Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wymiana termostatu - Benzyna
#21
Ale zauważyłem od jakiegoś czasu że temperatura cieczy na wskaźniku jest poniżej kreski środkowej, a jak były ciepłe dni to temperatura wachlowała na wskaźniku czyli raz była nad kreską po czym właczył się wentylator i znowu poniżej kreski.
Odpowiedz




#22
mirazz wymien ten termostat to 35 zl tylko. Ten element to nie zarowka ze swieci albo nie swieci. Nie ma dwoch stanow.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#23
Wyciek z jednego z czujnikow obudowy termostatu zostal zatamowany poprzez obkrecenie go o180stopni Big Grin . Jak narazie ani kropelki. Co do swiec i kabli nie wnioslo to nic nowego (wymienilem swiece na ngk platynowe i kable powertec) reduktor zregenerowany bez zmian dalej jakby wypadal zaplon na lpg na wolnych jak sie nagrzeje. bledy nadal sa chyba czeka mnie kolejna rozbiorka i analiza wiazki kabli do wtryskow (zawinieta jest czarna izolacja i niewidac jakis uszkodzen) no ale to dopiero jak sie troche ociepli. Natomiast co do termostatu to jak juz wczesniej pisalem mechanik podobno zalozyl nowy (napewno inny niz byl - jakis oddal ) a wskazowka wychylala sie sporo bardziej w prawo zanim wentylator zatrybil po czym ja powtorenie wymianiajac po mechaniku krucce (bo po nim cieklo) i przy okazji termostat. po tym zabiegu zauwazam roznice.
Odpowiedz
#24
Prawie rok temu pisałem, że powoli się nagrzewa - wesoł pisał - wymień termostat :-)
Lato, nie było problemu, przyszły pierwsze przymrozki, znów temat powrócił...

Więc do roboty...

Ponieważ nie chciałem mieć problemów z jakimiś zamiennikami podjechałem do ASO i szok - 205zł (aż dwa razy pytałem czy sprawdza mi sam termostat czy może z obudową). Sam termostat 205zł i jeszcze trzeba czekać tydzień.

Intercars... Vernet - 65zł, Wahler 95zł - skąd te ceny? No ale OK, wziąłem Wahlera bo kiedyś z verentami walczyłem...

Wymiana - jak zwykle katorga, trzeba wyjąć akumulator, odkręcić jego podstawę, poodłączać trochę elektryki, z samej obudowy termostatu wychodzą cztery rury a rąk nie ma jak wsadzić...
Szlag mnie mało nie trafił bo zobaczyłem, że połączenie rur idących do tylnej nagrzewnicy się poci, kropelki widać... Są wstawione kawałki węża elastycznego. Niestety nie miałem właściwej średnicy (20mm) a sklepy już pozamykane, więc czeka ponowne wypuszczanie płyny.

Co ciekawe stary termostat był zamknięty. Pomyślałem, że może nie tu leży przyczyna powolnego nagrzewania. Włożyłem oba termostaty do garnka, okazało się że nowy zaczął się otwierać przepisowo przy 80stC, stary był już całkowice otwarty bo zaczął się otwierać poniżej 70stC (ciekawe skąd się bierze taka usterka).

W każdym razie warto było. Teraz (na zewnątrz było 10st) pełną temperaturę silnik osiągnął po nie całych trzech km jazdy. Grzeje się błyskawicznie tak jak na ten piec przystało.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz
#25
Nie wiem czy w tych 2.8 sa inne te termostaty ale fakt ceny troszke dolujace. wazne ze juz jest poprawnie. Dzisiejsze termostaty maja budowe inna jak kiedys. Wtedy byly na eterze a traz na parafinie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#26
Czy inne to trudno powiedzieć. Mam porównanie do kilku termostatów które widziałem (silniki 1.8, 1,6). Tamte były mniejsze no ale to oczywiste. Ten ma gumowy dekiel zamykający przepływ oraz dodatkowo taki zaworek kulkowy z boku obudowy. Reszta taka sama.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz




#27
Jesteś pewny że są takie same ? Bo właśnie ja jestem przed wymianą i mam nadzieję że się nie mylisz Wink #ufam_Tobie
Odpowiedz
#28
2.3 to jednostka firdowska wiec raczej bedzie inny termostat.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#29
Witam.

Tak jak Wesol pisze termostat jest inny, mało tego w Fordowskich 2.3 są dwa termostaty, jeden na wężach przy chłodnicy, drugi przy głowicy silnika, z czego ten drugi to chyba nie zawsze występował, choć miejsce na niego jest zawsze, chyba w zależności od kraju przeznaczenia wkładali bądź nie, najlepiej pytać na forum Forda.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#30
Dzień dobry!
Muszę wymienić termostat w Galaxy 2004 2.3+automat. Odkąd zrobiło się chłodniej, temperatura nie idzie powyżej 70*C. Czy mając podstawowe pojęcie o mechanice dam radę? Nie mam tego samochodu obok siebie w tym momencie. Może ktoś ma jakieś instrukcje, zdjęcia?

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam. (-;
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  ATM 2.0 Benzyna - kilka pytań Mathek2019 26 9,227 11-03-2021, 13:53
Ostatni post: macino1987
  VW Sharan 2.0 benzyna 2000 zwarcie w obwodzie pompy paliwa. Bjunior 1 1,807 28-11-2020, 13:28
Ostatni post: ghostmusic
  benzyna 2.0 - do czego ta rura? ziepa 2 1,376 30-09-2019, 19:44
Ostatni post: skimir
  Sonda lambda - problemy/diagnostyka /wymiana Loco 70 25,372 29-08-2019, 10:35
Ostatni post: wesol
  Wymiana świec dragon 7 7,991 14-07-2019, 14:18
Ostatni post: Endriu Fakowski
  wymiana świec w ATM ciastek34 5 7,372 13-07-2019, 10:25
Ostatni post: Endriu Fakowski
  Wymiana skrzyni 5 na 6. sebamixx 32 18,560 12-06-2019, 10:37
Ostatni post: tolus24
  Wymiana koła dwumasowego na sztywne 2.8 ayl/ 4-motion wojti_gu 23 9,056 19-05-2019, 14:17
Ostatni post: mariusmd
  wymiana rozrzadu 1.8t magrad 10 17,433 28-03-2019, 11:34
Ostatni post: rodzynek
  SGA 1.8T AWC wymiana silnika/głowicy, od czego pasuje jarek_mizerski 31 17,042 25-02-2019, 09:43
Ostatni post: adrek88

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości