Witam.
Jeżeli forumowiczu oczekujesz fachowej rady, to najpierw się "wysil" i prawidłowo uzupełnij profil i opisz prawidłowo problem . Po pierwsze masz w profilu Sharan 2004-2009, a silnik wybrałeś AJH, chociaż on był w latach 1997-2000 więc skąd mamy wiedzieć o jaki model chodzi (mk1 czy mk1 fl), a to znacząca różnica w instalacji elektrycznej, szczególnie nr pin-ów w kostce reflektorów, żeby sprawdzić czy prawidłowy "prąd" dochodzi/zmienia się; po drugie "...postanowilem wymienic swiatla przednie..." nic nie mówi, jakie maiłeś reflektory przednie i na jakie wymieniłeś, przepiąłeś wtyczki na zasadzie plug&play czy coś grzebałeś . Kolega Wesol udzielił Ci prawidłowej odpowiedzi, jeżeli wstawiłeś jakieś chinole albo używki, w których ktoś już grzebał, to prawdopodobnie wadliwy jest silniczek regulacji bądź zamienione są przewody przy silniczku. Generalnie, silniczek regulacji położenia reflektora, to proporcjonalny serwomechanizm, regulowany liniową zmianą "sygnału", jest 3 pin-owy, dwa skrajne do stała masa i plus po załączeniu świateł mijania, środkowy to sygnał z potencjometru z kabiny. Wypinasz wtyczkę od reflektorów i sprawdzasz czy na przewodach sygnałowych napięcie bądź rezystancja, w zależności co chcesz mierzyć, zmienia się w sposób liniowy i w obu przypadkach w tym samym kierunku i tej samej wartości (powinny bo jest wspólny sygnał dla obydwu lamp, no ale...), sprawdzasz też czy plus i minus są na odpowiednich pinach we wtyczce reflektora. Jeżeli wszystko jest ok to wina leży wewnątrz reflektora, jak masz na gwarancji to reklamujesz, a jak nie to rozbierasz i sprawdzasz czy przewody są zamienione czy silniczek jest wadliwy, a zdarza się w chinolach, że działają odwrotnie. Jeżeli na sygnałowy pin silniczka poda się raz "pełne" +12V, a raz -12V to silniczek powinien poruszać się od skrajnej do skrajnej pozycji. Jakie dane, taka odpowiedź .
Pozdrawiam
Jeżeli forumowiczu oczekujesz fachowej rady, to najpierw się "wysil" i prawidłowo uzupełnij profil i opisz prawidłowo problem . Po pierwsze masz w profilu Sharan 2004-2009, a silnik wybrałeś AJH, chociaż on był w latach 1997-2000 więc skąd mamy wiedzieć o jaki model chodzi (mk1 czy mk1 fl), a to znacząca różnica w instalacji elektrycznej, szczególnie nr pin-ów w kostce reflektorów, żeby sprawdzić czy prawidłowy "prąd" dochodzi/zmienia się; po drugie "...postanowilem wymienic swiatla przednie..." nic nie mówi, jakie maiłeś reflektory przednie i na jakie wymieniłeś, przepiąłeś wtyczki na zasadzie plug&play czy coś grzebałeś . Kolega Wesol udzielił Ci prawidłowej odpowiedzi, jeżeli wstawiłeś jakieś chinole albo używki, w których ktoś już grzebał, to prawdopodobnie wadliwy jest silniczek regulacji bądź zamienione są przewody przy silniczku. Generalnie, silniczek regulacji położenia reflektora, to proporcjonalny serwomechanizm, regulowany liniową zmianą "sygnału", jest 3 pin-owy, dwa skrajne do stała masa i plus po załączeniu świateł mijania, środkowy to sygnał z potencjometru z kabiny. Wypinasz wtyczkę od reflektorów i sprawdzasz czy na przewodach sygnałowych napięcie bądź rezystancja, w zależności co chcesz mierzyć, zmienia się w sposób liniowy i w obu przypadkach w tym samym kierunku i tej samej wartości (powinny bo jest wspólny sygnał dla obydwu lamp, no ale...), sprawdzasz też czy plus i minus są na odpowiednich pinach we wtyczce reflektora. Jeżeli wszystko jest ok to wina leży wewnątrz reflektora, jak masz na gwarancji to reklamujesz, a jak nie to rozbierasz i sprawdzasz czy przewody są zamienione czy silniczek jest wadliwy, a zdarza się w chinolach, że działają odwrotnie. Jeżeli na sygnałowy pin silniczka poda się raz "pełne" +12V, a raz -12V to silniczek powinien poruszać się od skrajnej do skrajnej pozycji. Jakie dane, taka odpowiedź .
Pozdrawiam