09-05-2016, 22:17
(06-01-2016, 02:22)andrew7800 napisał(a): Czy to o to chodzi?
Te Zielone rolki to są opornice wentylatorów chłodnicy. Jeśli któryś kabelek jest urwany to nie działają poprawnie.
Nie sprawdzałem nigdy tego czy są za coś jeszcze odpowiedzialne ale skoro zamknęło jakiś obwód to pewno tak jest. Muszę to sprawdzić przy najbliższej okazji.
Witam.
Jeśli chodzi o modele przedliftowe, z automatyczną klimatyzację, to opornice te mają połączenie z przekaźnikiem/sterownikiem wentylatorów i dodatkowo każdy jedną "odnogą" wspólne połączenie ze "swoim" wentylatorem (dwie opornice bo dwa wentylatory, po jednej na każdy), natomiast przekaźnik/sterownik wentylatorów ma połączenie z panelem/sterownikiem klimatronika, dodatkowo opornica głównego wentylatora ma swoją drugą "odnogą" połączenie wspólne bezpośrednie jaki i pośrednie z innymi przekaźnikami/włącznikami/czujnikami/sprzęgłem elektromagnetycznym, które na samym końcu też łączą się z panelem/sterownikiem klimatronika. Każde zakłócenie w pracy wentylatorów chłodnicy (są do urządzenia dużej mocy, a więc i dużego poboru prądu) powodują tzw. "sianie w instalacji" co powoduje zakłócenia/uszkodzenia innych urządzeń we wspólnej instalacji. Dla przykładu w grupie VAG (Skody Fabie I, Seaty Cordoba/Ibiza) dzisiaj już wszyscy wiedzą o uszkodzeniach sterowników ABS przez duże skoki prądów w instalacji, powodowane załączaniem/wyłączaniem wentylatorów chłodnicy, pojawiły się nawet gotowe dławiki do montażu w tych autach. Tak samo w Volvo S80, spróbujcie wstawić zamiennik wentylatora chłodnicy, to od razu możecie zamawiać nowy panel/sterownik klimatyzacji albo szukać elektronika co Wam go reanimuje. To tak ogólnie w temacie, dlaczego tak się dzieje.
Pozdrawiam