Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
07-07-2018, 21:58
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2018, 22:09 przez tolus24.)
Witam.
Jak w każdym TDI PD zalecane jest ustawienie kąta synchronizacji, jak najbliżej 0.0, co teoretycznie ma stanowić kompromis między spalaniem/kulturą pracy silnika/osiągami w pełnym zakresie obrotów, a nie tylko, jak to niektórzy się sugerują, chwilowym spalaniem na fis-ie. Wiadomo, że często pewne niedomagania, głównie wynikające z przebiegu silnika, sprawiają, że inne wartości mogą się okazać lepsze, także nie ma jednoznacznej odpowiedzi, najlepiej ustawić sobie na 0.0 i pojeździć/porównać, potem przestawić itd.
Pozdrawiam
Liczba postów: 41
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2017
Reputacja:
0
Idąc za treścią kilku wątków na naszym forum jakieś trzy tygodnie temu ustawiłem kąt synchro na -4 . Teraz mogę z czystym sumieniem powiedzieć , iż wyszło to mojej ali na dobre . spalanie z baku czyli kalkulator w rączke i dzielimy zatankowane litry przez przejechane kilometry wyszło o litr z haczykiem mniejsze . Nigdy wcześniej na chwilowym pomiarze zużycia paliwa nie widziałem wartości mniejszych od 5l/100 a teraz widzę taki wynik bardzo często. Styl jazdy mam zazwyczaj taki sam więc mam skalę porównawczą z całego poprzedniego okresu . Przed przestawieniem z 0.0 na -4.0 gadałem z dwoma mechaniorami i potwierdzili , że w silnikach 2,0 na PD w Audikach przestawienie w minusy daje pozytywny efekt. Kąt przestawiłem na próbę i oczywiście będę dalej kontrolował spalanie ale z tego co jest teraz jestem zadowolony. Pomiar na VCDSie daje możliwość odczytu kąta od -6 do +6 , stary vag ma skalę -3 do +3 więc się do tego nie nadaje / to tak dla patomnych :-) / . A dodam jeszcze , że na jałowym biegu i gorącym silniku pomiar z FISa to 0,6-0,7l/h wcześniej było 0,8-0,9l/h jeśli to komuś w czymś może pomuc :-) . Pozdrawiam
AFN,AFN,BRT
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
To nie jest tak, że vcds pokazuje +/-6 bo jest nowszy tylko wynika to z wartości producenta przewidzianych dla danego kodu silnika, a większość 2.0tdi ma właśnie takie wartości w stosunku +/-3 dla 1.9tdi, tak jak dla większości 2.0tdi tolerancja wartości bip-ów została podwyższona i generalnie tolerancja jest po to, żeby się w niej poruszać i teoretycznie każda wartość w jej rozpiętości jest prawidłowa ale tu najlepszą odpowiedzią będzie wartość dawki paliwa gdzie tolerancja jest +/-2.8mg-skok, a wszyscy wiemy jak pracuje silnik i jakie ma parametry/kondycję gdy dawka jest np. 2.6 mimo, że jest w tolerancji. Co do przestawiania przez użytkowników Audi i nie tylko w minus, jest to tylko i wyłącznie spowodowane chęcią oszczędności paliwa (najlepiej widać to po tematach z typu "spalanie naszych tdi" itp.) i argumenty z fis-a są jedynymi podawanymi, a tak na prawdę po takim zabiegu powinien być zrobiony zestaw log-ów, a silnik powinien przejechać 200-300tyś.km, tak jak przejechane ma większość tych silników i wtedy ocenić jego kondycję ponownie. To tylko tak w ramach refleksji, aby wszystko robić z głową i zdrowym rozsądkiem i nie robić czegoś tylko dlatego, że ktoś tak zrobił i u niego się sprawdziło.
Pozdrawiam