Liczba postów: 32
Liczba wątków: 10
Dołączył: Jun 2015
Reputacja:
0
Dobrze to jeżeli czujnik przekłamuje czy jest możliwość go sprawdzić na zasadzie pomiaru temperatury cieczy ze zbiorniczka wyrównawczego termometrem i porównanie wartości, rozumiem że temperatura w zbiorniczku jest deczko niższa raczej. A czy czujnik zamiennik np. firmy topran czy meyle się nadaje? są to w miarę dobre firmy, bo nie mogę namierzyć oryginalnego 6U0 919 501 B wg. programu etos vw/sharan/afn/avg. Słyszałem też że płyn chłodzący motor ma znaczenie mój wygląda w miarę dobrze jest koloru niebieskiego.
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
Płyn sprawdzisz testerem do płynów. Na oko to kiepski pomiar
. Ale jak nie pływają farfocle albo nie jest mętny to można się sugerować, że jest w przyzwoitym stanie. Płyn jest na bazie glikolu, więc po paru latach traci swoje właściwości niezamarzania, ale co do chłodzenia to wątpię, czy ma to jakieś znaczenie. Płyn jest po prostu nośnikiem ciepła. Kiedyś na wodzie jeździli i było dobrze.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 32
Liczba wątków: 10
Dołączył: Jun 2015
Reputacja:
0
Dzisiaj rano schodząc z 3 zmiany wracam do domu niedaleko (krótki odcinek) ledwo co osiąga 90 st. bez załączonych nagrzewnic zaparkowałem na parkingu i postanowiłem załączyć nawiew tylnej nagrzewnicy ciepło leci co ciekawe przez 10 min postoju na zapalonym autku temp. trzyma równo 90 st. Tylko że nie pokoi mnie zapach płynu chłodzącego dochodzącego właśnie z tylnego nawiewu podejrzałem też zbiorniczek wyrównawczy po ostatnim dolaniu na max jest teraz połowa między min/max czy układ jeszcze się odpowietrza ?, czy z nagrzewnicy bądź jakiegoś przewodu przedostaje się woda (dlatego ten zapach)? i jak się dostać do tej nagrzewnicy??????.
Liczba postów: 131
Liczba wątków: 0
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
nie koniecznie włączając nagrzewnice włanczasz też nawiew a on ciagnie powietrze z zewnątrz jeśli miałej gdzieś wylany płyn chłodniczy na silniku to moze ten zapach pobierać, sprawdz stan płynu w zbiorniku to bedziesz wiedział czy ci nagrzewnica puszcza.
Liczba postów: 227
Liczba wątków: 24
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
Prędzej podejrzewał bym łączenie rurek które jest za lewym tylnym nadkolem.
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
14-10-2015, 18:24
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-10-2015, 18:25 przez mamwi.)
Nie. Ona jest sterowana klapami tak samo jak przednia.
Musisz zdjąć cały lewy boczek. Uważaj, bo pod szybą mocowanie jest na metalowe klipsy, wpięte w budę z jednej strony, i w plastikową listwę przyklejoną do boczka klejem na gorąco. Łatwo oderwać. Zapięcia wychodzą do góry, wzdłuż szyby. Musisz odkręcić pas środkowy na dole i górze, zdjąć pokrywę słupka, odkręcić mocowanie rolety, wypiąć głośnik. Na środku przy podłodze masz plastikową śrubę, odkręć zderzak pokrywy bagażnika. Na środku boczka, tak na trzy palce nad podłogą w kanale masz czujnik temperatury. Jak zdejmiesz maskownicę lewego schowka, to świecąc latarką można go zobaczyć. Wyciąga się go przez przekręcenie o pół obrotu i wyciągnięcie. Łatwo go złamać, jak o nim zapomnisz. Wiem coś o tym
Jak czujesz płyn z tyłu to cieknie nagrzewnica albo złączki na wężach.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
14-10-2015, 19:16
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-10-2015, 19:17 przez wesol.)
nie moze byc zwor bo by nie bylo przeplywu przez tylna nagrzewnice a co za tym idzie i przez piec dogrzewacza.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.