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 2
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
0
wymiana swiec nie wniosla nic nowego... w najblizszych dniach wymiene kable i dam znac czy cos sie zmienilo
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 2
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
0
kable wymienione wzielem drozsze powetec sport liczylem na poprawe niestety zadnych zmian. Moze ktos cos podpowie?
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
20-01-2016, 21:45
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-01-2016, 21:47 przez tolus24.)
Witam.
Po pierwsze jak Ci mechanik spier...., to niech Ci naprawi, a nie, że wziął kasę, a teraz forumowicze mają kolektywnie naprawić Ci auto.
Po drugie po co wymieniasz przewody wysokiego napięcia i świece, skoro błędy masz ewidentnie z obwodu wtryskiwaczy, a nie błąd wypadania zapłonu.
Po trzecie podpowiem Ci, że zarówno wtryskiwacze jak i zawór N18 mają wspólne zasilanie w postaci przewodu bodajże czerwono-niebieskiego i sterowane są masą ze sterownika silnika: bodajże wtryskiwacze przewodami: szarym, szaro-zielonym, szaro-czerwonym, szaro-niebieskim, szaro-czarnym, szaro-żółtym, a zawór N18 zielono-szarym. Z reguły sterownik gazowy jest wpinany między wtryskiwacze benzynowe i sterownik silnika i wtryskiwacze gazowe biorą sygnał z wtryskiwaczy benzynowych. Teraz musisz się cofnąć pamięcią do tego co robił mechanik i czego "dotykał" i co robiłeś Ty i czego Ty "dotykałeś" i jak znam życie to znajdziesz coś nie podłączonego/nie wetkniętego do końca bądź urwanego/naderwanego. Do sprawdzenia oczywiście też wtryskiwacze gazowe i sterownik gazowy ale mało prawdopodobne, żeby się same "uwaliły" tak nagle.
Pozdrawiam
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 2
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
0
Gaz jest drugiej generacji (parownik, silniczek krokowy) nie ma wtryskiwaczy jest dorobiony wlot w przepustnicy i tam podawany jest gaz (wiem nieodpowiedni do tego silnika ale dzialal 15 lat to teraz nie kalkuluje sie go zmieniac) . Czy mozliwe jest ze to z tego wzgledu sa te bledy komputera? W miedzy czasie wymienalem regulator cisnenia paliwa (mial pekniecie i syczalo z niego), pompe paliwa ktora padla prawdopodobnie od usterki regulatora oraz uszczelnilem odme (ten zaworek z dojsciem podcisnienia) i za tym plastikowy wezyk byl pekniety ten prowadzacy od odmy do przepustnicy (wsio uszczelnione). bledy nadal sa drgania sie zmniejszyly i jest mala roznica w pracy silnika pomiedzy pb a lpg (na korzysc PB). Na kablach nie widac przetarc, zeby byly pourywane wtyczki sprawdzilem niby wsio ok.
PYTANIE czy te bledy moga byc od nieprawidlowej instalacji gazowej?