22-04-2015, 10:11
Podłączyć się da.
Zasilanie świateł dziennych robisz z linii zasilania świateł pozycyjnych. Po włączeniu pozycyjnych włączą się DRL'y.
Dalej robisz przekaźnik sterowany linią zasilania świateł mijania, który rozłączy światła dzienne gdy włączysz mijania.
Nie wiem tylko jak to zadziała jeśli kupisz DRL'y z "inteligentnym" sterownikiem, który wykrywa wzrost napięcia po uruchomieni silnika... Tu może być mały kłopot bo z reguły jest tak:
Wsiadasz do samochodu, uruchamiasz silnik, włączasz światła (Ty byś włączał pozycyjne). Moduł DRL dostaje napięcie bo jest zasilany z linii pozycyjnych ale już nie nastąpi skok napięcia bo silnik już pracuje (być może światła się nie włączą ale to już trzeba sprawdzić na konkretnym module bo nie wiem czy sterowanie modułem jest przez skok napięcia czy przez jego wartość). Ostatecznie trzeba by ominąć "inteligentność" i zrobić na zwykłym przekaźniku (oczywiście przetwornica do LED musi zostać).
Ja bym chciał zrobić tak, że DRL'y są sterowane "inteligentnie". Czyli zapalają się przy uruchomieniu silnika i świecą same, dodatkowo mogę włączyć pozycyjne - świecą DRL'y i wszystkie pozycyjne (+kokpit). Dopiero włączenie mijania zgasi DRL'y.
Zasilanie świateł dziennych robisz z linii zasilania świateł pozycyjnych. Po włączeniu pozycyjnych włączą się DRL'y.
Dalej robisz przekaźnik sterowany linią zasilania świateł mijania, który rozłączy światła dzienne gdy włączysz mijania.
Nie wiem tylko jak to zadziała jeśli kupisz DRL'y z "inteligentnym" sterownikiem, który wykrywa wzrost napięcia po uruchomieni silnika... Tu może być mały kłopot bo z reguły jest tak:
Wsiadasz do samochodu, uruchamiasz silnik, włączasz światła (Ty byś włączał pozycyjne). Moduł DRL dostaje napięcie bo jest zasilany z linii pozycyjnych ale już nie nastąpi skok napięcia bo silnik już pracuje (być może światła się nie włączą ale to już trzeba sprawdzić na konkretnym module bo nie wiem czy sterowanie modułem jest przez skok napięcia czy przez jego wartość). Ostatecznie trzeba by ominąć "inteligentność" i zrobić na zwykłym przekaźniku (oczywiście przetwornica do LED musi zostać).
Ja bym chciał zrobić tak, że DRL'y są sterowane "inteligentnie". Czyli zapalają się przy uruchomieniu silnika i świecą same, dodatkowo mogę włączyć pozycyjne - świecą DRL'y i wszystkie pozycyjne (+kokpit). Dopiero włączenie mijania zgasi DRL'y.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.