Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jul 2015
Reputacja:
0
Witam. Od jakiegoś czasu zaczął występować problem z falowanie obrotow na zimnym silniku. Po odpaleniu obroty stabilizują się i po chwili zaczynają opadac i znowu sie stabilizowac, przy czym wydobywa się dym z rury. Po przejechaniu ok 500 m wszystko wraca do normy. Problem powraca gdy uruchamię klimatyzacje (sytuacja analogiczna do tej wyzej) Gdy zgaszę silnik i odpalę ponownie, po uruchomieniu klimy wszystko jest ok. Problem ten występuje coraz częściej. Dodam, że samochód nie traci mocy. Turbina regenerowana. Przejechane ok. 15tys km. Z góry dziękuję za zainteresowanie moim problemem.
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
Sprawdz pierwsze czy masz jakieś błędy . Może masz któryś z czujników temp. płynu lub paliwa padnięty i dlatego te falujące obroty.
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jul 2015
Reputacja:
0
Sprawdziłem vagiem i wyskoczyły bledy: 65535 oraz 17978. Ten pierwszy wyświetla się od roku ale z samochodem nic wczesniej się nie działo. Wygląda to tak jakby nie palił na wszystkie gary po odpaleniu. Może coś ze świecami zarowymi?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
ja bym wuytargal sterownik i rozebral go bo cos mi sie wydaje ze plywa w oleju.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jul 2015
Reputacja:
0
A gdzie znajduje się ten sterownik? Nie ma go przypadkiem pod zegarami?
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: Aug 2015
Reputacja:
0
Podepnij porządny komputerek, sprawdź potencjometry i podstawy typu zaśniedziałe styki, przerwane kable itp.
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
(03-08-2015, 14:32)roofi napisał(a): Sprawdziłem vagiem i wyskoczyły bledy: 65535 oraz 17978. Ten pierwszy wyświetla się od roku ale z samochodem nic wczesniej się nie działo. Wygląda to tak jakby nie palił na wszystkie gary po odpaleniu. Może coś ze świecami zarowymi?
65535 - Błąd jednostki kontrolnej lub modułu wewnętrznej kontroli. Błąd pamięci podtrzymującej (KAM) lub brak zasilania jednostki kontrolnej lub zły kontakt z uziemieniem lub nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony)
Drugiego błędu nie znalazłem?
Sterownik jest za licznikiem, z prawej strony. Pokaleczysz sobie troszki rączki
Wiem coś o tym
I sprawdź wtyczkę, możesz mieć problemy z kablokteką, jak pisze maciejmaka
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)