Ocena wątku:
Test przepływomierza za pomocą diody
07-12-2015, 17:08
Post: #1
Test przepływomierza za pomocą diody
Witam - ostatnio auto łapie zmułkę. Po przeczytaniu tony internetu najbardziej wygląda to na zużycie przepływomierza. Czytałem że nie jest to najtańsza część (około 250-350 PLN), więc aby być pewnym można za pomoca diody zrobić test - wypiąć wtyczkę z przepływki, wpiąć odpowiednio diodę i sprawdzić czy po zabiegu auto jeździ jak należy (Oczywiście mam świadomość że to służy do sprawdzenia, a nie jako substytut nowej części). Problem w tym, że nie mogę po pierwsze znaleźć symbolu diody (za pierwszym razem widziałem gdzieś tę informację, było ją wtedy zapisać :/ ), a po drugie nie mogę znaleźć w które zaczepy należy ją wczepić (w innym poście pisałem, ze wtyczka do mojego lizaka ma 4 piny a piąte miejsce wygląda jakby nigdy nic tam nie było)

Czy jakaś dobra dusza może podpowiedzieć jaka dioda i w które zaczepy trzeba ją włożyć ? Próbowałem czyścić przepływomierz izopropanolem i dało to efekt ale na chwileczkę. Przed wymianą części wolę mieć pewność.



Seat Alhambra 2001 r.
1,9 TDI AUY 115 KM
BASIS ale go rozbudowuję Wink
Reklama

07-12-2015, 17:46 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2015 17:47 przez wesol.)
Post: #2
RE: Test przepływomierza za pomocą diody
nie kombinuj tylko zrob logi i po sprawie.
Przpelwyki tak za czasto nie siadają. Kiedys w oplu pytalem chlopakow to mowili ze przez 10 lat wymienil moze ze 2 czy 3 przelywki kolega.
Sam jeszcze ani jednej w życiu nie wymienilem.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
08-12-2015, 02:03 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-12-2015 02:07 przez Stefano.)
Post: #3
RE: Test przepływomierza za pomocą diody
(07-12-2015 17:08)badgerman napisał(a):  Witam - ostatnio auto łapie zmułkę.
...................
Czy jakaś dobra dusza może podpowiedzieć jaka dioda i w które zaczepy trzeba ją włożyć ? Próbowałem czyścić przepływomierz izopropanolem i dało to efekt ale na chwileczkę. Przed wymianą części wolę mieć pewność.


Dioda 1N4148, wkładasz ją do wtyczki z kablem od pin 4 do pin 5 ( kierunek diody z 4 -> 5) i nie zakladaj wtyczki na LMM.

Jesli silnil łapie notlauf'a to masz zanieczyszczone kierownice turbiny.



Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
08-12-2015, 02:18
Post: #4
RE: Test przepływomierza za pomocą diody
Kolega Stefano jest nieoceniony. Czego inni nie wiedza lub nie chcą napisać wali prosto z mostu. Tez słyszałem kiedys na forum t4 ze mozna zrobic test z dioda ale nikt nie udzielił takiej satysfakcjonującej odpowiedzi jak kolega wyżej. Wszyscy wiedza ze gdzies dzwoni ale nie wiedza gdzie. Oby dzieki nowoczesnej technologi tzn. Internetowi było wiecej takich osob co pomagają, sobie nawzajem.



Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
08-12-2015, 07:44
Post: #5
RE: Test przepływomierza za pomocą diody
Oczewiscie dioda dowolna moz ebyc byle prostownicza nie musi byc o tym oznaczeniu. Ma byc dioda prostownicza czy to wylutowana z radia czy telewizora czy zakupiona za 10 gr w sklepie elektrycznym. Poprostu jakas prostownicza np na jeden amper i tyle. TO czy to bedzie nawet taka na 5 czy 10 amper nic nie zmienia byle nie dawac jakiejs innego rodzaju jak zenera itp.
JEdnakze tak jak mowilem to zaden test i moze wiele zametu zasiać. Sytuacja analogiczna- wkladamy diode bo niby nam zaniza przeplywka. Auto oczewiscie bedzie szlo nieco lepiej ale czy tak jak powinno to raczje nei stiwerdzi nikt bo jak odroznisz cyz jest 120 koni cyz 130 czy 140 koni jak nie na hamowni. Czemu nie jest to miarodajne?? Ano bo wystarczy ze bedzie diurka w dolocie za przpelywka tu na wlocie do turbo wielkosci 2-4 mm i co sie dzieje? Ano sie dzieje to ze zacaiga lewe powietrze i moze byc tak ze przeplywka bedzie dobra a test z dioda wykazal ze niby zla. Inna sytuacja. Tez tak samo-niskie wskazania na przpelywce, wstawiamy diode i tez idzie auto lepiej i co si ekazuje? Ano zapchany katalizator i dlatego nei bylo przedmuchu przez przpelywke mimo ze nawet bylo przeladowanie turbo. Inna sytuacja- z diodą znowu idzie lepiej i nawet to widac ze dostaje wiecej paliwa bo odrobine chmurzy za autem i co?? Ano walek rozrzadu wytarty i nie ma wystarczajacego przedmuchu przez glowice spaliny nei wylatuja, powietrz enei wlatuje zbytnio i mamay tez super dolaodwanie turbo. Czy mam wiecej podawac przykladów?? Teraz jeszcze inaczej- przpelywka pokazuje duze prawidlowe wartosci a nawet nieco zawyzone a auto nie idzie tak jak powinno i co?? Ano jest nieszczelnosc na dolocie miedzy turbo na kolektorem dolotowym np IC neiszczleny lub wąż. I co turbo slabo pompuje wg wskazań a przpelywka wali bardzo dobrze. I tak wiele wiele przykladow np z otwartym zaworem EGR itd.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
08-12-2015, 09:08
Post: #6
RE: Test przepływomierza za pomocą diody
Spokojnie - jak naprawię zasilacz do samsunga to będę miał komputer z baterią i XP - wtedy z żoną zrobimy dynamiczne. Na razie nie to że nie chcę zrobić po prostu nie mam jak.



Seat Alhambra 2001 r.
1,9 TDI AUY 115 KM
BASIS ale go rozbudowuję Wink
08-12-2015, 10:17
Post: #7
RE: Test przepływomierza za pomocą diody
Witam.

Co do testu z diodą to trzeba pamiętać, żeby zaślepić egr do tego testu, tzn. zdjąć wężyk podciśnieniowy z niego i ten wężyk czymś zatkać, inaczej, w zależności od prędkości obrotowej, silnik może szarpać i kopcić. Dzieje się tak ponieważ dioda symuluje nam "pełną wydajność", a przy takim stanie w silniku egr jest zamknięty. Co do samej metody jest ona, tak jak pisał kolega "wesol", obarczona bardzo dużym błędem i jest z nią jak z grą w totolotka. Na forum elektrody takie dyskusje są "urywane" przez moderatorów ze względu, że tak powiem, "braku podstaw naukowych" i możliwości w skrajnych przypadkach uszkodzenia sterownika silnika. Tylko diagnostyka VAG i oscyloskop.

Pozdrawiam
08-12-2015, 11:34
Post: #8
RE: Test przepływomierza za pomocą diody
Wszystko sie zgadza ale kilka osob juz wrocilo do domu z dalekiej podrozy dzieki tej metodzie. Wiec co dla nich bylo wazniejsze,jechac czy kukac ? Odnosnie forum elektrody to sie nie wypowiadam gdyz tam sa sami "medrcy" co wszystko wiedza i zaraz cie zakraczą. A tak naprawde duzo nie wiedza od pozostałych osob co sa rozsiani na roznych forach. Uwazaj ze duzo mądrzejsi sa na forum golfa, tdi-tuning czy nawet forum forda gdzie jest opisany przyklad dogrzewacza i liczy ponad 300 stron.



Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
08-12-2015, 17:48
Post: #9
RE: Test przepływomierza za pomocą diody
Ktore to osoby?? Jakies Imiona czy cos? PRzpelywomierz tak neiczesto sie psuje ze nie wiem czy to ma sens. Poza tym nie trzeba wcale mostkowac tych pinow dioda bo jak zmostkujesz kawalkiem kabelka to tez bedzie prawie to samo. Mostkujac kablem tylko masz blad w sterowniku ale tak to jesto to samo. Wskazania z przpelywki tez beda na max wartosciach. W trasie to co bedziesz po ciemku drutował cos w instalacji nawet nei sprawdzajac parametrow silnika?? Rownie dobrze moz ebyc sto innych przyczyn. Poza tym odpiecie przeplywki to przejscie w wartosc zastepcza wiec w wieksozsci przypadkow juz lekkie odmulenie. Mozna sobie poczytac na necie o tym mostkowaniu i co tak wiele osob to tak wykozystuje??
Co ja mam w trasie zgadywac czy mi si epodwiesil EGR czy turbo szwankuje czy moze cos innego??



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
08-12-2015, 18:08
Post: #10
RE: Test przepływomierza za pomocą diody
(08-12-2015 17:48)wesol napisał(a):  Poza tym odpiecie przeplywki to przejscie w wartosc zastepcza wiec w wieksozsci przypadkow juz lekkie odmulenie.

Widziałem to na własne oczy. Dziewczyna jechała Audiówką, ślimaczym tempem, trochę skokami. Obok siedzi chłopak. Zatrzymuje, pytam o co kaman (myślałem że może łyknięta), ona mówi że już u 5 mechaników była i samochód nie jedzie, a ten chłopak że wyczytał że trzeba przepływkę odłączyć, ale nie wie gdzie ona jest Rolleyes Więc kazałem mu podnieść maskę i pokazałem ją palcem. Po odpięciu wtyczki samochód ożył - normalnie odpalił, reagował na gaz. Dziewczynę tak zatkało, że tylko wydusiła "dziękuję". Chłopakowi poradziłem poszukać fajnego forum i spokojnie poczytać.
Jestem lepszy od 5 mechaników Big Grin



Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  test wyjsc siwy14 3 3,054 23-05-2013 21:01
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name