Liczba postów: 63
Liczba wątków: 5
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
0
Witam dzis pojawil mi sie taki mały problem gdy na klimatroniku wybieram tryb pracy AUTO silnik po kilku sekundach gasnie i slychac jak gdzies strzela powietrzem takie krótkie puff.Po odpaleniu w trybie ECCO auto pracuje normalnie.
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
21-02-2016, 14:50
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2016, 14:57 przez tolus24.)
Witam.
Prawdopodobnie zaciera się kompresor klimatyzacji i stawia tak duży opór dla silnika, że go "dławi". Najprostszy sposób, zrzucić pasek wielorowkowy i zakręcić ręką kompresorem, oczywiście za koło, które ma połączenie z wirnikiem, a nie za sprzęgiełko, które będzie się jeszcze pewnie kręcić lekko, bo raczej zatarte nie jest skoro na wyłączonej klimie auto nie gaśnie. Jeśli tu będzie w porządku to szukać w elektryce. W skrajnych przypadkach, jak już zatrze się na dobre, łącznie ze sprzęgiełkiem, to nawet auta nie idzie odpalić, tak duży opór stawia.
Pozdrawiam
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak mi sie przypomnialo ze zesmy ostanio z Arturem dzialali w jego aucie. Przyjechal bo mu urwalo pasek wielorowkow w AFNie. Wczesniejw ymienialismy rolek alternaotra bo sie skiepszczyla ze skozda opisywac a kolo pasowe na wale rozwulkanizowalo sie tak ze krecilo sie osobno. Do teog sprzegielko kompresra mialo taki luz ze o pomste wołało. Niestety sprzeglieka nie robilismy i Art jedzil dalej co zakutkowalo zatarciem lozyska i stanelo deba a pasek to az przypalilo na kole i urwało. Tu akurat kompresor byl sprawny wiec sama wymiana sprzegielka przywrocila sprawnosc ale ja bym sprawdzil jeszcze ten kompresor jak kolega radzi.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 63
Liczba wątków: 5
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
0
Dziekuje koledzy za podpowiedz.
Liczba postów: 655
Liczba wątków: 13
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
1
Ze swojej strony pragne dodac ze teraz tylko nie wiem od ktorego rocznika wsadzaja takie sprezarki ze brak czynnika powoduje ich trwale uszkodzenie. Brat mam Vw Passata 2005 i juz ma taka sprazarke bardziej narazona na zepsucie.
Starsze sprazarki nie byly czule na brak czynnika.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
22-02-2016, 21:10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2016, 21:13 przez wesol.)
wg mojego kolegi z okolicy co zajmuje sie naprawa klim i ma takich kompresorów roznych rozniastych chyba ze 200 szt to nie ma takiej opcji by pryz braku czynnika kompresor ulegl uszkodzeniu. A na sto procent nie ulegnie uszkdzeniu kompresor ze sprzeglem zewnetrznym bo poprostu kompresor nie chodzi nawet pol obrotu. Poza tym wazne jest to by byl olej w kompresorze a nie czynnik. Nowsze wersje kompresorow stosowane w nowszych autach sa bez-sprzeglowe i te tez mimo ze sie czesto psuja to nie od braku czynnika. Wiele takich kompresorow wymienilem tez kiedys w oplu. Nawet jest taki myk stosowany przez chlopakow z forum opla ze w astrach H i viki C wymieniaja te kompresory nowszego typu na te ze sprzeglem bo byly i te i te stosowane w tych autach.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Nowsze kompresory mają w środku zawór rozprężny (tak jak stare ciągniki) zamiast zewnętrznego sprzęgła. I sprężarka kręci cały czas tylko zawór jest otwarty i nie ma sprężania. Faktycznie jest to gorsze rozwiązanie, bo sprężarka mniej wytrzymuje. Ale cóż, planowe psucie produktu... Takie czasy.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
23-02-2016, 11:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-02-2016, 12:35 przez wesol.)
Tyle za w sga nie występowało i całe szczęście.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.