17-10-2015, 11:04
to ze powinies z automatu w 15 minut wyciagnac wiatrak i sprawdzic szczotki, posikac w ulozyskowanie na tulejkach bo lubi sie zacierac is tawiac opór.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Dmuchawa, 1, 2, 3, wolno 4 szybko
|
17-10-2015, 11:04
to ze powinies z automatu w 15 minut wyciagnac wiatrak i sprawdzic szczotki, posikac w ulozyskowanie na tulejkach bo lubi sie zacierac is tawiac opór.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
13-11-2015, 12:07
Witam ,mam podobny problem tylny wentylator działa mi na max obrotach a poniżej powoli kręci.Zamieniłem jeże przód z tyłem i dalej to samo czyli sterowanie.Wentylatory przeczyszczone ,nasmarowane ,szczotki całe.Zostaje podmiana panela klimy.
05-01-2016, 20:33
Problem rozwiązany przynajmniej u mnie .Okazało się że przy dzisiejszej wymianie termostatu przez przypadek zauważyłem po lewej stronie komory silnika {od kierowcy}od spodu urwany kabelek od czegoś co wygląda jak rezystor ,są tam dwie podłużne walcowe sztuki .Po przylutowaniu owego kabelka ku mojemu zdziwieniu nagrzewnica tylna zaczęła pracować na całym zakresie regulacji.Mam nadzieję że komuś to się przyda ,a przynajmniej ja jestem zadowolony bo nie muszę kupować panela klimy.
05-01-2016, 21:48
Kurde, to może i u mnie dlatego nie działa wentylator?
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
06-01-2016, 02:22
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2016, 02:33 przez andrew7800.)
Czy to o to chodzi?
Te Zielone rolki to są opornice wentylatorów chłodnicy. Jeśli któryś kabelek jest urwany to nie działają poprawnie. Nie sprawdzałem nigdy tego czy są za coś jeszcze odpowiedzialne ale skoro zamknęło jakiś obwód to pewno tak jest. Muszę to sprawdzić przy najbliższej okazji.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
09-05-2016, 19:22
Witam,
"zepsucie" się pogłębiło Obecnie prędkość przedniego wentylatora wcale nie zależy od ustawień na panelu, cały czas jest taka sama - umiarkowana, nawet jeśli zmniejszymy obroty do 0 czyli wyłączymy panel, wtedy też przedni dmucha. Klimatyzacja działa - znaczy się chłodzi, ale też nie można regulować obrotów wentylatora. Jak dam obieg zamknięty to wentylator przyspiesza. Sugestie/rady mile widziane. Pozdrawiam
09-05-2016, 22:17
(06-01-2016, 02:22)andrew7800 napisał(a): Czy to o to chodzi? Witam. Jeśli chodzi o modele przedliftowe, z automatyczną klimatyzację, to opornice te mają połączenie z przekaźnikiem/sterownikiem wentylatorów i dodatkowo każdy jedną "odnogą" wspólne połączenie ze "swoim" wentylatorem (dwie opornice bo dwa wentylatory, po jednej na każdy), natomiast przekaźnik/sterownik wentylatorów ma połączenie z panelem/sterownikiem klimatronika, dodatkowo opornica głównego wentylatora ma swoją drugą "odnogą" połączenie wspólne bezpośrednie jaki i pośrednie z innymi przekaźnikami/włącznikami/czujnikami/sprzęgłem elektromagnetycznym, które na samym końcu też łączą się z panelem/sterownikiem klimatronika. Każde zakłócenie w pracy wentylatorów chłodnicy (są do urządzenia dużej mocy, a więc i dużego poboru prądu) powodują tzw. "sianie w instalacji" co powoduje zakłócenia/uszkodzenia innych urządzeń we wspólnej instalacji. Dla przykładu w grupie VAG (Skody Fabie I, Seaty Cordoba/Ibiza) dzisiaj już wszyscy wiedzą o uszkodzeniach sterowników ABS przez duże skoki prądów w instalacji, powodowane załączaniem/wyłączaniem wentylatorów chłodnicy, pojawiły się nawet gotowe dławiki do montażu w tych autach. Tak samo w Volvo S80, spróbujcie wstawić zamiennik wentylatora chłodnicy, to od razu możecie zamawiać nowy panel/sterownik klimatyzacji albo szukać elektronika co Wam go reanimuje. To tak ogólnie w temacie, dlaczego tak się dzieje. Pozdrawiam
10-05-2016, 19:47
Witam,
dzisiaj wyjąłem "czerwonego jeża" z tylnej dmuchawy i włożyłem do przedniej. Z tyłu "jeż"pracował idealnie, natomiast z przodu jest trochę dziwnie, nie ma powtarzalności. Można zwiększać i zmniejszać obroty wentylatora, ale przykładowo na 2 kresce jest 30 procent prędkości i jak dam na wszystkie kreski i po chwili wrócę na 2 kreski to będzie jakieś 15 procent. Ktoś wie czy te regulatory są identyczne? Pytam bo wyglądały tak samo a nie spisałem oznaczeń. Ten "popsuty" z przodu to 657 364 M, 5ds 006 467-01. Drugie pytanie - jak rozłożyć, żeby nie zniszczyć tego popsutego "jeża"? Jest tam wewnątrz ten sławny bezpiecznik temperaturowy? Wszystkie sugestie mile widziane. Pozdrawiam Robert
22-02-2017, 20:05
odświeżam kotleta panowie mianowicie u mnie jest taka sytuacja ze dzisiaj jadać z niczego przestał sobie chodzić wentylator narazie mówimy tu o przednim no ale i tylni tez nie chodzi jak na razie jakieś pomysły ? (climatronik)
01-04-2017, 10:04
I mnie to dopadło. Jade i nagle skapowalem sie ze nawiew martwy.
Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Dmuchawa przednia Sharan 1998 | lalka1659 | 13 | 3,880 |
18-06-2019, 00:49 Ostatni post: Piter1028 |
|
Jak szybko oproznic bak??? | dar3k369 | 8 | 2,470 |
14-12-2016, 13:29 Ostatni post: dar3k369 |
|
Jak szybko wymienić płyn hamulcowy | skimir | 3 | 3,006 |
05-05-2015, 23:52 Ostatni post: Gizio1625 |
|
dmuchawa kabiny dziala/nie działa- problem | bescon | 4 | 6,412 |
03-01-2013, 11:28 Ostatni post: wojci |