Cześć wszystkim! To mój pierwszy post
Posiadam Seata Alhambrę z 2007r z silnikiem 2.0 TDI BRT 140 KM.
Kilka dni temu doszło do awarii, mianowicie podczas jazdy silnik zaczął szarpać przy dodawaniu gazu, jakby przerywać i dławić się aż w końcu zgasł. Próbowałem go uruchomić ale za każdym razem po zapaleniu bardzo ciężko i nierówno pracował, osiągał max 500 obr/min i po kilku sekundach gasł.
Znajomy mechanik podpiął komputer do samochodu ale poza błędem z zaworem EGR nic nie znalazł. Błąd wykasował, ale nic to nie zmieniło. Po kilku próbach uruchomienia silnika doszliśmy do wniosku, że coś jest nie tak z układem paliwowym. Mechanik sprawdził przewód paliwa doprowadzający ropę ze zbiornika do filtra i stwierdził że ciśnienie jest za słabe. Po przekręceniu kluczyka ropa leci, ale słabym ciurkiem zamiast mocnego siknięcia.
Wniosek taki że albo gdzieś jest coś zatkane albo pompa w zbiorniku kończy żywot. Wyciągnąłem dzisiaj pompę ze zbiornika i rozebrałem, ale wizualnie nie ma si e do czego przeczepić, nie ma nigdzie brudu który mógłby zatkać sitko czy przewody.
Zostaje więc wymiana i tu mam problem. Nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedniej pompy z całą obudową. Przeglądałem różne strony i jest wiele pomp które pasują do podobnych silników TDI o tej samej pojemności i mocy (np. VW Passat itp) ale nie mam pewności czy do mojego samochodu też będą pasować. Jest całe mnóstwo samych wkładów pompy do tej obudowy, ale niestety nie potrafię tego wkładu wymontować
Mam nadzieję że ktoś mi pomoże, bo mieszkam w Szwajcarii i póki co nie chcę oddawać samochodu do mechanika ze względu na astronomiczne koszty naprawy...