Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Regulacja cięgna skrzyni w sharanie
|
01-01-2016, 23:07
Post: #1
|
|||
|
|||
Regulacja cięgna skrzyni w sharanie
Witam
Na początku wszystkim życzę szczęśliwego nowego roku i bezawaryjnej i szczęśliwej jazdy naszymi wozami. Moje pytanko to wymieniłem w swoim szarkim sprzęgło i mam problem z regulacją cięgien możecie mi coś doradzic i jakie cięgno od jakich biegów jest Sharan z 2002 skrzynia manualna 6 biegów 85kw (115km) silnik 1,9TDI Leszek |
|||
Reklama
|
|||
|
01-01-2016, 23:50
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Regulacja cięgna skrzyni w sharanie
A po co tam grzebiesz bo nie kumam. Ja zwalalem 3 razy w sharanie i teraz jakoś tydzień temu w golfie i nic nie regulowalem.
|
|||
02-01-2016, 00:35
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Regulacja cięgna skrzyni w sharanie
Włożyłem skrzynie i biegi mi się pogubiły nie mam wstecznego i jedynki nie wiem czy te cięgna mam do końca wcisnąc czy mają byc wyregulowane.Nie zwróciłem na nie uwagi jak je demontowałem(przy wybieraku)
|
|||
02-01-2016, 01:11
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Regulacja cięgna skrzyni w sharanie
Zależy jak je zdemontowałeś.
Powinienieć je zdjąć z tych przegubów na wybieraku oraz odkręcić wspornik od skrzyni. Jak tak zrobiłeś to przykręcasz wspornik i wciskasz końcowki cięgien na te kule w wybieraku i tyle. Jeśli zrobiłeś to inaczej, np. rozblokowałeś mechanizmy regulacji, to musisz się teraz grzebać z ustawieniem. |
|||
02-01-2016, 03:03
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Regulacja cięgna skrzyni w sharanie
Czyli bube zrobiłem
Ściągnołem z regulacji nie z przegubów Dzięki wielkie skimir, a może ktoś powiedziec która linka od jakich biegów jest? Pomogło by mi to troszkę . Podziękował |
|||
02-01-2016, 16:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2016 16:22 przez tolus24.)
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Regulacja cięgna skrzyni w sharanie
Witam.
Jeśli chodzi o regulację, nie wiem jaką masz skrzynię ale chyba we wszystkich jest tak samo, to musisz na każdej z linek, przy wybieraku, ścisnąć tą sprężynkę za pomocą tego kółeczka na jej końcu i kiedy będziesz miał ściśnięta to musisz obrócić to kółeczko w prawo aby zablokować, następnie przy wybieraku nieco w dole masz taką czarną plastikową rączkę, musisz delikatnie wciskać wybierak w dół i tą rączkę obrócić do góry aby zablokować wybierak, czasami trzeba obrócić w dół zależy jak jest ustawiony w pozycji wyjściowej, pasuje tylko w jednej pozycji więc czasami trzeba trochę poruszać tym wybierakiem i próbować obrócić dźwignię, nic na siłę, jak dobrze trafisz to pójdzie bez oporu, jak już zablokujesz to podnosisz mieszek przy dźwigni zmiany biegów i tam na dźwigni w dole jest takie ucho z otworem podajże fi 5mm i musisz nacelować na taki sam otwór w podstawie dźwigni i zablokować np. wiertłem, czasami ciężko jest trafić dźwignią bo poluzowane, przy wybieraku, linki blokują się swoim gwintem o gwint w plastikowych mocowaniach i trzeba raz tu raz tu poruszać, jak już zablokujesz dźwignię, zgrywając otwory, bez żadnych naprężeń, to zwalniasz wtedy sprężynki na linkach, odblokowujesz wybierak i zwalniasz blokadę dźwigni i sprawdzasz czy biegi wchodzą. Jeśli wymagana jest korekta to powtarzasz wszytko od nowa. Pozdrawiam |
|||
02-01-2016, 17:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2016 18:04 przez wesol.)
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Regulacja cięgna skrzyni w sharanie
serdeczne dzięki to już zrobiłem teraz mam problem z sprzęgłem
Odpowietrzyłem je z dwa razy i nadal nie mam sprzęgła ,to znaczy biegi wchodzą ale z oporem a nawet z zgrzytem Wymieniłem cały komplet dwumas ,tarcze,docisk i wysprzęglik marki Sachs Boje się że założyłem tarcz odwrotnie dla tego nie mam sprzęgła W luku nie można założy odwrotnie a ty nie jestem pewien możecie jakieś pomysły podrzucic? Dopiszę może że biegi na zgaszonym silniku wchodzą jak malina a na odpalonym silniku są problemy a pedał sprzęgła bierze na samym dole |
|||
03-01-2016, 00:06
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-01-2016 00:08 przez tolus24.)
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Regulacja cięgna skrzyni w sharanie
Witam.
Zakładając, że dobrze odpowietrzyłeś sprzęgło, trzeba powoli dusić pedał do końca i powoli go puszczać, aż do odpuszczenia nogi, szybkie i krótkie naciskanie niestety nie zdaje egzaminu, to rzeczywiście mogłeś odwrotnie założyć tarczę, choć tak naprawdę jak odwrotnie włożysz to czuć, że do końca nie pasuje, poza tym na tarczy masz opisane którą stroną w stronę skrzyni biegów, bo ta strona jest zaznaczona, należy włożyć i o ile pamiętam to napis po niemiecku brzmi "getriebeseite gearbox side", często też się zdarza niestety, że przy skrzyniach biegów, w "trojaczkach" , wałek sprzęgłowy ma nadmierny luz i po założeniu nowego, "niewypracowanego", zestawu biegi wchodzą bardo ciężko, gorzej niż na starym sprzęgle. Tak, że ja bym spróbował odpowietrzyć jeszcze raz sprzęgło, a jak nie da efektu to niestety zostaje demontaż skrzyni, chyba, że masz np. kamerę termowizyjną to możesz np. przez otwór, po zdemontowaniu rozrusznika, przez szczeliny w sprężynie talerzowej docisku, zobaczyć czy widzisz odpowiednie napisy, czy w ogóle jak pracuje sprzęgło. Pozdrawiam |
|||
03-01-2016, 14:30
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Regulacja cięgna skrzyni w sharanie
Ok dzięki bardzo spróbuję jeszcze raz odpowietrzyc jak mówiłeś i zobaczymy.
A co do tarczy to chyba jest dobrze bo ją odwracałem bo na odwrotnej stronie docisk sprężynował i dlatego ją odwróciłem,także myślę że jest dobrze założona. Zobaczę jeszcze raz z tym odpowietrzaniem.Mój sposób czy można tak to odpowietrzyc?(tak ja robię mój pomysł) W butelce około 0,25l montuje dwa wętyle od roweru na dole bez zaworka,uszczelniam je ,potem na wentyl u dołu montuję wężyk a drugi koniec wężyka na odpowietrznik od sprzęgła nalewam płyn do butelki zamykam nakrętką i sprężarką pompuje powietrze odkręcam odpowietrznik i leci.Nadmiar płynu odsączam z zbiorniczka szczykawką. I jak można tak? |
|||
03-01-2016, 14:53
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Regulacja cięgna skrzyni w sharanie
Podlacz pod odpowietrznik hamulca. Pompuj i hamulcem i sprzeglem.
|
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|