Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemy ze sterowaniem silnika
#1
Witam wszystkich na forum. Jestem zarejestrowanym nowym użytkownikiem od wczoraj,
Proszę o wybaczenie co do zwrotów i pojęć technicznych, gdyż jestem tylko amatorem naprawiaczem.
Od niedawna jestem właścicielem ALHAMBRY 1,9 TDI 110 KM AFN 1999 r.
Po jeździe próbnej nie mam zastrzeżeń co do silnika. Lubię więcej wiedzieć i zakupiłem interfejs WAG.
Po podłączeniu go do OBD2 stwierdziłem następujące błędy silnika:
553- przepływomierz masowy powietrza G-70 zwarcie do plusa
1268- nastawnik objętości N-146 poza specyfikacją – wartość górna
Stwierdziłem, że szeregowo ze złączem 10 pin nastawnika pompy wtryskowej , a jej sterowaniem jest podłączony PowerBox (czarna plastykowa kostka umocowana do osłony akumulatora). Wypiąłem ten gadżet i błąd 1268 nie pojawia się.
Odnośnie drugiego błędu, po podpięciu WAG grupa 3 stwierdziłem aktualną stałą masę powietrza ok. 500 mg/suw niezależnie od obrotów silnika. Wymieniłem przepływomierz na nowy firmy BOSCH, ale problem pozostał. Zacząłem sprawdzać połączenia kablowe miedzy przepływomierzem, a ECM. Wszystko wydaje się w porządku. Zauważyłem w jednak kostkę ok. 3x3x0,5 cm z napisem DIESEL wpiętą w przewody ECU (cztery przewody- dwa białe, czerwoni, czarny).
Moje pytanie dotyczy właśnie tej tajemniczej kostki, jakie funkcje spełnia i czy ona to nie jest przyczyną występowania błędu 553,
Znalazłem tam również czarny zaślepiony luźny kabel i nie wiem do czego on jest potrzebny.
Proszę również o opinię odnośnie PowerBoxa.

Odpowiedz




#2
Poradziłem sobie już z błędem 553. Okazało się, że ta tajemnicza kostka była główną przyczyną. Wpięta była szeregowo z czujnikiem temperatury. Powodowała ona uruchomianie się świec żarowych nie zależnie od temperatury silnika. Usunąłem ją i błąd już się nie powtarza.
W tej chwili już nie mam żadnego błędu silnika.

Pozostał problem wartości zawyżonej masy powietrza na biegu jałowym. Wartość ta nie zmienia się przy wyższych i wysokich obrotach silnika, tak jak to opisane było powyżej "po podpięciu WAG grupa 3 stwierdziłem aktualną stałą masę powietrza ok. 500 mg/suw niezależnie od obrotów silnika". Proszę o POMOC.
Odpowiedz
#3
500 mg.suw to wartosc zastepcza. Albo przeplywka leży albo przerwa w kablotece do przeplywki.
jesli wywala blad na przpelywce zwarcie do plusa to nam nasuwa odrazu mysl ze albo jest faktycnzie zwara z plusem albo jak czlowiek troche pogłówkuje i pomysli to brak masy to mamy sam plus i kable sygnalowe. Sam plus powoduje ze na sygnalowych pojawia sie wlasnie wysokie napeicie plusowe czyli zwara jakby do plusa. Taki niwedzieczny model opla z silnikiem 1.8 w benzynie mial taka pryzpadlosc ze w ECM sterownik tracil mase wlasnie do przeplywki. Wystarczylo tylko podac dodatkowa mase i problem rozwiazny.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#4
Proszę uważnie przeczytać moje posty.
W tej chwili nie mam żadnego błędu, jedynie jest ta wartość 500 mg, która się praktycznie nie zmienia.
Na nowy przepływomierz wydałem już 300 PLN i nic to nie dało.
Nie wiem co robić, czy mam kupić jeszcze jeden i znowu wydać pokaźną kwotę ?
Nadmieniam ,że kable są OK.
Odpowiedz
#5
No to nie kable a ciągłość obwodu. Przelutuj ecm. U artura listonosza był problem z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego. Przelutowalismy i już było ok. Nikt nie każe kupować przeplywki.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#6
Hura !!!! udało się wyjaśnić przyczynę.
Problem był prozaiczny, a tak na prawdę to go nie było.
Okazało się, że przepływomierz jest dobry i trzyma parametry. Moje rozumowanie było oparte na wskazaniach grupy 3 w programie Polskim WAG.
Poprosiłem kolegę aby usiadł za kierownicą i jechał ostro, ja natomiast siedziałem na miejscu pasażera i obserwowałem wskazania ma PC. Zdziwiłem się, wskazania zmieniają się znaczne przy gwałtownym przyspieszaniu, podjeździe pod duże wzniesienie. Wskazania dochodziły nawet do 1100 mg/suw.
Wartości nie zmieniały się podczas krótkotrwałej zmiany obrotów na biegu jałowym. Domniemam, że było spowodowane interfejsem WAG "V-Scan WAG KKL USB", kupiony na Allegro za ok. 70 PLN. Myślę, że nie nadążał on za szybkimi zmianami, w tym momencie, obrotów silnika.

Proszę doświadczonych o ewentualny komentarz.






Odpowiedz




#7
nadążał tylko zle robiles pomiar. Wszedzie masz mowione nawet w poradzie ze takie pomiary robi sie pod obciazeniem. muskanie pedalu gazu na postoju to nic nei daje. Nawet turbo wtedy nei pompuje pelna wydajnoscia. Skoro nie pompuje to tez i nie zaciaga powietrza co nie. Jak nie zaciaga to nie masz przpelywu duzego powietrza przez przeplywke.

Jednakze stala wartosc 500 mg/suw tez nie jest oprawna wartoscią. Powinno byc na jalowych okolo 300-400mg a jak sie otwiera egr to spada nawet na okolo 250 mg. Stala wartosc 500 oznacza przejscie w tryb awaryjny przeplywki i przyjecie wartosci zastepczej wlasnei tych 500 mg. Z tym ze przy przyspieszaniu powinna wartosc rosnac i od okolo 1400-1500 obr juz powinno przekraczac na MAF spokojnie 850 mg i dalej juz jak suszara sie rozbiega to wlasnie te 1000-1200 mg wskazuje.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Poduszka silnika rafal4610 3 119 16-04-2024, 08:23
Ostatni post: Niemago
  Remont silnika refiko 1 192 02-12-2023, 21:55
Ostatni post: wesol
  ASZ schemat wiązki elektrycznej silnika Marcin...11 8 1,265 15-03-2023, 16:00
Ostatni post: Marcin...11
  Jaki olej do silnika 2,0 103 kW? necik 1 551 15-11-2022, 16:21
Ostatni post: Niemago
Sad 1.9 TDI nierówna praca silnika/drgania na wolnych obrotach sand21 136 47,685 13-06-2021, 14:40
Ostatni post: agaikarol
  Kodowanie sterownika silnika i skrzyni biegów Tiptronic Jacto rewolwer1980 3 1,537 05-06-2021, 14:37
Ostatni post: kalamb
  Płukanie silnika rafik114 52 28,388 06-04-2021, 21:17
Ostatni post: Mazur1908
  Problemy po wymianie filtra paliwa fotofloresy 3 1,367 19-03-2021, 15:31
Ostatni post: wesol
  Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM ukciak 34 8,461 28-12-2020, 10:52
Ostatni post: wesol
  Problem z odpaleniem silnika wladcaszerszeni 1 1,150 06-06-2020, 08:53
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości