Witam,
Posiadam Tourana 1.9 BLS 105KM i mam problem na który już zjadam zęby tak więc proszę o wyrozumiałość, że piszę na forum Sharana.
Tak więc przy wyższych temperaturach zewnętrzych powiedzmy powyżej 15-20C turbina przeładowuje (nie potrafi zbić ciśnienia) na 1 biegu przy spokojnym przyśpieszaniu tak ok. 30% wciśniętego pedału gazu. Przy ruszaniu zbiera się dobrze, później jest muł ok. 1800 obr/min (wtedy przeładowuje i słabiutko przyśpiesza) i powiedzmy od 2800 obr/min znowu dobrze ciągnie. Natomiast przy przyśpieszaniu na jedynce z pedałem w podłodze przyśpiesza dobrze, bez przymulenia. O dziwo zjawisko to nie występuje zawsze, w upalne dni nagminie, a teraz jak zrobiło się chłodniej o dziwo praktycznie przestało.
Dodam, że turbo było regenerowane bo przeładowywało (piki na logach), podobno z wymianą zmiennej geometrii i siłownika. Również logi na 3 i 4 biegu wyglądają teraz ok. Robiłem logi grupy 11 na pierwszym biegu z pedałem gazu ok. 30% w podłodze i wychodzi, że w momencie zamulania przeładowuje, czasami nawet do 0,4 bara. Udało mi się tak samo zrobić logi, ale w sytuacji gdy przyśpieszał dobrze i wychodzi, że wtedy nie przeładowuje.
Czujniki temperatury mierzą dobrze. Ciśnienie na vacum na wolnych obrotach w odnodze odchodzącej do n75 0,5 bara (trochę mało), przy gruszce też 0,5 bara, ale jak się trochę przygazuje to na vacum podchodzi do 0,8 bara. No ale gdyby to była wina vacum to chyba było by niedoładowanie a nie przeładowanie? Niebawem będę miał wacuometr to pomierzę jeszcze raz.
1. Czy zawór n75 może powodować takie jazdy?
2. Słabe podciśnienie na vacum chyba nie może powodować przeładowywań?
3. Siłownik?
4. EGR?
Poniżej zamieszczam wykres loga z przeładowaniem na pierwszym biegu z pedałem gazu ok. 30% w podłodze. W razie czego mam jeszcze inne logi.
Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.
Posiadam Tourana 1.9 BLS 105KM i mam problem na który już zjadam zęby tak więc proszę o wyrozumiałość, że piszę na forum Sharana.
Tak więc przy wyższych temperaturach zewnętrzych powiedzmy powyżej 15-20C turbina przeładowuje (nie potrafi zbić ciśnienia) na 1 biegu przy spokojnym przyśpieszaniu tak ok. 30% wciśniętego pedału gazu. Przy ruszaniu zbiera się dobrze, później jest muł ok. 1800 obr/min (wtedy przeładowuje i słabiutko przyśpiesza) i powiedzmy od 2800 obr/min znowu dobrze ciągnie. Natomiast przy przyśpieszaniu na jedynce z pedałem w podłodze przyśpiesza dobrze, bez przymulenia. O dziwo zjawisko to nie występuje zawsze, w upalne dni nagminie, a teraz jak zrobiło się chłodniej o dziwo praktycznie przestało.
Dodam, że turbo było regenerowane bo przeładowywało (piki na logach), podobno z wymianą zmiennej geometrii i siłownika. Również logi na 3 i 4 biegu wyglądają teraz ok. Robiłem logi grupy 11 na pierwszym biegu z pedałem gazu ok. 30% w podłodze i wychodzi, że w momencie zamulania przeładowuje, czasami nawet do 0,4 bara. Udało mi się tak samo zrobić logi, ale w sytuacji gdy przyśpieszał dobrze i wychodzi, że wtedy nie przeładowuje.
Czujniki temperatury mierzą dobrze. Ciśnienie na vacum na wolnych obrotach w odnodze odchodzącej do n75 0,5 bara (trochę mało), przy gruszce też 0,5 bara, ale jak się trochę przygazuje to na vacum podchodzi do 0,8 bara. No ale gdyby to była wina vacum to chyba było by niedoładowanie a nie przeładowanie? Niebawem będę miał wacuometr to pomierzę jeszcze raz.
1. Czy zawór n75 może powodować takie jazdy?
2. Słabe podciśnienie na vacum chyba nie może powodować przeładowywań?
3. Siłownik?
4. EGR?
Poniżej zamieszczam wykres loga z przeładowaniem na pierwszym biegu z pedałem gazu ok. 30% w podłodze. W razie czego mam jeszcze inne logi.
Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.