05-05-2017, 07:05
Moze jakas zmiana polaryzacji na silniczku albo w kablotece.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Regulacja świateł przód - elektryczna/ręczna - działanie/problemy
|
05-05-2017, 07:05
Moze jakas zmiana polaryzacji na silniczku albo w kablotece.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
05-05-2017, 18:15
Ktos ma jesZcze jakis pomysl?
Witam.
Jeżeli forumowiczu oczekujesz fachowej rady, to najpierw się "wysil" i prawidłowo uzupełnij profil i opisz prawidłowo problem . Po pierwsze masz w profilu Sharan 2004-2009, a silnik wybrałeś AJH, chociaż on był w latach 1997-2000 więc skąd mamy wiedzieć o jaki model chodzi (mk1 czy mk1 fl), a to znacząca różnica w instalacji elektrycznej, szczególnie nr pin-ów w kostce reflektorów, żeby sprawdzić czy prawidłowy "prąd" dochodzi/zmienia się; po drugie "...postanowilem wymienic swiatla przednie..." nic nie mówi, jakie maiłeś reflektory przednie i na jakie wymieniłeś, przepiąłeś wtyczki na zasadzie plug&play czy coś grzebałeś . Kolega Wesol udzielił Ci prawidłowej odpowiedzi, jeżeli wstawiłeś jakieś chinole albo używki, w których ktoś już grzebał, to prawdopodobnie wadliwy jest silniczek regulacji bądź zamienione są przewody przy silniczku. Generalnie, silniczek regulacji położenia reflektora, to proporcjonalny serwomechanizm, regulowany liniową zmianą "sygnału", jest 3 pin-owy, dwa skrajne do stała masa i plus po załączeniu świateł mijania, środkowy to sygnał z potencjometru z kabiny. Wypinasz wtyczkę od reflektorów i sprawdzasz czy na przewodach sygnałowych napięcie bądź rezystancja, w zależności co chcesz mierzyć, zmienia się w sposób liniowy i w obu przypadkach w tym samym kierunku i tej samej wartości (powinny bo jest wspólny sygnał dla obydwu lamp, no ale...), sprawdzasz też czy plus i minus są na odpowiednich pinach we wtyczce reflektora. Jeżeli wszystko jest ok to wina leży wewnątrz reflektora, jak masz na gwarancji to reklamujesz, a jak nie to rozbierasz i sprawdzasz czy przewody są zamienione czy silniczek jest wadliwy, a zdarza się w chinolach, że działają odwrotnie. Jeżeli na sygnałowy pin silniczka poda się raz "pełne" +12V, a raz -12V to silniczek powinien poruszać się od skrajnej do skrajnej pozycji. Jakie dane, taka odpowiedź . Pozdrawiam
08-05-2017, 16:19
Może lampa z Angola, tam wszystko mają na odwrót Taki żarcik.
Ja bym na próbę zamienił kabelki.
09-05-2017, 17:22
Lampa zostala wymieniona na nowa. Do zamkniecia. Pozdrawiam
15-08-2018, 06:30
Witam przestały działać silniczki jak puknę to 1 coś brzęczy ale jak je wyciągnąć Lampe trzeba rozpoławiać?
Witam.
Silniczek regulacji wychodzi normalnie przez otwór klapy, którą zdejmujesz do wymiany żarówek w poliftowych wersjach, a w przedliftowych trzeba zdjąć szkło z lampy i wyjąć odbłyśnik, bo śrubki są wykręcane do środka lampy, lampy nie trzeba demontować wystarczy zdjąć atrapę/gril. Pozdrawiam
28-09-2018, 23:29
Witam,
prześledziłem ten wątek, jak stwierdziłem, że moje światełka świecą cały czas na dół. Jeśli reguluje na postoju, słychać w kabinie pracujące silniczki (nie wiem czy obydwa, czy jeden). Zatem regulator w kabinie raczej działa. Jednak linia światła na prawej lampie, unosi się delikatnie i opada. Lampa lewa stoi pomimo regulacji. Proszę o jakieś wskazówki.
29-09-2018, 00:49
Witam.
Sprawdź najpierw czy silniczki rzeczywiście działają, jeśli tak to zapewne masz zerwane "zaczepy regulujące" wewnątrz lampy. To jest prosta sprawa. Pozdrawiam
09-12-2018, 14:25
Witam nie działa mi el ustawianie świateł oraz ściemnianie zegarów alhambra 2004r
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|