08-10-2015, 12:31
Witajcie. jestem posiadaczem Sharika od prawie 2lat 2.0TDI 4Motion i u mnie temperature oleju przy wolnej jeździe w mieście 100st. przy autostradzie 117-120st (150km/h) a ze dużo podróżuje z przyczepą kempingową to na autostradzie przy 95km/h temp. 118-124st jadąc pod gorkę (autostradową)
Byłem w tym temacie w serwisie i pokazali mi o co chodzi w tym wszystkim.
1. thermostat olejowy na wymiennik woda-olej otwiera się przy 120st czyli schładzany olej jest przy 120st i tedy troszkę może woda podskoczyć chwilowo ale olej się ustabilizuje)
2. jezeli woda rośnie a olej pozostaje na 116st to znaczy silnik przeciążony (za dużo po tłokach)
Jeszcze zobaczcie na wskaźnik w Audi tam wskazówka oleju jest po środku przy 120st a czerwona 150st.
Będąc ostatnio na regulacji akcji serwisowej siłowników klapy podpytałem do ilu może wzrosnąć temp. odpowiedź że przedział poprawnej pracy to 90-130 (wtedy olej ma optymalną temperature pracy)
ale np jadąc w Grecji z 1,5t. przyczepą na autostradzie pod górkę 3% to auto najnormalniej dostawało gorączki gdzie temperature 90st nie drgnęła ale oleju rosła błyskawicznie do 124st co mnei zmuszało do redukcji biegu nawet do 3. także temp oleju to normalna przypadłość w naszych Sharikach
Byłem w tym temacie w serwisie i pokazali mi o co chodzi w tym wszystkim.
1. thermostat olejowy na wymiennik woda-olej otwiera się przy 120st czyli schładzany olej jest przy 120st i tedy troszkę może woda podskoczyć chwilowo ale olej się ustabilizuje)
2. jezeli woda rośnie a olej pozostaje na 116st to znaczy silnik przeciążony (za dużo po tłokach)
Jeszcze zobaczcie na wskaźnik w Audi tam wskazówka oleju jest po środku przy 120st a czerwona 150st.
Będąc ostatnio na regulacji akcji serwisowej siłowników klapy podpytałem do ilu może wzrosnąć temp. odpowiedź że przedział poprawnej pracy to 90-130 (wtedy olej ma optymalną temperature pracy)
ale np jadąc w Grecji z 1,5t. przyczepą na autostradzie pod górkę 3% to auto najnormalniej dostawało gorączki gdzie temperature 90st nie drgnęła ale oleju rosła błyskawicznie do 124st co mnei zmuszało do redukcji biegu nawet do 3. także temp oleju to normalna przypadłość w naszych Sharikach