Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
obroty masz prawidlowe by nawet nie powiedziec ze troszke za wysokie. Powinienes miec zdaje sie 700 obr +- 50 obr. Dodajac lekko gazu pedalem to calkiem inna historia niz na jalowych.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Wesol, zmienił bym ten termostat, tylko, że najzywczajniej mi się nie chce - roboty tam w ciul - wyciągnaie akumulatora, płyta pod akumulatorem, chyba linki od skrzyni trzeba zwalić... Ogólnie dostęp fatalny...
Inna. sprawa, że jakoś nie ufam termostatom. Kiedyś miałem paska B3 (do dziś u mnie na zasłużonej emeryturze). Miałem problem z niedogrzewaniem i dosłownie cztery razy wymieniałem termostat aż trafiłem na taki co dobrze trzymał temperaturę. Wszystkie po drodze otwierały duży obieg wcześniej niż trzeba (może tepiej tak niż zbyt późno ale...)
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Ja zawsze gotuje termostaty. Wymień go.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 68
Liczba wątków: 18
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Dzięki za info. Ze zdjęć i filmiku jaki przesłał BIELAWA spróbuję zmienić termostat. Tylko jedno pytanko- Czy przy wymianie tego termostatu trzeba wymieniać jakieś uszczelki? bo jeśli tak to od razu kupię wraz z termostatem
Liczba postów: 116
Liczba wątków: 0
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
0
uszczelka powinna być w komplecie razem z termostatem
Liczba postów: 68
Liczba wątków: 18
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Czy zepsuty termostat ma wpływ na grzanie w samochodzie, bo mam problem z temperaturą bo z nawiewników leci mi zimne powietrze. Dopiero po przejechaniu kilku kilometrów i trzymaniu na wyższych obrotach zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Znajmy mówił że przyczyną tego może być zepsuty elektrozawór, tylko gdzie takowy jest i jak to można sprawdzić
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Po pierwsze - to normalne, że musisz przejechać kilka km aby zaczęło grać. Silnik musi się rozgrzać.
Jeśli masz rozgrzany silnik i dalej nie grzeje to mogą być różne przyczyny.
- zapowietrzony układ (dodawanie gazu powoduje zwiekszenie szybkości przepływu płynu). Odpowietrz układ i zobacz co dalej. Jak się będzie sam zapowietrzać to znów są różne przyczyny - od nieszczelności w układzie, po uszczelkę pod głowicą a nawet pękniętą głowicę lub blok...
- uszkodzone sterowanie klapami lub same klapy.
Tam nie ma elektrozaworu. Ciecz chłodząca płynie przez nagrzewnicę cały czas a jedynie klapy sterują przepływem powietrza.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.