Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2.8 VR6 4MOTION pytania przed zakupem
#5
W zasadzie to na śliskiej nawierzchni jak ruszysz ostro to powinny buksować wszystkie koła przez chwilę. Na śniegu czy lodzie to dobrze widać bo poczujesz, że wyciąga tył i inaczej idzie niż FWD. Tylko ESP trzeba wyłączyć bo inaczej odejmie gazu o zabawy nie bedzie :-) Trzeba popatrzeć na ten haldex czy nie ma wycieków, czy pracuje pompka. No i to o czym pisałem - dobry napęd nie wydaje odgłosów przy mocnym skręcie (kierownica do oporu) - ogólnie go nie słychać. No i wał a szczególnie przeguby i ich osłony powinny być całe i w dobrym stanie - niestety tytaj nawet głupie osłony gumowe przegubów występują tylko w komplecie z wałem...

Co do rozrządu. Trzeba osłuchać czy łańcuch nie szumi oraz warto sprawdzić VAGiem nastawy rozrządu, czy są w granicach tolerancji.
Kanały 208 i 209 powinny pracować pomiedzy -8 a 8. Im bliżej tych wartości tym rozrząd bliższy wymianie.
Jeśli już byś miał możliwośc to warto sprawdzić ciśnienie oleju bo ma ono bezpośredni wpływ na rozrząd.

Jeśli możesz to przejedź się kawałek i sprawdź błędy VAGiem, te silniki są bardzo czułe na wszelke niedoróbki a jak kupisz coś co jest zaniedbane to będziesz mieć duuuży problem z ogarnieciem tego.

Tam też jest dwumasa - posłuchaj czy nie daje oznak zużycia

Same części nie są jakieś super drogie ale wymiana rozrządu wymaga wyjęcia skrzyni biegów a to, szczególnie w 4motion wymaga rozebrania praktycznie całego przodu, w związku z czym tanie to nie będzie.

Co jeszcze...
Z drobiazgów, to np. nie występuje w zamienniku środkowy tłumik do tego silnika a oryginał to chyba 1000zł :-)
Popatrz na stan tylnego zawieszenia - tam praktycznie nic nie dokupisz z zamienników a oryginały drogie. Z tym, że raczej tam się te części szybko nie zużywają. Jak nie będzie 500 tys km to tył jeszcze długo wytrzyma.

Reszta tak jak w każdym SGA.

Andrzej 122, nie wiem czy były takie w oryginale ale faktycznie dogrzewacz ma sens jako ogrzewanie postojowe (może wersja z północy) bo przy normalnej pracy to ten kloc grzeje się błyskawicznie więc dogrzewacz nie potrzebny.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz




Wiadomości w tym wątku
RE: 2.8 VR6 4MOTION pytania przed zakupem - przez skimir - 12-02-2016, 21:01

Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sharan 2.0i przełącznik termiczny przed pompką nagrzewnicy, za co odpowiada? macino1987 3 728 31-01-2023, 11:34
Ostatni post: Stefano
  Sharan VR6 4Motion 2003r nie wysprzęgla jaka przyczyna kefas 3 999 21-10-2022, 17:42
Ostatni post: kefas
  Sharan 2.8 4motion czy 1.9 tdi junak1956 20 6,572 13-02-2020, 08:43
Ostatni post: saltech
  Blokowanie przedniego koła 4motion Goffyy 4 1,914 24-07-2019, 21:54
Ostatni post: Goffyy
  Sterownik silnika vw sharan 2.8 v6 204 km. AYL 2001r 4motion viper81 2 1,927 24-04-2017, 14:36
Ostatni post: viper81
  Jakie sprzęgło Sharan VR6 4Motion marcin_kielce 5 2,383 04-10-2016, 17:20
Ostatni post: wesol
  Sharan MK1 przed liftem ishidar 3 1,706 07-04-2016, 21:35
Ostatni post: andrew7800
  AYL dwa pytania TomekZ14 1 1,446 07-08-2015, 01:12
Ostatni post: sp6qkx
  4MOTION AWARIA bilacz 0 2,573 10-10-2012, 00:12
Ostatni post: bilacz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości