Ocena wątku:
  • 52 głosów - średnia: 3.4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kontrolka ciśnienia oleju - świeci/mruga/problemy/działanie
#1
Kontrolka ciśnienia oleju mruga kilka razy po zapaleniu. 2 -3 razy.
potem ok.1,9 tdi 110km
olej 10W/40
Nie wiem o co chodzi auto jezdzi.

co może być???
Odpowiedz




#2
Też tak czasem mam w swoim Sharanie z tym samym silnikiem, ale szczerze mówiąc nie zwracam na to większej uwagi. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie nie zawsze tak się dzieje, więc może od czasu do czasu jakiś paproch się pojawia? W każdym razie skoro gaśnie to jeżdżę Smile
[Obrazek: icon1.png]
Zamów klubową naklejkę tutaj!
Odpowiedz
#3
Też tak robię.A o jaki patroch chodzi?
Odpowiedz
#4
Masz dwa wyjscia z tej sytuacji. Wymienic czujnik cisnienia oleju(nie jest drogi) bo lubi siadac i zapala sie wtedy kontrolka( czesty przyadek) ale mozesz tez zmierzyc- jesli masz czym- cisnienie oleju i bedzie widac. Nie polecam jazdy z tego typu dolegliwosciami. Chyba sobienie zdajecie sprawy czym to grozi. Powiem dobitnie- wymiana slupka silnika jesli sie zatrze a nawet przytrze. Czerwona kontrolka oleju powinna odcinac prace silnika. Za duzo silniow zatartych widzialem wlasnie z powodu takiego ze cos sie zapalilo a ziom zjechal niby tylko na parking( chyba 5 km) i silnik szmelc.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Wesol nikt nie mówi tutaj o jeździe z zapaloną kontrolką. Tylko od razu po odpaleniu kontrolka gaśnie, zapala się na sekundę i gaśnie na dobre. Nie znam się na tym i nie wiem jak to wygląda od strony technicznej, ale może w tej pierwszej fazie przez ułamek sekundy jest niższe ciśnienie oleju i stąd to mrugnięcie? W każdym razie nie pozwoliłbym sobie na jazdę z zapaloną kontrolką oleju Smile
[Obrazek: icon1.png]
Zamów klubową naklejkę tutaj!
Odpowiedz
#6
Ale mi chodzi o to żę po zpaleniu silnika mrugnie dwa razy dosłownie,a potem gaśnie.Jaki czujnik za to odpowiada i gdzie go poszukać.
Odpowiedz




#7
(26-05-2011, 11:26)snejku napisał(a): Wesol nikt nie mówi tutaj o jeździe z zapaloną kontrolką. Tylko od razu po odpaleniu kontrolka gaśnie, zapala się na sekundę i gaśnie na dobre. Nie znam się na tym i nie wiem jak to wygląda od strony technicznej, ale może w tej pierwszej fazie przez ułamek sekundy jest niższe ciśnienie oleju i stąd to mrugnięcie? W każdym razie nie pozwoliłbym sobie na jazdę z zapaloną kontrolką oleju Smile

To teraz sprawdz jakie cisnienie powinno byc oleju na biegu jalowym oraz sprawdz przy jakim cisnieniu czujnik alarmuje zapaleniem kontrolki. Zdziwisz sie bo palonca kontrolka oznacza praktycznie juz zgon silnika. Kontrolka gasnie juz przy cisnieniu 0,5 bara a cisnienie oleju w silniku na jalowych to nie mniej jak 1.5 bara. Dla mojego szarika to przy 2000 obr jest 2 bary ale np w benzynie jest praktycznie prawie od 2,7 do ponad 4 bary tez przy 2000 obr. Lampka zgasnie nawet jak panewki beda wywalone ze wal bedzie tlukł. Zapalenie sie tej kontroli sie nie lekcewazy. Jesli bedzie ponizej 1,5 bara przy obrotach powiedzmy 3000-3500 to daje reke uciac ze przytrze panewki jak nic. Kontrolka nawet nie mrugnie do samego konca.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#8
kolego zainwestuj w filtr oleju MANN albo inny z droższych i "problem" zniknie Big Grin
tańsze filtry mają to do siebie że kontrolka po odpaleniu mrugnie jeszcze kilka razy - nie jest to żadną wadą ani usterką
VW SHARAN 1,9 TDI AUY 4MOTION 2002
S7reklama.pl
PYLONY CENOWE - WYŚWIETLACZE LED - SPRZEDAŻ - MONTAŻ - SERWIS
TUTAJ zamów nalepkę klubową
Odpowiedz
#9
nie używajcie filtronu znam przypadek że filtr po założeniu zassało do silnika i remont silnika był robiony....
ALHAMBRA 2.0 TDI 140 KM
Zapraszam:
https://www.facebook.com/wachlewski Big Grin
Odpowiedz
#10
Po pierwsze tak jak koledzy podaruj sobie filtrona po drugie mój kolega w ty samym silniku gdy używał leju 10w40 i gdy już był bardzo brudny(miał spory przebieg na tym oleju) też tak sie działo, najczęściej brudny za gęsty olej przyczyną.
Po wymianie na dobry półsyntety problem zniknął pojawiał sie tylko gdy juz trzeba było wymienić oliwę czyli przy około 10 tys na oleju. ale po namowach na 5w40 problem całkowicie znikną.
Po prostu po przejechaniu dużej ilości km olej robi się gęstszy bo brudniejszy i może Smok(czytaj pompa zaciągająca olej) gorzej zaciągać szczególnie zimny nie nagrzany olej , już nie mówiąc w zimie to katorga dla silnika przy tym oleju o turbinie nie wspomnę.
Wiedz że w zimie zanim olej dotrze do górnych partii silnika może minąć parę ładnych minut a to odbija sie na motorowni szczególnie na popychaczach które rano po odpaleniu potrafią charakterystycznie cykać.
Reasumując:
Zmieniaj oliwe z lepkości 10W/40 na 5W/40 jeśli motorownia w dobrym stanie.
przy 10W/40 szybciejj turbina dostaje w dupe a i silnik dostanie w dupe w zimie.... przy 5W/40 lżejsza praca w zimie i lepsza pompowalność oleju - ochraniasz turbinę i silnik .
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Moduł komfortu/centralnej elektryki - kodowanie/dodawanie funkcji/zmiana modułu/rozpiska/pytania/problemy marecki_name 500 120,775 05-04-2024, 23:27
Ostatni post: tomecek25
  Kontrolka airbag/poduszki powietrznej ono79 124 40,373 19-07-2023, 10:40
Ostatni post: wesol
  Pobór prądu a kontrolka alarmu motik1 18 2,928 07-07-2023, 22:20
Ostatni post: PabloLG
  Tempomat - założenie/aktywacja/problemy - wszsytko z tym związane Focal 248 88,462 03-03-2023, 08:04
Ostatni post: Sabat191
  kontrolka ESP - przykładowe rozwiązanie problemu rodzynek 5 2,434 11-09-2022, 09:37
Ostatni post: adrianb
  xenoe lewy reflektor - druga wtyczka i ogólne problemy ch0jrak 0 378 05-08-2022, 08:58
Ostatni post: ch0jrak
  czujnik temperatury oleju rodzynek 1 495 10-07-2022, 13:41
Ostatni post: wesol
  Podgrzewane fotele - problemy/usterki rieger 83 64,721 08-11-2021, 10:52
Ostatni post: kalamb
Question Problemy z kierunkowskazami ssz 32 18,223 04-03-2021, 23:01
Ostatni post: woiitek
  Wymiana na/aktywacja MFA 96>00 - funkcje komputera pokładowego/problemy marecki_name 89 76,538 26-08-2020, 13:07
Ostatni post: gilas

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości