Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik gasnie po wlaczeniu klimy
#1
Witam dzis pojawil mi sie taki mały problem gdy na klimatroniku wybieram tryb pracy AUTO silnik po kilku sekundach gasnie i slychac jak gdzies strzela powietrzem takie krótkie puff.Po odpaleniu w trybie ECCO auto pracuje normalnie.
Odpowiedz




#2
Witam.

Prawdopodobnie zaciera się kompresor klimatyzacji i stawia tak duży opór dla silnika, że go "dławi". Najprostszy sposób, zrzucić pasek wielorowkowy i zakręcić ręką kompresorem, oczywiście za koło, które ma połączenie z wirnikiem, a nie za sprzęgiełko, które będzie się jeszcze pewnie kręcić lekko, bo raczej zatarte nie jest skoro na wyłączonej klimie auto nie gaśnie. Jeśli tu będzie w porządku to szukać w elektryce. W skrajnych przypadkach, jak już zatrze się na dobre, łącznie ze sprzęgiełkiem, to nawet auta nie idzie odpalić, tak duży opór stawia.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#3
Tak mi sie przypomnialo ze zesmy ostanio z Arturem dzialali w jego aucie. Przyjechal bo mu urwalo pasek wielorowkow w AFNie. Wczesniejw ymienialismy rolek alternaotra bo sie skiepszczyla ze skozda opisywac a kolo pasowe na wale rozwulkanizowalo sie tak ze krecilo sie osobno. Do teog sprzegielko kompresra mialo taki luz ze o pomste wołało. Niestety sprzeglieka nie robilismy i Art jedzil dalej co zakutkowalo zatarciem lozyska i stanelo deba a pasek to az przypalilo na kole i urwało. Tu akurat kompresor byl sprawny wiec sama wymiana sprzegielka przywrocila sprawnosc ale ja bym sprawdzil jeszcze ten kompresor jak kolega radzi.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#4
(21-02-2016, 14:50)tolus24 napisał(a): Najprostszy sposób, zrzucić pasek wielorowkowy i zakręcić ręką kompresorem, oczywiście za koło, które ma połączenie z wirnikiem, a nie za sprzęgiełko, które będzie się jeszcze pewnie kręcić lekko, bo raczej zatarte nie jest skoro na wyłączonej klimie auto nie gaśnie.
Drobna poprawka kolego. Leży u mnie dwie sprężarki i koła, sprzęgła itd. Po zdjęciu paska może kręcąc za koło stwierdzić czy łożysko w kole jest zużyte.
Żeby sprawdzić czy sprężarka działa musi kręcić za sprzęgiełko bo to one jest połączone z osią napędową sprężarki. Po zrobieniu 2- 3 obrotów sprężarka będzie stawiać delikatny opór. jeśli od samego początku będzie sztywno szła to zaciera się lub już to się stało.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Odpowiedz
#5
Dziekuje koledzy za podpowiedz.
Odpowiedz
#6
Ze swojej strony pragne dodac ze teraz tylko nie wiem od ktorego rocznika wsadzaja takie sprezarki ze brak czynnika powoduje ich trwale uszkodzenie. Brat mam Vw Passata 2005 i juz ma taka sprazarke bardziej narazona na zepsucie.
Starsze sprazarki nie byly czule na brak czynnika.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Odpowiedz




#7
wg mojego kolegi z okolicy co zajmuje sie naprawa klim i ma takich kompresorów roznych rozniastych chyba ze 200 szt to nie ma takiej opcji by pryz braku czynnika kompresor ulegl uszkodzeniu. A na sto procent nie ulegnie uszkdzeniu kompresor ze sprzeglem zewnetrznym bo poprostu kompresor nie chodzi nawet pol obrotu. Poza tym wazne jest to by byl olej w kompresorze a nie czynnik. Nowsze wersje kompresorow stosowane w nowszych autach sa bez-sprzeglowe i te tez mimo ze sie czesto psuja to nie od braku czynnika. Wiele takich kompresorow wymienilem tez kiedys w oplu. Nawet jest taki myk stosowany przez chlopakow z forum opla ze w astrach H i viki C wymieniaja te kompresory nowszego typu na te ze sprzeglem bo byly i te i te stosowane w tych autach.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#8
Nowsze kompresory mają w środku zawór rozprężny (tak jak stare ciągniki) zamiast zewnętrznego sprzęgła. I sprężarka kręci cały czas tylko zawór jest otwarty i nie ma sprężania. Faktycznie jest to gorsze rozwiązanie, bo sprężarka mniej wytrzymuje. Ale cóż, planowe psucie produktu... Takie czasy.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
#9
Tyle za w sga nie występowało i całe szczęście.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kompresor klimy krzys-k2 0 509 20-05-2020, 19:32
Ostatni post: krzys-k2
Question problem z mocą auta 1.9 tdi silnik 1Z artek207 1 1,140 01-02-2017, 22:05
Ostatni post: wesol
Thumbs Down Zimna chłodnica a silnik nagrzany Hubert111 4 2,138 16-04-2016, 12:59
Ostatni post: Hubert111
  Sharan - Zgasł silnik donex93 6 2,381 05-02-2016, 12:40
Ostatni post: mamwi
  Dziwne zachowanie galaxy gaśnie i mrygają kierunki smokusmk 6 2,817 12-08-2015, 01:42
Ostatni post: smokusmk
  Olej przekładniowy silnik AJH adrek88 3 1,897 22-05-2015, 22:02
Ostatni post: adrek88
  Sprzęgło Seat Alhambra silnik AHU urbanek211 9 4,757 08-01-2015, 18:26
Ostatni post: ARTUROO26
  silnik tdi z golfa do galaxy mk1 janiszek1990 10 4,640 29-04-2014, 21:06
Ostatni post: janiszek1990
  Nie gaśnie motor na wstecznym! sgaVAN 7 3,192 06-04-2014, 09:39
Ostatni post: sgaVAN
  Silnik 2.0 TDI 140 KM wojtek041 3 2,874 30-12-2013, 23:30
Ostatni post: jolantcha61

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości