14-05-2015, 11:10
Witam wszystkich na forum. Jestem zarejestrowanym nowym użytkownikiem od wczoraj,
Proszę o wybaczenie co do zwrotów i pojęć technicznych, gdyż jestem tylko amatorem naprawiaczem.
Od niedawna jestem właścicielem ALHAMBRY 1,9 TDI 110 KM AFN 1999 r.
Po jeździe próbnej nie mam zastrzeżeń co do silnika. Lubię więcej wiedzieć i zakupiłem interfejs WAG.
Po podłączeniu go do OBD2 stwierdziłem następujące błędy silnika:
553- przepływomierz masowy powietrza G-70 zwarcie do plusa
1268- nastawnik objętości N-146 poza specyfikacją – wartość górna
Stwierdziłem, że szeregowo ze złączem 10 pin nastawnika pompy wtryskowej , a jej sterowaniem jest podłączony PowerBox (czarna plastykowa kostka umocowana do osłony akumulatora). Wypiąłem ten gadżet i błąd 1268 nie pojawia się.
Odnośnie drugiego błędu, po podpięciu WAG grupa 3 stwierdziłem aktualną stałą masę powietrza ok. 500 mg/suw niezależnie od obrotów silnika. Wymieniłem przepływomierz na nowy firmy BOSCH, ale problem pozostał. Zacząłem sprawdzać połączenia kablowe miedzy przepływomierzem, a ECM. Wszystko wydaje się w porządku. Zauważyłem w jednak kostkę ok. 3x3x0,5 cm z napisem DIESEL wpiętą w przewody ECU (cztery przewody- dwa białe, czerwoni, czarny).
Moje pytanie dotyczy właśnie tej tajemniczej kostki, jakie funkcje spełnia i czy ona to nie jest przyczyną występowania błędu 553,
Znalazłem tam również czarny zaślepiony luźny kabel i nie wiem do czego on jest potrzebny.
Proszę również o opinię odnośnie PowerBoxa.
Proszę o wybaczenie co do zwrotów i pojęć technicznych, gdyż jestem tylko amatorem naprawiaczem.
Od niedawna jestem właścicielem ALHAMBRY 1,9 TDI 110 KM AFN 1999 r.
Po jeździe próbnej nie mam zastrzeżeń co do silnika. Lubię więcej wiedzieć i zakupiłem interfejs WAG.
Po podłączeniu go do OBD2 stwierdziłem następujące błędy silnika:
553- przepływomierz masowy powietrza G-70 zwarcie do plusa
1268- nastawnik objętości N-146 poza specyfikacją – wartość górna
Stwierdziłem, że szeregowo ze złączem 10 pin nastawnika pompy wtryskowej , a jej sterowaniem jest podłączony PowerBox (czarna plastykowa kostka umocowana do osłony akumulatora). Wypiąłem ten gadżet i błąd 1268 nie pojawia się.
Odnośnie drugiego błędu, po podpięciu WAG grupa 3 stwierdziłem aktualną stałą masę powietrza ok. 500 mg/suw niezależnie od obrotów silnika. Wymieniłem przepływomierz na nowy firmy BOSCH, ale problem pozostał. Zacząłem sprawdzać połączenia kablowe miedzy przepływomierzem, a ECM. Wszystko wydaje się w porządku. Zauważyłem w jednak kostkę ok. 3x3x0,5 cm z napisem DIESEL wpiętą w przewody ECU (cztery przewody- dwa białe, czerwoni, czarny).
Moje pytanie dotyczy właśnie tej tajemniczej kostki, jakie funkcje spełnia i czy ona to nie jest przyczyną występowania błędu 553,
Znalazłem tam również czarny zaślepiony luźny kabel i nie wiem do czego on jest potrzebny.
Proszę również o opinię odnośnie PowerBoxa.