Ocena wątku:
Obniżenie zawiasu o ile? dywagacje
24-08-2011, 11:02 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2011 13:49 przez daneczek76.)
Post: #1
Obniżenie zawiasu o ile? dywagacje
Ja sam zastawiam się nad obniżeniem, jakieś 35mm-40 bo tyle gdzieś niby jest po wymianie sprężyn. Ma ktoś może zdjęcia jak z takim obniżeniem wygląda? Ile Hamamatsu obniżyłeś swojego? Same sprężyny wymieniłeś? na jakie? Myslę, że optymalnym rozmiarem felg w sga jest 18-19" a na polskie warunki to 17" Chociaż z drugiej strony na 18" powinno też się dobrze śmigać tylko cena opon ostro rośnie Sad
Reklama

24-08-2011, 11:30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2011 11:34 przez daneczek76.)
Post: #2
RE: Galeria użytkownia szeroki
DDiablo tu masz fotkę mojego na 17" obniżony o 25mm http://www.vw-sharan.pl/forum/attachment.php?aid=339
cena opony 17" 225/45/17 94 to koszt min 450 zł oczywiście firmowe w miarę dobre żadne chińczyki czy Koreańczyki.
Oczywiście sama wymiana sprężyn to mało do tego trzeba zakupić odpowiednie amory bo możesz na ori do zwykłego zawiasu długo nie pośmigać zresztą taka wymiana mija się z celem.



Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
24-08-2011, 12:37 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2011 12:37 przez DDiablo.)
Post: #3
RE: Galeria użytkownia szeroki
Kurde tył stoi wysoko prawie jak u mnie. Sprężyny same do -35, -40mm powinny starczyc na ori amory oczywiście mogą się szybciej zużyć, w każdym razie gość który na gwincie jeździ tak mówił.
24-08-2011, 13:32 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2011 13:55 przez daneczek76.)
Post: #4
RE: Galeria użytkownia szeroki
zwykłe naprawdę dobre amortyzatory możesz max do 30mm założyć oczywiście mówię o bilstein B4 o innych zapomni przy najmniejszym załadowaniu szczególnie tyłu masz po amorkach a dokładnie po zaworze w nich juz nie mówiąc że będą pracowały na małym skoku do czego zwykłe się nie nadają.
Chyba ze chcesz kupić powyżej 30mm i dalej wtedy bilstein B6 ale tu komplet do Sharana to około 2,5 do 3 tyś.



Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
24-08-2011, 13:57 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2011 13:59 przez DDiablo.)
Post: #5
RE: Obniżenie zawiasu o ile? dywagacje
Na przodzie mam kayaby a z tyły o ile pamiętam sachs. To teraz już nie wiem, jak mówisz że będzie lipa. Znalazłem takie sprężyny http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-vw...81372.html tylko coś mała cena jak za 4szt. Bo mts technik czytałem że są lipne a innych nie widzę.
24-08-2011, 14:07
Post: #6
RE: Obniżenie zawiasu o ile? dywagacje
Wiadomo najlepsze typowo sportowe to Koni.
Blistein wiadomo najwyższa półka amorków potem - Sory o KYB zapomniałem to też bardzo dobre Amory.
co do sprężyn i konfiguracji tu:
http://web1.carparts-cat.com/default.asp...019&12=140

A najlepszą cene na KYB i Bilstein dostałem tu: http://www.bilstein.net.pl/kontakt



Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
24-08-2011, 20:00 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2011 01:55 przez Hamamatsu.)
Post: #7
RE: Obniżenie zawiasu o ile? dywagacje
co do obniżenia, to u mnie osłona od silnika jest teraz jakieś 30-40mm nad asfaltem, ja mam z przodu gwint, tył sprężyny sameSmile

Na początek, powinieneś zadać sobie pytanie po co chcesz go obniżać?

Jeśli po to by zyskać na sztywności, prowadzeniu i trakcji, której to wg mnie nie brakuje, a przynajmniej jest wystarczająco w naszych autach, to jak najbardziej przyznaje rację przedmówcą, dobre sprężyny i amortyzatory. Tak mówi teoriaSmile

Jeżeli nie masz sportowych aspiracji i chcesz go obniżyć, by lepiej wyglądał, tak jak np ja i nie chciałbyś stracić na komforcie oraz wygodzie jaką oferuje seryjne zawieszenie, bez problemu możesz wcisnąć tylko same sprężyny. Ja mam na tyle jeszcze seryjne amortyzatory, znam ludzi który obniżają auta na seryjnych i jest wszystko dobrze, a przy naszych drogach przyspieszone zużycie jest niezauważalne.

Wszystko zależy ile masz kasy na to, niektórzy nie mają tyle ile teoria mówi i trzeba pokombinować. Dlatego też wspomnę, że można na allegro znaleźć taki używany komplet za dużo mniejsze pieniądze. Mogę tylko napisać, że kupiłem kompletny gwint na przód i sprężyny na tył, taniej niż jesteś w stanie znaleźć jakikolwiek zestaw sprężyn.Smile

Co do felg miałem 16'' i teraz mam już drugi kpt 18'' dopóki nie zmieniłem zawieszenia nie wiedziałem różnicy w niczym. Wg mnie optycznie do tej karoserii 18'' to minimum, tylko że to już kwestia gustu, poruszana już w innym temacie. Kupując opony nie prawdą jest, że musisz dać 400 za jedną. Jak jesteś kumaty posiedzisz trochę na allegro poszukasz okazji jak ktoś będzie sprzedawał nie wiedząc co i masz tanioSmile Żebym nie był gołosłowny, poprzednie opony 225/45 R18 bridgestone 2x07 i 2x09 rok, ok 5mm bieżnika kupiłem za 200 za 4 sztuki z przesyłką, ale teraz gdy poszedł jeszcze bardziej w dół zaczęły mi wycierać nadkola i potrzebowałem niższych więc za 300 z przesyłką wyrwałem takie:http://moto.allegro.pl/bridgestone-potenza-re050a-205-40r18-6mm-cena-za-2-i1759436986.html

Także reasumując, jak nie masz do końca tyle kasy, a wnioskuję z wypowiedzi, że tak to cytując mojego ojca: dała Bozia rozum to kombinujSmile

Na koniec muszę napisać, że jest to tylko moje zdanie i nikt nie musi się z nim zgadzać.
25-08-2011, 10:02 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2011 11:46 przez daneczek76.)
Post: #8
RE: Obniżenie zawiasu o ile? dywagacje
Ja tylko dodam że amortyzator zwykły jest że tak powiem miększy niż taki do obniżonego zawieszenia przez co kwestia jego dobicia do końca i zniszczenia jest większa, oczywiście zależy ile jeszcze auto jest obniżone uważam że jeśli chcesz do 30 mm obnizyc jeszcze serie mozesz zastosowac z takich firm jak KYB czy Blistein bo one sa i tak twardsze niż OEM w serii szczegulnie Blistein B4 auto jest sztywniejsze i nie buja jak łódka.
Na twoim miejscu tył bym zmienił na KYB 553244 Gas A Just jest to amor jedno-rurowy który z zasady powinien być twardszy i bardziej sprawny niż standardowy. Miał byś amory jednej firmy anie mix jogurtowy tym bardziej że Sachs ma sie ni jak do KYB po prostu KYB jest dużo lepsze przynajmniej takie jest moje doświadczenie.

Tak jak już chyba pisałem przy moim obniżonym zawieszeniu i tych oponach których mam auto jest sztywniejsze w porównaniu do zwykłego nie przechyla sie tak na zakręcie jak zwykłe i nie jedna osobówka w zakręcie wymięka. I oto mi chodzi bo ja przed zakrętami nie lubię zwalniać za bardzo.
Co do komfortu w porównaniu do zwykłego jest na-pewno odczuwalny po przesiadce do zwykłego, ale nie jakoś przesadnie typu taczka a limuzyna. Bo nie zniósł bym taczki i plomb wypadajacych z zębów w rodzinnym aucie.


tu masz renomowanej firmy jak się nie mylę komplet: http://allegro.pl/eibach-sprezyny-volksw...03511.html

tak jak pisałem komplet strona producenta:
http://www.eibachpolska.pl/eibach-volksw...-2275.html



Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
25-08-2011, 12:37 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2011 12:54 przez DDiablo.)
Post: #9
RE: Obniżenie zawiasu o ile? dywagacje
Hamamatsu, doskonale Cię rozumiem z szukaniem okazji bo sam szukam okazji, dlatego chciałem się dowiedzieć czy warto szukać sprężyn używek np od projektzwo czy kupić nowe jak podałem. Fakt, że chciałbym to zrobić jak najtańszym kosztem bo 1000zł na sprężyny to trochę drogo wolę za silnik się wziąć. W obniżeniu chodzi mi przede wszystkim o wygląd + lepsza sztywność ale bez przesady zebym nie jechał jak taczką (choć w sumie na tych kyb które w 2007 wymieniałem to i tak jest dużo lepiej w porównianiu do poprzednich chyba seryjnych jeszcze).

Ile dałeś za ten gwint i jakiej firmy? Na allegro znalazłeś? I jak możesz to pokaż zdjęcia swojegoSmile
25-08-2011, 13:07 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-08-2011 13:19 przez daneczek76.)
Post: #10
RE: Obniżenie zawiasu o ile? dywagacje
tak dla ciekawych nowe gwintowane : http://allegro.pl/ap-zawieszenie-gwintow...91376.html cena prawie 2200 z amorami . Osobiscie wolał bym bez gwintu kupić sprężyny eibach i amorki Blistein bo zdania na temat AP amorków jak czytałem że są zbyt miękkie.

Tu kolega sprzedawał unas na forum: http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=657



Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.




Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name