26-03-2019, 20:42
Trochę to kłóci się z moimi testami do tej pory. Chyba najlepiej będzie jak zrobię w tym ecu immo off, sprawdze czy mi odpali. Potem z ciekawości wrzucę wsad eepromu z ori ecu przez kabel commanderem, jeżeli odpali ok. Jeżeli nie zrobie to programatorem i sprawdzę. Jeżeli będzie ok to mam do zabawy ecu, jeżeli nie to będzie immo off na testowym, który głównie i tak jako backup będzie służył do czasu wrzucenia prawidłowej mapki. Immo off u mnie nie ma na bank na ori ecu. Puszka immo siedzi po deską, wiem bo jak rozbierałem konsole to była. Immo jest bo bez prawidłowego kluczyka gaśnie po 5 sekundach. Sprawa jest więc taka, że może na początku produkcji inaczej to było robione i pin zaciąga sobie z puszki czy jakoś tak, a potem wprowadzili modyfikacje i działa to jak np. w passatach.
Sytuacja jest podobna jak z modułem BSI, od 2003 wprowadzili moduł z możliwością zakodowania komfortowych kierunków, kontrola żarówek + zasada działania alarmu się zmieniła na całe szczęście. Przykład w BSI z 2001r alarm fabryczny jest rozbrojony kluczykiem (akcja jak w passacie B5, nawet gdzieś film krążył ). W nowszym module po przekręceniu kluczyka w zamku i otwarciu samochodu, do czasu odpalenia samochodu z prawidłowego kluczyka po chwili włącza się alarm i trzeba dezaktywować go pilotem - tak to powinno działać. Bo byle łach wyłamuje bębenek i alarm rozbrojony, co za helmut to wymyślił to nie wiem.
Wracając jednak do tematu, jeżeli mam zły kabel to wszystko wyjaśnia. Pytanie tylko dlaczego przebieg na ecu zgadza się zarówno przy odczycie vcdsem, programatorem i zwykłym starym kablem na rs232? We wszystkich przypadkach jest taki sam. Dla podsumowania kupiony ecu na którym robie testy jest wyciągnięty i bawię się nim na stole. Odczyt na ori ecu kablem kl na rs232 i commanderem był na samochodzie - efekty jak opisałem wcześniej
P.S kalamb możesz mi podesłać ten plik, sprawdzę go w programie czy pokazuje prawidłowo czy nie, bo może trzeba inny program. Jak robiłeś odczyt? Na stole? Kablem zwykłym czy commanderem?
Sytuacja jest podobna jak z modułem BSI, od 2003 wprowadzili moduł z możliwością zakodowania komfortowych kierunków, kontrola żarówek + zasada działania alarmu się zmieniła na całe szczęście. Przykład w BSI z 2001r alarm fabryczny jest rozbrojony kluczykiem (akcja jak w passacie B5, nawet gdzieś film krążył ). W nowszym module po przekręceniu kluczyka w zamku i otwarciu samochodu, do czasu odpalenia samochodu z prawidłowego kluczyka po chwili włącza się alarm i trzeba dezaktywować go pilotem - tak to powinno działać. Bo byle łach wyłamuje bębenek i alarm rozbrojony, co za helmut to wymyślił to nie wiem.
Wracając jednak do tematu, jeżeli mam zły kabel to wszystko wyjaśnia. Pytanie tylko dlaczego przebieg na ecu zgadza się zarówno przy odczycie vcdsem, programatorem i zwykłym starym kablem na rs232? We wszystkich przypadkach jest taki sam. Dla podsumowania kupiony ecu na którym robie testy jest wyciągnięty i bawię się nim na stole. Odczyt na ori ecu kablem kl na rs232 i commanderem był na samochodzie - efekty jak opisałem wcześniej
P.S kalamb możesz mi podesłać ten plik, sprawdzę go w programie czy pokazuje prawidłowo czy nie, bo może trzeba inny program. Jak robiłeś odczyt? Na stole? Kablem zwykłym czy commanderem?
Gdyby mi się chciało tak jak mi się nie chce